Gå til innhold

Dobbel kjerne CPU

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok, men hvis jeg for eksempel driver å brenner en CD, og jeg starter et spill vil da spillet kjøre på den andre kjerna?

9156647[/snapback]

Prøv og se. Kjør 2 harde programer som ikke støtter 2 kjerner og se om de plasseres på hver sin kjerne. Trykk Ctrl Alt Delete og se om begge kjernene jobber for livet..

Kanskje kjøre 2 program av det litt eldre PI regneprogrammet... Tror de nyeste støtter 2 kjerner eller noe i den dur...

Edit: Ikke noe lurt og spille samtidig som man brenner. Siden hardisken blir opptatt av og jobbe med både brenningen og spillingen..

Du vill uansett ikke spille når du brenner, lagg i spill osv...

Slag kabal og javaprogs på nettet gjør da ingenting seff.

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar
Ok, men hvis jeg for eksempel driver å brenner en CD, og jeg starter et spill vil da spillet kjøre på den andre kjerna?

9156647[/snapback]

Først, trykk CTRL + Alt + Delete

Så bla deg fram til der det står Prosesser:

La oss si du vil at programmet firefox bare skal bruke en av kjærnene:

Høyreklikk på Firefox.exe og velg Tilknyttning (affinity på Engelsk):

Cpubruk.jpg

Da kommer dette vinduet opp:

Cpubruk2.jpg

Da bare huker du av endten Cpu 1 eller 2.

Standard i win xp er at alle programmer bruker begge kjærnene..

Endret av SatanClaws
Lenke til kommentar

Edit: Ikke noe lurt og spille samtidig som man brenner. Siden hardisken blir opptatt av og jobbe med både brenningen og spillingen..

9156702[/snapback]

Dårlig pc ?

kunne ikke dy meg... :p

Lenke til kommentar

9156702[/snapback]

Dårlig pc ?

9156719[/snapback]

LOL! Sier jo seg selv. Når HARDISKEN er opptatt med og loade spill så detter BUFFEREN ned som brenneprogrammet bruker.

Herrejesus. Tenk. :D

Lenke til kommentar

9156702[/snapback]

Dårlig pc ?

9156719[/snapback]

LOL! Sier jo seg selv. Når HARDISKEN er opptatt med og loade spill så detter BUFFEREN ned som brenneprogrammet bruker.

9156872[/snapback]

Siden trådstarter har fått svar kan jeg jo si følgende:

Jeg merker ikke at pc'n brenner cd'er\dvd'er hvis jeg skal spille.

Har 5 hdd'er i pc'n og kan brenne to dvd'er samtidig uten at pc'n blir merkbart tregere.

Cluet er å ha raske disker på en kontroller som ikke bruker Pci bussen. F.eks min pc:

4x Western Digital Raid edition 400 gb 7200 rpm s-ata, disse kjøres i Raid 0+1 på en dedikert raidkontroller som bruker Pci xpress bussen.

+ en 500 gb WD disk til lagring av div dritt som det ikke er så viktig med.

Andre ting, som å plassere Page Fila på en anen fysisk disk en Windows partisjonen da pc'n ofte må lese samtidig fra page fila og bootdisken gjør også pc'n raskere når du multitasker.

I tilleg er Command Queing slått på, slik at det går raskere når pc'n prøver å lese flere filer samtidig.

Hjelper jo med en rask prosessor, og endel minne, jeg f.eks har en x2 6000+ prosessor, og 2 gb Corsair ddr2 XMS2 800 mhz minne.

Kan jo legge til at jeg har et HD2900xt skjermkort også da.

Endret av SatanClaws
Lenke til kommentar

9156702[/snapback]

Dårlig pc ?

9156719[/snapback]

9156872[/snapback]

Siden trådstarter har fått svar kan jeg jo si følgende:

Jeg merker ikke at pc'n brenner cd'er\dvd'er hvis jeg skal spille.

Har 5 hdd'er i pc'n og kan brenne to dvd'er samtidig uten at pc'n blir merkbart tregere.

Cluet er å ha raske disker på en kontroller som ikke bruker Pci bussen. F.eks min pc:

4x Western Digital Raid edition 400 gb 7200 rpm s-ata, disse kjøres i Raid 0+1 på en dedikert raidkontroller som bruker Pci xpress bussen.

+ en 500 gb WD disk til lagring av div dritt som det ikke er så viktig med.

Andre ting, som å plassere Page Fila på en anen fysisk disk en Windows partisjonen da pc'n ofte må lese samtidig fra page fila og bootdisken gjør også pc'n raskere når du multitasker.

I tilleg er Command Queing slått på, slik at det går raskere når pc'n prøver å lese flere filer samtidig.

Hjelper jo med en rask prosessor, og endel minne, jeg f.eks har en x2 6000+ prosessor, og 2 gb Corsair ddr2 XMS2 800 mhz minne.

Kan jo legge til at jeg har et HD2900xt skjermkort også da.

9157422[/snapback]

Ja da har du eleminert problemet.

Jeg har bare 2 hardisker. Og desverre ligger messparten på min WesternDigital 500Gb Raiddisk (står ikke i raid, bare navnet).

Har også en Samsung 250Gbyte. Men den er ikke i særlig bruk. Eneste er at BF2 ligger der... Hadde tenkt og har Linux på den, men ble rot og jeg missta Windows XP (x64).

Lenke til kommentar

Å kjøre system på en disk, er mulgiens ikke så dumt. Lagring på en annen er ganske smart. Har selv erfaring med at jeg ikek kan redde noe når en disk har kræsja. Derfor ville jeg brukt 250gben til system, da system ikke tar like mye plass, og vil i tillegg bli fortere å formatere. Legger du lagringa til 500GBen, har du masse lagring tilgode.

Er iallefall et tips sånnsett..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...