Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Grafisk design og webdesign er forskjellige yrker. En grafisk designer trenger ikke nødvendigvis å være flytende på html og css, men en webdesigner er nødt til å kunne det.

9179196[/snapback]

Var vel egentlig det jeg prøvde å si, dog litt kronglete. For å ha en vellykket side trenger man både god og riktig kode samt et godt design som kan representere en god infrastruktur.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herregud folkens!

 

Jeg har INGEN interesse av å bli noen "proff" designer, slik dere utvilsomt gjør.

Jeg prøver nå bare å lage meg en ok side.

 

Prøv nå å les litt fakta om programmet jeg bruker, så forstår dere kanskje litt mere dere også.

 

Det ER IKKE nødvendig å kunne Html+blabla+blabla, for å administrere sidene mine.

Skjønner dere ikke det snart?

 

Tror dere virkelig at ALLE som har en side lærer seg alle disse kode-greiene da?

 

Nei, nå må dere være litt greie da :)

 

Takk til alle som har gitt meg GODE/BEGRUNNEDE råd underveis, disse tar jeg med meg videre.

 

Til alle dere som kom med dritt og gjør narr av andre: DRA TIL H.......!

 

Mvh :thumbup:

Lenke til kommentar

Rastafari;

 

Da burde du egentlig bare gjøre det du selv har lyst til.

Selv syntes jeg det var en dritkul side men da av mer personlige grunner.

Det finnes mange som vil reagere negativt på en sånn type side, og som folk har prøvd å si hvis du lærer ting litt dypere så vil du å få forståelse for hvordan en "ordentlig" side skal utformes.

 

Teknisk ekspertise gir kreativ kontroll.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det er spesielt mange krasse og usaklige svar i denne tråden. Noen av de er kanskje korte, direkte og lite "konstruktive", men det er langt fra det samme. Det er ingen som tvinger deg til å lage en hjemmeside som du legger ut til spott og spe, men når den nå ligger ute og du har bedt om tilbakemeldinger på den så bør folk få si hva de mener uten at du sprenger blodkar og argumenterer imot. Å påpeke et problem og å foreslå en løsning er ikke nødvendigvis gjort i samme åndedrag.

 

Så tilbake til sida di: Animerte giffer er et tilbakelagt kapittel innen webdesign, og du kan nok ikke forvente at noen skal like de selv om du tilsynelatende gjør det. Jeg skjønner ikke sammenhengen mellom giffene og resten av sida, det ser for meg ut som om de er plukket ut helt tilfeldig og lagt inn fordi de så fine ut for seg selv eller noe i den duren.

 

Fargene og utformingen av sida ser også helt tilfeldig ut. Headeren skjønner jeg ingenting av, den fremstår for meg som helt tilfeldige former du har tegnet i paint. En overordnet ide, et tema, gjennomgående grafiske elementer, etc, ville nok hjulpet deg godt på vei for å få det hele til å se mer ryddig ut. Ser noen allerede har foreslått hvordan du kan lage en enkel og ryddig layout, og det finnes en masse lesestoff og inspirasjon rundt omkring på nettet.

 

Om du skriver HTML og CSS selv eller ikke er ikke så farlig i begynnelsen, det er jeg enig i. Jeg vil uansett råde deg til å velge en annen editor enn Expression Web, fordi den genererer håpløst utdatert og uryddig kode. Dreamweaver er det suverent beste alternativet, og etterhvert som du blir stødig i design-modus vil du nok oppleve at det er nyttig å kunne litt HTML og CSS selv også. Sånt kommer med tida.

 

Teknisk ekspertise gir kreativ kontroll.

9180606[/snapback]

Word.

Lenke til kommentar

Konstruktiv kritikk er noe alle bør ha i bakhodet. Å si at noe er dårlig uten å utdype er ikke konstruktivt. Det hjelper ikke trådstarter. Diskusjon rundt hverandre er for ordens skyld off-topic og det anbefales på det sterkeste at man holder en saklig og høflig tone, i tråd med retningslinjene våre. Klarer man det så blir kvaliteten så mye bedre, noe vi alle er tjent med :)

 

Så med det håper jeg man kan holde seg on-topic og i tråd med retningslinjene.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres i tråden, men ta det gjerne på pm om man har noe å si.

Lenke til kommentar

Laget et bilde nå (ja jeg er flink i paint ;))

 

 

 

Se det jeg skrev i bildet, fjern samt counteren på bunnen, eller skaff en mer distre counter.

 

Siden er litt kjedelig å se på, men du får fram det siden handler om på en grei måte uten at det er noe tullball rundt dette. (til sammenligning så synes jeg du får frem mye bedre hva siden din er om enn hva f.eks http://www.myspace.com gjør, da jeg syes det ser ut som en stor spam side, men nok om det)

 

En litt mer i øyefallende header, få litt mer struktur over menyvalgene og evt. bilder/gif's.

 

Og det programmet du bruker er bra, utmerket for nybegynere som ikke kan noe, eller lite html o.l.

 

GO' NATT ! :sleep:

 

eventuelle skrivefeil er med vilje siden jeg er trøtt, og hvis du gidder å klage på de, så kan du stikke av

Endret av egzeth
Lenke til kommentar

Tåpelig emne, og dårlig design. "MEN, HoaXed, jeg har ALDRI gjemt meg bak noen, OG du er hjertelig velkommen hjem til meg, og prøve på det du nå vil prøve på laugh.gif Sender GJERNE min adresse til deg på PM, hvis du vil, eller vi kan møtes en plass mitt i mellom." OooOOooh, du er så tøff! Gurimalla og fyttegrisen så imponert jeg blir over sånne utsagn.

 

Og det virker ikke som om du har hørt på noen av rådene du har fått overhodet.

 

+ Du har fjernet den tåpelige notisen om Copyright og at ingen får kopiere grafikken din, og det er bra. Ingen VIL kopiere grafikken din, som du allerede har kopiert fra en annen nettside.

 

- Støgg header.

- Forferdelig fargekombinasjon.

- Grusom kode, lær deg å kode på egenhånd.

- Dropp de forferdelige animerte gif'ene.

Lenke til kommentar

Haha, vanskelig dette her eller Rastafari? :p

 

Seriøst, alt lokaltog sa i sin post er noe du bør lytte til.

Du burde droppe det programmet du bruker å lage en side som ikke ser ut som det er fra 1995.

 

Jeg digga forrige versjonen mere enn den nye, men den er ikke så gale den for nostalgiske tanker.

 

Men uansett, når folk sier til deg at den ser ut som midten av 90 tallet med null farge/form/funksjons teori, er det noe du tenker over eller bare blir du sinna?

Lenke til kommentar

Jaja, dere får nå bare holde på dere :)

 

Programmet jeg bruker er som sagt helt nytt, og det samme som store bedrifter benytter, så sånn er det.

 

Designet på siden min synes JEG er pent, og tydeligvis flere, da noen av de som skriver negative kommentarer her i tråden, har sendt meg mailer, hvor de understreker at de må "holde seg inne" med "de andre" og beklager dette.

 

Jeg for min del, har ikke noen interesse lenger for hva dere her på forumet synes, da det bare stort sett er tull alt sammen.

 

Lykke til alle sammen, med design osv.

 

:D

Mvh

Ronny

Lenke til kommentar

Nå må folk forstå at det er designet som er i diskusjon her, om han vil lære koding her helt opp til hamselv. Det er ingen grunn for at han lære koding for å få en fin side.

 

Det som er problemet her er at "standarden" på dette forumet er med en mer "proff" type websider, det vil genrelt sett si; websider som først er laget i form av et bilde, forså å bli laget om til en reel webside. Dette vil si at du bruker grafiske elementer som bilder til å få fram din layout på internettsiden. På din side bruker du kun standard funksjoner innenfor programmet ditt for å utforme internettsiden, dette kan forsåvitt blir bra, men etter dagens "standard" er det kanskje litt utdatert.

 

Farger er veldig viktig for å få istand en god internett side, farger som er inn nå fortiden er diffuse pastellfarger eller knall pastelfarger, generelt sett litt "barnetv" farger om du fårstår hva jeg mener. De fargene du har valgt på din side er mer 100% blått og 100% gult, dette er ikke bra fargeteori, fargene du bør bruker bør være et sted lenger innpå fargepalletten og ikke helt i enden.

Fargene må også passe sammen, dette er veldig viktig, det nytter ikke å velge farger som "skriker" når du ser på det, websiden skal være behagelig å se på.

 

Det som også er vitkig med mange av dagens "standard" sider, er at du seprarer innhold og bakgrunn på din webside, dette kan sammenlignes med et bilde på en vegg. Du har tapèt bakerst, så har du rammen, og bilde inni. På websider skilles disse lagene ved å bruke forskjellige farger eller mønster.

 

Til kverrulanter: Nei alle sider er ikke som dette, men denne fyren prøver å få til sin "første" side og da må man starte basic, nytter ikke å begynne å tenke på å ha en side som skiller seg fulstendig ut og er full av eyecandy.

 

Hvis du fant dette "interesangt" kan jeg legge ved eksempler og litt utdypning.

Lenke til kommentar

post-52770-1186435705_thumb.jpg

 

Rød = Hva har denne gifen med designet ditt å gjøre egentlig. Det har jo heller ikke noe med hva du driver med. Dog hvis du først skal en gif så ikke la den dekke over headeren din som forøvrig desverre er mindre pen.

Gul = Hvorfor er alle headerene dine ikke symetrisk med resten av innholdet?

Rosa = Det perfekte "alle virkelige proffer som bruker dette" programmet ditt har kodet det desverre feil slik at teksten faktisk går utenfor. Du er nødt til å lage en dynamisk side hvis du ønsker det skal se pent ut.

Grønn = Du skjønner det nok bare å se på bildet

 

Forøvrig er linjene rundt hele veldig lite pene og skaper et veldig table look. Det er også altfor stort mellomrom mellom innholdet i teksten og selve rammen. Ikke pent. Det som jeg synes var rart var faktisk størelsen på teksten er forskjellig på de forskjellige sidene. Det synes for godt.

 

Jeg har tre ord. Mer symetri, mindre statisk 95 look, og bedre kode. Og nei, ingen proffe bruker et ledd i office pakken i jobben sin. Men, denne siden var bedre enn noen av dem andre du har laget. Fremgang er bra. Selvom jeg er enig i de andre igjen om at headeren er elendig sammen med fargene.

 

Kod deg forøvrig en kontakt side utenom å bruke mailto: Det er få, veldig få i den målgruppen siden din har som bruker outlock.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
(..) Og nei, ingen proffe bruker et ledd i office pakken i jobben sin.

9222235[/snapback]

Mener å ha sett profesjonelle webdesignfirmaer som bruker WYSIWYG-programmer til å lage sidene de selger. Dette var dog Adobe GoLive og ikke et Office-produkt, men likevel..

 

(Beklager OT)

Lenke til kommentar
(..) Og nei, ingen proffe bruker et ledd i office pakken i jobben sin.

9222235[/snapback]

Mener å ha sett profesjonelle webdesignfirmaer som bruker WYSIWYG-programmer til å lage sidene de selger. Dette var dog Adobe GoLive og ikke et Office-produkt, men likevel..

 

(Beklager OT)

9223373[/snapback]

Ja. Adobe er da langt ifra Office, som du selv nevner. Microsoft Office vil alltid være best på databaser, dokument, og regneark modulering. Men vil aldri kunne ta over produktene til Adobe.

Lenke til kommentar
Konstruktiv kritikk er noe alle bør ha i bakhodet. Å si at noe er dårlig uten å utdype er ikke konstruktivt. Det hjelper ikke trådstarter. Diskusjon rundt hverandre er for ordens skyld off-topic og det anbefales på det sterkeste at man holder en saklig og høflig tone, i tråd med retningslinjene våre. Klarer man det så blir kvaliteten så mye bedre, noe vi alle er tjent med :)

 

Så med det håper jeg man kan holde seg on-topic og i tråd med retningslinjene.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres i tråden, men ta det gjerne på pm om man har noe å si.

9181248[/snapback]

 

 

Dette var vist litt vanskelig :)

 

Høflig tone og ingen personangrep. Dette går begge veier. 8 innlegg er fjernet og 1 innlegg er redigert (quotet et slettet innlegg).

 

Så får jeg ta og vise til deler av retningslinjer og nettikette flere i denne tråden bør ta inn over seg:

 

#1: Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis de inneholder upassende språk som blant annet banning, flaming og/eller innlegg ment for å skape dårlig stemning. Tråder/poster åpenbart ment for å provosere eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse. Dette gjelder også i private meldinger.

#2: Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Du får lov å mene hva du vil om en sak, men dersom dine meninger er svært kontroversielle bør du holde dem for deg selv for ikke å skape krangel.

#4: Hold dere til temaet i tråden. Ønsker du å diskutere en bestemt sak som ikke er direkte relatert til tråden, oppretter du en egen tråd i korrekt kategori. Privat småprat skal skje andre steder.

 

Jeg har oppdaget brudd på retningslinjene. Hva gjør jeg?

Det du i alle fall ikke skal gjøre er å svare i den tråden der hvor regelbruddet er. Dette vil kun gi tråden unødvendig oppmerksomhet. Og du vil selv bli regelbryter dersom du poster informasjon i tråden som ikke er i samsvar med hva den egentlig handler om. Hvis du ser et regelbrudd skal du først og fremst bruke funksjonen "Rapporter" i forumet. Til høyre over hvert innlegg er det en knapp hvor det står "Report" og hvis du trykker på denne føres du til et skjema du kan fylle ut. Rapporten din vil så bli lagt til i listen over rapporter og en moderator vil så behandle regelbruddet neste gang han går over listen og behandler rapporter. Hvis det er et krisetilfelle som krever øyeblikkelig oppmerksomhet kan du også ta kontakt med moderatorer mer direkte ved å enten sende en E-post, en melding eller se etter annen kontaktinfo i profilen til en moderator. Husk at selv de som bryter retningslinjene er beskyttet av retningslinjene igjen og ved utskjelling av disse risikerer at du selv kan bli advart eller i verste tilfelle utestengt.

 

Med dette håper jeg at jeg slipper å svinge pisken. Videre overtramp slettes uten videre varsel.

 

Og dette innlegget skal ikke kommenteres, reaksjon på moderering gjøres på pm :)

Lenke til kommentar
Jeg mener siden ser bra ut, mye bedre enn tidligere ja!! Og utover det, jeg har lest og lest her inne, og overalt anbefales det grått og pastell osv osv, nå har han jo brukt det, hva er problemet deres her inne?

 

Virker på meg som om dere har så store personlige problemer at dere må tråkke på han for å føle dere bedre selv..... Man skal tåle kritikk, men vil fortsatt henvise til normal folkeskikk!

 

Vær glad jeg ikke jobber her på hardware, jeg hadde kicket dere ut etter tur!

9155996[/snapback]

 

Jeg er også glad du ikke jobber vis du synes designet er bra!

 

Back on topic!:

Du burde ta for deg noen tutorials, og få ordnet med photoshop for og lage siden. kanskje noen her på forumet er villig til og kode det til deg :-)

 

Jeg skal ikke si noe om siden du har nå, siden du kanskje skulle begynne på nytt,.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Herregud de folkene her inne lever jo for å disse andre folk, og selv har de ingen side, eller bruker ferdige templater slik som de syngende husmødre ville gjort hvis de enda levde ;)

 

Folk her inne på forumet burde skjerpe seg, dere har jo aldri noe positivt å si, eller konstruktivt, forumet her på Hardware er jo en skam med tanke på at det modereres for livet når man har en linje for mye i signaturen, mens kvaliteten på innlegg og medlemmer er uviktig... Observerte for en tid siden en voldsom skrytetråd om at hardware hadde så og så mange medlemmer osv.... Skjønner jo at det blir prioritert kvantitet fremfor kvalitet....

 

Skam dere allesammen, har dere ikke hørt om normal folkeskikk?

Ja du er vel rimlig upartisk du da som bor i samme hus som han som har laget sidene, Tåler dere to ikke kritikk om det er negativt eller positivt så bør dere heller slutte med og be folk om det, ta dere en pille og tenk heller i steden for å hvere bedrevitere og motsi all kritikk med negativ kritikk mot dem som prøver å hjelpe dere til og kansje lage bedre sider, husk det er ikke alle som har kunskapen til og ta i mot kritikk og det tror jeg dere to ikke har og kunskap til og laga websider det har dere definitivt ikke, lær dere grunleggende regler og begyn med det enkle og jobb videre så kansje dere får noe til :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...