Blib Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Kommer Barton prosessoren bare til å være en slags videreføring av XP? Altså ikke noe spennende som A-64 eller HT? AMD sin nye standardprosessor lik XP nå? Hva kommer de første Bartonene til å ligge på da? 2900+? Maksimumsgrense? Pris? Hva med Intel sin Prescott? Bare Pentium i ny boks..? Edit: Humm humm.. Rettelse etter at jeg kom på noe glupt etter første svar her... Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Du mener vel Barton du, Prescot er fremtidig P4 Barton skiller seg ut ved 512KB l2 cache, 333FSB (400?) noe mer? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 12. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2003 Heh. Joa. Var det jeg mente. Men altså, jeg fatter fint lite av cache og fsb, det jeg forstår er heller Hz og PR systemet til AMD. Så hvor på treet kommer de til å ligge ytelsesmessig over XP? Og i forhold til Hammerene? Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Vanskelig å svare på. Barton vil jo være en XP den også, en videreføring med andre ord. Skal jeg tippe så må jeg si at den vil finnes i hastigheter fra rundt XP2500+ til godt over XP3000+ Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Heh. Joa. Var det jeg mente. Men altså, jeg fatter fint lite av cache og fsb, det jeg forstår er heller Hz og PR systemet til AMD. Så hvor på treet kommer de til å ligge ytelsesmessig over XP? Og i forhold til Hammerene? De blir vel mere server-retta tenker jeg... ikke så mye for spilling og sånn. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 De blir vel mere server-retta tenker jeg... ikke så mye for spilling og sånn. I starten vil de være dyre og kanskje egnet for servere, men med tiden skal AMDs 64-bits CPUer finne veien inn i våre gaming-rigs også Lenke til kommentar
Simen Løkken Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 jupp! man har sledgehammer for servere og clawhammer for resten av markedet. Lenke til kommentar
Chur Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Heh. Joa. Var det jeg mente. Men altså, jeg fatter fint lite av cache og fsb, det jeg forstår er heller Hz og PR systemet til AMD. Så hvor på treet kommer de til å ligge ytelsesmessig over XP? Og i forhold til Hammerene? Cache er mellomlager mellom register i prosessoren og ram, dess meire ein har av dette dess raskere vil prosessoren få tak i instruksjonene som skal utføres. Altså vil ein xp 2800+ med 256 kb cache jobbe seinere enn ein xp 2800+ med 512 kb cache. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 De blir vel mere server-retta tenker jeg... ikke så mye for spilling og sånn. I starten vil de være dyre og kanskje egnet for servere, men med tiden skal AMDs 64-bits CPUer finne veien inn i våre gaming-rigs også Det er ikke prisen jeg tenkte på da... De ytrer rett og slett dårlig i spill. De er beregnet for å jobbe tungt og beregne tunge arbeider, ikke spill. Intel Xeon f.eks.. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Det er ikke prisen jeg tenkte på da... De ytrer rett og slett dårlig i spill. De er beregnet for å jobbe tungt og beregne tunge arbeider, ikke spill. Intel Xeon f.eks.. Neida, de vil ikke yte dårligi spill. 32-bits ytelsen er kjempegod, og når vi får 64-bits spill så vil det bli enda bedre også. Xeon er ypperlig til spill, men ikke mye bedre en P4, koster mye mer, og egner seg som sagt bedre til L2 cache krevende saker som server ting som oftest er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå