Gå til innhold

Formatering

Anbefalte innlegg

Må formatere harddisken min stasjon C.

Jeg har to partisjoner; C: (winxp og spill og programmer) og D:

Jeg skal overføre spill og programmer over til stasjon D ved hjelp av ett program.

Det jeg lurte på da, vil spillene og programmene fungere etter at jeg har formatert C og legger inn winxp på nytt? Eller må jeg installere ALT som var på stasjon C?

Forresten, har laget en oppstartsdiskett, det er Dos diskett jeg må bruke ikke sant? Jeg testet oppstartsdisketten nå og den funka, vil vel ikke få problemer når jeg har formatert og slår av pcen og pcen starter? Det er samme prinsipp den går gjennom den disketteten? kjett å stå litt fast liksom.

Takker for svar som vanlig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1)Så du mener jeg trenger ikke en oppstartsdiskett engang?

hvis jeg skal formatere og legge inn xp på nytt?

2)hvor må jeg formatere fra? antar at det er fra MS DOS? og er det å skrive format *.C* eller noe og slå av pcen manuelt?

Lenke til kommentar
1)Så du mener jeg trenger ikke en oppstartsdiskett engang?

hvis jeg skal formatere og legge inn xp på nytt??

WinXP CDen kan boote for seg selv ja. Bare husk å enable dette i BIOS hvis det er disablet.

2)hvor må jeg formatere fra? antar at det er fra MS DOS? og er det å skrive format *.C* eller noe og slå av pcen manuelt?

Du formaterer fra WinXP CDen. Etter du har valgt på hvilken partisjon du vil installere tar du en Quick Format på den...

Lenke til kommentar

1. Ta sikkerhetskopi av alle filer du vil beholde på C: til D:

2. Stapp i Win XP cd´en og restart.

3. Følg instruksjonene som kommer opp på skjermen. (Først formateres det, så legges XP filene inn).

4. Win XP er ferdig innstallert, nå er det bare å legge inn de programmene du vil ha.

Hvis pc´en din ikke booter fra cd´en under oppstart gå så inn i BIOS og sett at cd spilleren (evt. DVD spilleren) skal boote FØR harddisken.

Edit: hmm, ser ut så du fikk de svarene du trengte av Blib, ikke min feil at han er raskere enn meg :oops:

Lenke til kommentar
Må formatere harddisken min stasjon C.

Det jeg lurte på da, vil spillene og programmene fungere etter at jeg har formatert C og legger inn winxp på nytt? Eller må jeg installere ALT som var på stasjon C?

Du må nok installere alt på nytt. Grunnen er at windows ikke vet at du har spillene dine på D:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...