Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ikke liv i forsterker

brgr

Anbefalte innlegg

Hei, har søkt litt rundt i dag og sett om jeg finner noe som kan hjelpe meg.. Ikke at det gjorde det.

Så jeg får prøve å spørre andre folk som kanskje har en god del mer peiling enn meg.

Var ute og handlet meg forsterker + sub. Var raskt i gang med å åpne ekser og alt. Hadde lagt opp strøm og phono kabler helgen før så dette var klart.

Probleme mitt er at jeg ikke har en remote kabel fra spilleren og tror dette er noe av grunnen til at jeg ikke får liv. Har prøvd med automatisk antenne ledningen fra spilleren.

Har målt litt, og fått strøm mellom B+ og Jord, B+ og "Remote".

Om forsterkeren ikke får nok strøm eller ikke vet jeg. Men får 12,5 volt fra batteriet tror jeg det var.:-\

Noen som har noe tips til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten remote kabelen kommer du ikke langt nei.. Det er den som sier ifra når forsterkeren skal skru seg av og på. Trenger bare en tynn streng av en kabel som remote kabel så det erbare å finne noe som passer eller stikke og kjøpe. koster ikke mange kronene.

Lenke til kommentar

Ledning til forsterker fra spiller har jeg.

Og denne siste kabelen som skal gå fra remote fra stereoen. Men som jeg koblet til den 'automatiske antennen', som jeg tenkte kanskje skulle virke, denne Jobber jo sammen med en eletrisk antenne som går opp når spilleren går på, og ned når spilleren går av. Altså, den forteller når den skal av og på.

Lenke til kommentar
Skulle gjerne ha koblet remote-remote. Men som sagt i første posten her, så skrev jeg "ikke har en remote kabel fra spilleren".

DVS. Spilleren har ikke remote utgang. Forstår da?

9156569[/snapback]

Såpass, har aldri vært bort en spiller uten remote utgang, og jeg har hatt flere billig spillere opp gjennom årene.. :hmm: Men som regel holdt meg til pioneer da.

Det er altså ingen blå kabel med hvit stripe på spilleren? du kan se her hvor den skal være plassert på iso kontakten: link

Edit: leste nå at man skal kunne bruke den blå kabelen istedet, altså den til motorisert antenne som du har koblet til nå..

Endret av phax
Lenke til kommentar
Såpass, har aldri vært bort en spiller uten remote utgang, og jeg har hatt flere billig spillere opp gjennom årene.. :hmm: Men som regel holdt meg til pioneer da.

Det er altså ingen blå kabel med hvit stripe på spilleren? du kan se her hvor den skal være plassert på iso kontakten: link

9156641[/snapback]

Alle tilkoblinger fra spilleren:

-Antenne

-Hukommelse

-Jord

-B+

-Auto Ant(0.5 A sikring)

-Front høyre / venstre

-Bak høyre / venstre

-Tel mute

-RCA Linje ut

Lenke til kommentar

Du kan koble en ledning fra remoteinngang på forsterken til pluss på batteri. Du setter bare en bryter på ledningen til å kutte strømmen når forsterkeren skal av. Det skulle også gå an å koble den til ACC på tenning, da slår den seg på med tenninga.

Lenke til kommentar

Kan jo være noe så enkelt som en gåen sikring eller no sånn.. Dobbelsjekk alle sikringer og koblinger. Fortsatt ikke noe liv så se om du får testa en annen spiller eller en annen forsterker for å feilsøke litt.

Edit: sub'n har jo lite å si her så den er det neppe no feil med. vil heller tro det ligger i spiller eller forsterker.

Endret av phax
Lenke til kommentar

Hiv remote-kabelen til forsterkeren til spenningsinngangen (+12V) på forsterkeren, eller på batteriet. Med andre ord, gi den 12V spenning på remote-inngangen. Du ser da fort om den slår seg på og fungerer.

Fungerer den da er det vel enkelt og greit bare å koble den til ACC-ledningen som går inn til spilleren. Da vil den slå seg på når tenningslåsen står i ACC-stilling, og slås av når tenningslåsen slås av. Om den står på i ACC mens spilleren er avslått iblandt skal vel egentlig ikke ha noe å si.

Lenke til kommentar
Hiv remote-kabelen til forsterkeren til spenningsinngangen (+12V) på forsterkeren, eller på batteriet. Med andre ord, gi den 12V spenning på remote-inngangen. Du ser da fort om den slår seg på og fungerer.

Fungerer den da er det vel enkelt og greit bare å koble den til ACC-ledningen som går inn til spilleren. Da vil den slå seg på når tenningslåsen står i ACC-stilling, og slås av når tenningslåsen slås av. Om den står på i ACC mens spilleren er avslått iblandt skal vel egentlig ikke ha noe å si.

9157288[/snapback]

Takk takk.

Gjorde som du sa nå. Og vet du hva, full musikk. Mangle bare ein phono splitter eller noe lignenes. Er en 4 kanals forsterker og tenkte jeg dermed skulle hive bakhøytalerene (6x9" - 300watt) på forsterkeren også, istedefor å ha de på spillerens høyttaler utgang.

Får bare musikk på enten sub'n eller høytalerene, ikke alt. Men det er bare smått.

Men takk uansett.:-D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...