Ronny#1 Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. juli 2007 Dette måtte jeg bare svare på. Jeg er ikke sytete, og har INGEN problemer med å ta imot kritikk, det kan dere være helt sikker på. Mitt problem er at svært mange av tilbakemeldingene er av typen: "Det var helt grusomt" og så er det stopp. Man legger jo ut spørsmål om siden sin her for å få KONSTRUKTIV kritikk, ikke en masse fjott-kommentarer. Er jo helt klar på at sidene mine ikke er "profesjonelt" utført, men en plass må jeg jo starte. Jeg kan heller ikke alle disse "kule" ordene og forkortelsene dere nevner innimellom, som jeg antar er programmer?? Program: Jeg bruker IKKE Frontpage til å lage sidene mine. Jeg bruker EXPRESSION WEB. Det er et program som man får i bundle med Enterprise-pakken til Office 2007. Jeg er jo interessert i å få en så fin side som mulig, det er klart, men som nybegynner ønsker jeg gjerne å få noen gode råd som det er hold i. På min første side var klagingen at fargenen var feil, flammene var feil, ja ALT var feil. Greit, så forandret jeg i henhold til inleggene hele designet. Nå er alt feil på denne siden også? Ikke lett da å vite hva som menes. Jeg vil gjerne invitere dere til å sende meg forslag på hvordan sidene kan se ut. Dette hadde jeg satt stor pris på, og lært en god del av. MVH [email protected] Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 28. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2007 Følg rådene vi tre siste gjorde denne gangen og lag en ny side hvis du ønsker å bli bedre. Enkelt og greit. Hvis du lager en ny side første gangen betyr jo ikke at den må være bra den og. Du trenger forøvrig ikke å lage en ny side for hver gang. Du kan forandre den. Det er jo derfor du får kritikk her. Anbefaler deg Dreamveawer Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 29. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2007 Egentlig sa digga jeg siden. Ble helt nostalgisk av den, minner meg om 90 tallet.. Dette er heller ikke ment sarkastisk som mange kanskje tror, men jeg huskerj eg leste bladet 'tekno' om morran og satt pa dataen og spiste frokost en kald vinter morgen, dette minner det meg om. Den spinnende kloden er jo helt genial.. Slike moderne sider blir jo kjedelig etterhvert, syntes denne funker helt utmerket. Greit nok den er ikke moderne, men den har et fint og litt uskyldig nostalgisk preg, noe jeg liker. midten av 90 tallet.. tekno magazine.. sega megadrive.. sort og hvit skjerm.. dos.. bbs.. Ah det var det good old days. Lenke til kommentar
maglame Skrevet 29. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2007 Enkelt tips til ryddig konstruksjon av siden følger her. Ellers er det bare å leke med farger, fonter (fonter alle har, vel og merke) og design av logo / header. Hvordan boksene bygger opp siden: Med litt enkel fargelegging av samme side: Håper det hjelper Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) Believe it or not, men forslaget ditt er 100% det samme som jeg har på tegneblokken min her. Dette var nå ganske så sprøtt da Edit: Det er nå gøy og se at jeg beveger meg i "riktig" retning Takk for bidraget Endret 29. juli 2007 av Rastafari475 Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 30. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2007 Believe it or not, men forslaget ditt er 100% det samme som jeg har på tegneblokken min her. Dette var nå ganske så sprøtt da Edit: Det er nå gøy og se at jeg beveger meg i "riktig" retning Takk for bidraget 9169214[/snapback] Enkel og grei. Lykke til. Trenger du hjelp til kodingen er det bare å si ifra. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. juli 2007 Koding i HTML? Kan jeg svært lite om. Trenger ikke kunne det når man bruker Expression Web. Er lite lysten på å kjøpe noe nytt program fordi det koster penger, som jeg har brukt på Office Enterprise-07-pakken. Har rett og slett ikke råd, så jeg må nok klare meg med det jeg har, men takk for tilbudet HoaXed Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 30. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2007 Koding i HTML? Kan jeg svært lite om. Trenger ikke kunne det når man bruker Expression Web. Er lite lysten på å kjøpe noe nytt program fordi det koster penger, som jeg har brukt på Office Enterprise-07-pakken. Har rett og slett ikke råd, så jeg må nok klare meg med det jeg har, men takk for tilbudet HoaXed 9172697[/snapback] Det er ikke vanskelig, det er faktisk veldig VELDIG enkelt. Du trenger bare litt hjelp angående koding og litt selvhjelphet.. (whats the word im looking for) Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 30. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2007 Er lite lysten på å kjøpe noe nytt program fordi det koster penger, som jeg har brukt på Office Enterprise-07-pakken.Du treng ikkje kjøpe noko. HTML og CSS kan skrivast i notisblokk om ein vil det. Ei side som http://htmldog.com/ er ein fin stad for å byrje å lære. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. juli 2007 Jammen, hva er så galt med det programmet mitt da? Det er jo helt nytt og alt. Skulle tro det var bra nok da, siden det akkurat har kommet på markedet? Please, enlighten me Lenke til kommentar
maglame Skrevet 30. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2007 Jeg har ikke brukt Expression Web, men det er vel mulig å gå inn og redigere koden i det også? Fint sted å begynne å lære. Se på koden og hvordan den er bygget opp. Prøv å redigere litt i koden etter hvert som du leser på f.eks. htmldog.com. Målet bør være å kunne skrive en side i notisblokk. Fordelene er mange, men hovedsakelig handler det vel om å kunne utnytte webstandardene fult ut. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. juli 2007 Så med andre ord: Jeg MÅ kunne sånne html-greier for at siden skal bli bra? Har jeg skjønt dette riktig? Trodde ikke det var viktig, da jeg har en bekjent som jobber innen grafisk design, og han forteller meg at de sjelden og ALDRI bruker sånne html-greier. De bruker jo seff InDesign og slike Adobe-programmer, men de er jo proffe, UTEN sånn koding. Skjønner ikke dette jeg Lenke til kommentar
gladsild Skrevet 30. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2007 Nei du trenger ikke å kunne kode.... selv om det selvfølgelig hadde vært et pluss.. noen enkle tips: fjern animerte gifs... headeren din ser ikke så fin ut, forbedre eller fjern og kun ha Norwegian-Tweakers som skrift. forandre skrifttype flytt linkene fra høyre til venstre Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. juli 2007 For de som ikke kjenner til Expression Web, fant jeg denne linken, for de som vil vite mere: http://www.bekkelund.net/blogg/2006/12/14/...expression-web/ Lenke til kommentar
maglame Skrevet 30. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2007 De bruker jo seff InDesign og slike Adobe-programmer, men de er jo proffe, UTEN sånn koding. 9173157[/snapback] InDesign lager man gjerne ikke web-sider med Det brukes til layout som skal på trykk (for det meste). For eksempel til aviser, blader o.l. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. juli 2007 De bruker jo seff InDesign og slike Adobe-programmer, men de er jo proffe, UTEN sånn koding. 9173157[/snapback] InDesign lager man gjerne ikke web-sider med Det brukes til layout som skal på trykk (for det meste). For eksempel til aviser, blader o.l. 9173422[/snapback] HEHE Det er jeg også helt klar over, men går da utfra at DreamWeaver er en del av den pakken til Adobe Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 30. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2007 De bruker jo seff InDesign og slike Adobe-programmer, men de er jo proffe, UTEN sånn koding. 9173157[/snapback] InDesign lager man gjerne ikke web-sider med Det brukes til layout som skal på trykk (for det meste). For eksempel til aviser, blader o.l. 9173422[/snapback] HEHE Det er jeg også helt klar over, men går da utfra at DreamWeaver er en del av den pakken til Adobe 9173450[/snapback] Det stemmer. Dreamweaver er ett kjempeprogram for de som lærer seg HTML . Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 31. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2007 "Det er ikke tillatt å kopiere grafikk eller tekst herfra uten å få tillatelse først." Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 31. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2007 Så med andre ord: Jeg MÅ kunne sånne html-greier for at siden skal bli bra? Har jeg skjønt dette riktig? Trodde ikke det var viktig, da jeg har en bekjent som jobber innen grafisk design, og han forteller meg at de sjelden og ALDRI bruker sånne html-greier. De bruker jo seff InDesign og slike Adobe-programmer, men de er jo proffe, UTEN sånn koding. Skjønner ikke dette jeg 9173157[/snapback] Hvis du er proff webdesigner og ikke kan koding kommer du ikke særlig langt. Du har designet selfølgelig men hvordan skal du administrere siden din med innhold og lignende hvis du ikke kan koding. Vi snakker ikke bare om html, men helst xhtml, php, css. Så mitt svar. Jo du må kunne koding for å være proff webdesigner. De som designer sider proft designer nemlig som oftest kun siden og ikke infrastrukturen på siden. Lenke til kommentar
pakke Skrevet 31. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2007 Grafisk design og webdesign er forskjellige yrker. En grafisk designer trenger ikke nødvendigvis å være flytende på html og css, men en webdesigner er nødt til å kunne det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå