jeps79 Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 This is the case: Hjemme pcen klikka mongo hær en dag, å der va bla alle bilder av sønnen min på 11mnd (fra han var 4-5mnd), gikk ikke ann å reparere windows, da måtte jeg formatere. har en laptop som jeg har brukt litt i det siste mens jeg har fundert over hva jeg skulle gjøre, det var 3 hard-disker på maskinen, alle rimelig fulle, og lite jeg vil miste av det jeg hadde på de. så jeg bestilte en til hd, og en http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=318609 for å koble hardisker på en usb. så la jeg inn xp på den nye disken, å startet recovery program (finalrecovery) å fikk etter lang tid opp filene på den gamle HD. men da jeg prøver å "recovre" går det så syyyyyyyykt lang tid, det er sikkert 5 gb med bilder, å et bilde tar sikkert 10-15 min, så dette går ikke. så det jeg lurer på: *er det noen raskere måte? noe program som reparerer "fil index" (for det er jo bare det som mangler) *går det (mye) raskere om jeg kobler til direkte i dataen? tørr ikke å prøve å feile så veldig mye, plutselig er alt borte. og til slutt, jada såklart var det idiotisk å ikke ta backup, var påtur(....) til å gjøre det hæromdagen, men da det var over 4.5 gb, tenkte jeg at jeg skulle organisere litt så det gikk på en dvd. Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Det burde ikke ta noe lenger tid med en ekstern disk, saann i teorien ihvertfall. Men gaar det treigt saa gaar det treigt. Du kan eventuelt prove et annet recovery program - jeg har gode erfaringer med GetDataBack for NTFS (regner med det er NTFS-filsystem). Husker ikke hvor lang tid jeg brukte paa det, men jeg fikk tilbake en ganske stor mp3-samling paa en grei tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå