Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Anbefalte innlegg

For de som ikke kjenner til Expression Web, fant jeg denne linken, for de som vil vite mere:

http://www.bekkelund.net/blogg/2006/12/14/...expression-web/

Expresion web er bare en ny utgave av frontpage akurat som office 2003 fikk etterfølgeren til 2007 utgaven, så expresion web og frontpage er noe i samme leia bare en nyere innpakning og nytt navn, vi husker jo alle windows 3,11, ja i dag heter den nyeste window vista uten samenligning forøvrig,

Slutt og hvær så stor i kjeften og lytt og lær i steden av folk som har noen flere år på baken når det gjelder web design :!:

Og når det gjelder websiden din så vil jeg i grunn avstå for komentar :thumbdown:

Endret av Garth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, det ser da ikke ille ut da!

Jeg stusset litt på skrifttypen «Times New Roman». Dette er en serif-type og er egentlig beregnet i trykksaker og ikke til skjermtyper. Til det bruker du i utgangspunktet sans-serif eller beslektede sans-fonter. Les mer om dette på sider som omhandler typografi hvis du er i tvil.

Regner også med at du etterhvert kjører «stylesheet» (CSS) i en ekstern fil. Mye synsing her, men stå på... dette blir bra!

:new_woot:

Lenke til kommentar

Jeg stusset litt på skrifttypen «Times New Roman». Dette er en serif-type og er egentlig beregnet i trykksaker og ikke til skjermtyper. Til det bruker du i utgangspunktet sans-serif eller beslektede sans-fonter. Les mer om dette på sider som omhandler typografi hvis du er i tvil.

Regner også med at du etterhvert kjører «stylesheet» (CSS) i en ekstern fil. Mye synsing her, men stå på... dette blir bra!

Ja vist en bruker Verdana fonter f.eks så blir det bedre

Lenke til kommentar
Eller bare legger siden i en viss tråd her på forumet. Herregud. Begynn forfra vær så snill.

Ja det beste hadde vel hvært og la være å lage slike sider i det hele tatt, ser jo ut som en 12 åring gjorde tidlig på 90 tallet og da enda bedre, nei, kutt ut det maan ikke kan og heller sats på noe som en mestrer, lær deg det grunleggende innen html og css før du i det hele tatt kan lage noe sikkelig og ikke leg slik møkk ut på webben og i allefall ikke be om kretikk på sidene dine når du i allefall ikke har evnen til og motta det :dribble:

Her er siden til stakkarsen som må ha hjelp av sin frue vis kritikken blir for har

http://www.norwegian-tweakers.com/

pd her er kona hans sine sider som stadig ekk kritiserer os for å kritisere mannen hennes

http://www.stille-vann.com/

Men la oss være snille med dem stakkar :dribble::yes:

Endret av Garth
Lenke til kommentar

Han har jo ikke peiling på hva css er og html koding er, så hvordan skal det bli bedre, han bruker jo EXPRESION WEB som proffer bruker det er jo helt nytt. Nei den familien der er ikke motakelig verken for hjelp eller råd dessverre

Lenke til kommentar
Nå har jeg utformet en helt ny side.

Hva synes dere nå da?

LINKY:http://norwegian-tweakers.com

Det første som slo meg når jeg besøkte denne siden, var at fargevalget var forferdelig. Dyp-blå, sort, og neon-rød er ikke farger du vil få anbefalt av mange designere.

Etter litt anstrengning klarer jeg å se strukturen på siden, men kun når jeg anstrenger meg. Boksene har en grei struktur og plassering. De doble rammene synes jeg ikke fungerte så godt. Jeg forstår heller ikke hvorfor du har en engen boks til: "FORUM - CHAT - ARCADE - LINKER - E-POST - DISKUSJON - TIPS - TRIKS", da forventes de at dette er en navigeringsmeny. Hvis dette er for å beskrive siden, burde du slå sammen den boksen med den over, og skrive dette på en måte som ikke oppleves som en navigeringsmeny.

Telleren og sol greiene nederst på siden, bryter med resten av designet, og burde vært plassert i en egen boks, eller i en av de eksisterende boksene.

Koden er full av feil. Hvis dette er gjort med ett grafisk html program, så kan du helt enkelt bare kaste det programmet. Når en så enkel side får så mange tåpelige feil, forstår jeg ikke poenget med å bruke det. Det vil være enklere å lage det for hånd. Koden i seg selv er også helt horribel, med inline style formatering og mye bruk av br elementer. Utrolig nok benyttes det div elementer og ikke tabeller. Hvordan de da klarer å knuse all validering, som for eks. avslutte elementer som ikke er påbegynt, blir jo litt underlig.

Innholdsmessig forstår jeg ikke helt siden. Det er ett lite knippe linker og ett forum, men ingenting egenprodusert såvidt jeg kan se. Hvis det finnes mer, traff du ikke med navigering hos meg.

For meg blir siden ødelagt av, i mine øyne, forferdelige farger. Dette er noe av det værste fargevalget jeg har sett på en stund.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva er poenget med å dra opp denne tråden igjen? Det var mye poeng utgivninger og mye sånnt tidligere i tråden, og de forskjellige parter som diskuterte om etikk, mennesket Rastafari og ikke minst siden har roet seg ned og blitt stille.

Drit i å bump tråder, og jeg er overasket over at den ikke er stengt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...