brgr Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Hei, har søkt litt rundt i dag og sett om jeg finner noe som kan hjelpe meg.. Ikke at det gjorde det. Så jeg får prøve å spørre andre folk som kanskje har en god del mer peiling enn meg. Var ute og handlet meg forsterker + sub. Var raskt i gang med å åpne ekser og alt. Hadde lagt opp strøm og phono kabler helgen før så dette var klart. Probleme mitt er at jeg ikke har en remote kabel fra spilleren og tror dette er noe av grunnen til at jeg ikke får liv. Har prøvd med automatisk antenne ledningen fra spilleren. Har målt litt, og fått strøm mellom B+ og Jord, B+ og "Remote". Om forsterkeren ikke får nok strøm eller ikke vet jeg. Men får 12,5 volt fra batteriet tror jeg det var.:-\ Noen som har noe tips til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
daruu Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Har du ikke ledning fra spilleren til forsterkeren? isåfall er det ikke rart om du ikke får noen lyd Lenke til kommentar
phax Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Uten remote kabelen kommer du ikke langt nei.. Det er den som sier ifra når forsterkeren skal skru seg av og på. Trenger bare en tynn streng av en kabel som remote kabel så det erbare å finne noe som passer eller stikke og kjøpe. koster ikke mange kronene. Lenke til kommentar
brgr Skrevet 27. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2007 Ledning til forsterker fra spiller har jeg. Og denne siste kabelen som skal gå fra remote fra stereoen. Men som jeg koblet til den 'automatiske antennen', som jeg tenkte kanskje skulle virke, denne Jobber jo sammen med en eletrisk antenne som går opp når spilleren går på, og ned når spilleren går av. Altså, den forteller når den skal av og på. Lenke til kommentar
phax Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Forsterkeren får vel ikke rette signalet da, så den skjønner ikke at den skal skru seg på. Hvorfor kobler du ikke bare kabelen på rikig plass hvis du har en kabel? Hvis jeg ikke missforsto deg helt nå.. Lenke til kommentar
brgr Skrevet 27. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2007 Skulle gjerne ha koblet remote-remote. Men som sagt i første posten her, så skrev jeg "ikke har en remote kabel fra spilleren". DVS. Spilleren har ikke remote utgang. Forstår da? Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Hva slags spiller har du? Lenke til kommentar
brgr Skrevet 27. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2007 Ein billig, men grei Eltax CR-550 spiller. Nei, det blir ikke aktuelt å bytte denne, ikke med det første ihvertfall. Lenke til kommentar
phax Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) Skulle gjerne ha koblet remote-remote. Men som sagt i første posten her, så skrev jeg "ikke har en remote kabel fra spilleren".DVS. Spilleren har ikke remote utgang. Forstår da? 9156569[/snapback] Såpass, har aldri vært bort en spiller uten remote utgang, og jeg har hatt flere billig spillere opp gjennom årene.. Men som regel holdt meg til pioneer da. Det er altså ingen blå kabel med hvit stripe på spilleren? du kan se her hvor den skal være plassert på iso kontakten: link Edit: leste nå at man skal kunne bruke den blå kabelen istedet, altså den til motorisert antenne som du har koblet til nå.. Endret 27. juli 2007 av phax Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Aut antenna ledningen går det fint ann å bruke, så hvis du har koblet den til remote på forsterkeren, så er det riktig... Lenke til kommentar
brgr Skrevet 27. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2007 Såpass, har aldri vært bort en spiller uten remote utgang, og jeg har hatt flere billig spillere opp gjennom årene.. Men som regel holdt meg til pioneer da. Det er altså ingen blå kabel med hvit stripe på spilleren? du kan se her hvor den skal være plassert på iso kontakten: link 9156641[/snapback] Alle tilkoblinger fra spilleren: -Antenne -Hukommelse -Jord -B+ -Auto Ant(0.5 A sikring) -Front høyre / venstre -Bak høyre / venstre -Tel mute -RCA Linje ut Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Du kan koble en ledning fra remoteinngang på forsterken til pluss på batteri. Du setter bare en bryter på ledningen til å kutte strømmen når forsterkeren skal av. Det skulle også gå an å koble den til ACC på tenning, da slår den seg på med tenninga. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Virker ikke "Auto Ant" så er det noe galt med spilleren eller suben din? Lenke til kommentar
phax Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) Kan jo være noe så enkelt som en gåen sikring eller no sånn.. Dobbelsjekk alle sikringer og koblinger. Fortsatt ikke noe liv så se om du får testa en annen spiller eller en annen forsterker for å feilsøke litt. Edit: sub'n har jo lite å si her så den er det neppe no feil med. vil heller tro det ligger i spiller eller forsterker. Endret 27. juli 2007 av phax Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Riktig! Ikke suben men forsterkeren. Hadde fått det for meg at det var en aktiv sub. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Hiv remote-kabelen til forsterkeren til spenningsinngangen (+12V) på forsterkeren, eller på batteriet. Med andre ord, gi den 12V spenning på remote-inngangen. Du ser da fort om den slår seg på og fungerer. Fungerer den da er det vel enkelt og greit bare å koble den til ACC-ledningen som går inn til spilleren. Da vil den slå seg på når tenningslåsen står i ACC-stilling, og slås av når tenningslåsen slås av. Om den står på i ACC mens spilleren er avslått iblandt skal vel egentlig ikke ha noe å si. Lenke til kommentar
brgr Skrevet 27. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2007 Hiv remote-kabelen til forsterkeren til spenningsinngangen (+12V) på forsterkeren, eller på batteriet. Med andre ord, gi den 12V spenning på remote-inngangen. Du ser da fort om den slår seg på og fungerer. Fungerer den da er det vel enkelt og greit bare å koble den til ACC-ledningen som går inn til spilleren. Da vil den slå seg på når tenningslåsen står i ACC-stilling, og slås av når tenningslåsen slås av. Om den står på i ACC mens spilleren er avslått iblandt skal vel egentlig ikke ha noe å si. 9157288[/snapback] Takk takk. Gjorde som du sa nå. Og vet du hva, full musikk. Mangle bare ein phono splitter eller noe lignenes. Er en 4 kanals forsterker og tenkte jeg dermed skulle hive bakhøytalerene (6x9" - 300watt) på forsterkeren også, istedefor å ha de på spillerens høyttaler utgang. Får bare musikk på enten sub'n eller høytalerene, ikke alt. Men det er bare smått. Men takk uansett.:-D Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Det var en feil på spilleren din med andre ord... da hadde det ikke forundrett meg om noe mere tar kvelden snart Det du mener, er et såkalt y-ledd... kan vel kjøpes de fleste steder hvor de selger bilstereo Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) Du har muligens en inngangsvelger som gjør at du får lyd ut i 4 kanaler med bare 2 kanaler inn. Endret 28. juli 2007 av Trainman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå