HPh Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Hei jeg sitter her med min laptop en aopen 1559 som er kjøpt på netshop. den har et realtek ac97 lydkort og på hjemmesiden står det at det er spdif jack utgang http://solution.aopen.com.tw/products/nb/1559-AS.htm Men jeg sliter med å få digtal lyd ut et gammelt suround annlegg jeg har fått (et cambrigde DTT2500), recieveren har en digital inngang og noen analoge innganger. Når jeg kobler til den digital inngangen får jeg ikke noe lyd, jeg har også satt på S/PDIF-in to S/PID-out pass trough mode i sound manager (et program som fulgte med driveren) men jeg får fortsatt ingen lyd. Det fikk meg til å tenke at S/PDIF utgangen bare er optisk (ikke elektrisk). Stemmer dette? Hvis ja, er det mulig å få "gjort om" det optiske signalene til elekriske Recieveren har ingen mulighet til å ta imot optiske signaler Lenke til kommentar
HPh Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 tar en liten dump jeg....dump Lenke til kommentar
Plast Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 tar en liten dump jeg....dump 9194629[/snapback] Hei Har du prøvd å spille av en lyd-fil med AC3 lyd ? får du lyd da ? Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Den digitale lyden i den nevnte maskinen er kun optisk. Samme som i min Aopen GL1557 -Thelle- Lenke til kommentar
HPh Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 nope, får ikke noe lyd, hverken fra media player classic (når jeg spiller DVD med 5.1 lyd) eller når jeg spille musikk fra itunes. Lenke til kommentar
HPh Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Den digitale lyden i den nevnte maskinen er kun optisk. Samme som i min Aopen GL1557 -Thelle- 9194704[/snapback] hmm. det var da dumt. vel takk for svar. det oppklarte jo saken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå