Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herregud de folkene her inne lever jo for å disse andre folk, og selv har de ingen side, eller bruker ferdige templater slik som de syngende husmødre ville gjort hvis de enda levde ;)

 

Folk her inne på forumet burde skjerpe seg, dere har jo aldri noe positivt å si, eller konstruktivt, forumet her på Hardware er jo en skam med tanke på at det modereres for livet når man har en linje for mye i signaturen, mens kvaliteten på innlegg og medlemmer er uviktig... Observerte for en tid siden en voldsom skrytetråd om at hardware hadde så og så mange medlemmer osv.... Skjønner jo at det blir prioritert kvantitet fremfor kvalitet....

 

Skam dere allesammen, har dere ikke hørt om normal folkeskikk?

Endret av Massa
Lenke til kommentar
Jeg synes jo da seff at sidene ble fine, ellers hadde jeg vell ikke lagt dem ut, hadde jeg vell?

 

Hva er problemet med noen få giff`er?

Bedre med reklame da, sikkert?

 

Hvorfor er det så "pent" med helt statiske sider?

:!:

9155940[/snapback]

 

Den siden din så ut som en statisk side imo..

 

1. Lag en ny header, den som er der nå er helt feil.

2. Bytt farger og fonter på siden din

3. Fjern gifene, det er irriterende og ser veldig, veldig rart ut.

Lenke til kommentar
Herregud de folkene her inne lever jo for å disse andre folk, og selv har de ingen side, eller bruker ferdige templater slik som de syngende husmødre ville gjort hvis de enda levde  ;)

 

Folk her inne på forumet burde skjerpe seg, dere har jo aldri noe positivt å si, eller konstruktivt, forumet her på Hardware er jo en skam med tanke på at det modereres for livet når man har en linje for mye i signaturen, mens kvaliteten på innlegg og medlemmer er uviktig... Observerte for en tid siden en voldsom skrytetråd om at hardware hadde så og så mange medlemmer osv.... Skjønner jo at det blir prioritert kvantitet fremfor kvalitet....

 

Skam dere allesammen, har dere ikke hørt om normal folkeskikk?

9155948[/snapback]

 

 

Når man lager ett eller annet i media så skal man tåle kritikken! Hvordan hadde verden vært hvis alle hadde sagt "Åååååå, så pent det er!" uten å faktisk mene det? Hva mener du om siden?

Lenke til kommentar
Jaja, med andre ord så skal jeg bare starte på nytt igjen?

 

UANSETT hva jeg hadde gjort med siden min, er det en eller annen "ekspert" som synes at "alt" er feil, så kom igjen med "super-sidene" deres, så kan JEG si hva jeg mener om dem  :yes:

9155982[/snapback]

 

Har gjort det, den ligger her på websidekritikk!

Lenke til kommentar
Herregud de folkene her inne lever jo for å disse andre folk, og selv har de ingen side, eller bruker ferdige templater slik som de syngende husmødre ville gjort hvis de enda levde  ;)

 

Folk her inne på forumet burde skjerpe seg, dere har jo aldri noe positivt å si, eller konstruktivt, forumet her på Hardware er jo en skam med tanke på at det modereres for livet når man har en linje for mye i signaturen, mens kvaliteten på innlegg og medlemmer er uviktig... Observerte for en tid siden en voldsom skrytetråd om at hardware hadde så og så mange medlemmer osv.... Skjønner jo at det blir prioritert kvantitet fremfor kvalitet....

 

Skam dere allesammen, har dere ikke hørt om normal folkeskikk?

9155948[/snapback]

 

 

Når man lager ett eller annet i media så skal man tåle kritikken! Hvordan hadde verden vært hvis alle hadde sagt "Åååååå, så pent det er!" uten å faktisk mene det? Hva mener du om siden?

9155965[/snapback]

 

 

Jeg mener siden ser bra ut, mye bedre enn tidligere ja!! Og utover det, jeg har lest og lest her inne, og overalt anbefales det grått og pastell osv osv, nå har han jo brukt det, hva er problemet deres her inne?

 

Virker på meg som om dere har så store personlige problemer at dere må tråkke på han for å føle dere bedre selv..... Man skal tåle kritikk, men vil fortsatt henvise til normal folkeskikk!

 

Vær glad jeg ikke jobber her på hardware, jeg hadde kicket dere ut etter tur!

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si at jeg liker di animasjonene, de er distraherende og tilfører ikke det du vil formidle med siden. En annen ting er de linkene du har på høyre side, det ser ut som de burde enten være alle under hverandre eller kanskje to grupper som starter i samme høyde. Det er ikke lett å så noe særlig mer siden det ikke er så mye på siden.

Lenke til kommentar

Jeg synes siden er blitt mye bedere nå :) Teksten er lett å lese, burde passe til de fleste skjermstørrelser, og siden er nå behagelig å se på. Men jeg er enig med Snarph i at du burde fjerne gif'ene. Utenom den kloden, for den synes jeg faktisk passet inn (selvom den ikke hadde så mye med teksten å gjøre) ;)

Det er selvfølgelig ting som kan gjøres bedre, men jeg tror det er ting du kan lære deg etter hvert ;)

Lenke til kommentar

Får vel få oss tilbake til emnet istedenfor å syte og klage om hvordan man kritiserer:

  • Fjern de animerte bildene som du har rundt på siden på tilfeldige(?) steder. De trekker alt for mye oppmerksomhet, og er hva mange vil si et typisk tegn på en dårlig side. Ser ikke ut til at noen av dem blir brukt til noe som helst heller.
  • Logoen er i dårlig kvalitet, jeg beklager å måtte si det. Prøv å lage noe mer simpelt, men samtidig stilrent. Skjønner ikke hva den skal forestille, og at logoen passer til siden trekker også mye opp.
  • Prøv å få et skille mellom siden og bakgrunnen. Slik det er nå så er det ikke noen bakgrunn, prøv en annen farge på det som er innholdet i forhold til bakgrunnen.
  • Midtstill siden. Ja, for det ser faktisk best ut i de aller fleste tilfeller.
  • Prøv å fikse litt på typografien din. Slik det er nå bruker du Times New Roman på hele siden. Dersom du bruker for eksempel Arial og Georgia, kan du få en fin miks dersom du blander litt. Ta Georgia på overskrifter og litt småting, og bruk arial på teksten som skal leses og navigasjonen.
  • Kopirett, eller copyright som du har brukt på bunn av siden er strengt tatt ikke nødvendig, i og med at alt som er produsert i Norge (håper jeg ikke tar feil) automatisk beskyttes av åndsverksloven. Det er dog opp til deg om du vil ha den der.
  • Fjern counteren på bunnen av siden. Den er liten, sant nok, men det virker som om du vil ha en profesjonell side om tweaking av pcer, og slike countere er et tydelig tegn på nybegynnere.
  • Angående menyen din, fjern linjene på venstresiden av den. Hvorfor har du splittet den opp uansett? Dersom det skal være to deler, lager du en boks i innholdsdelen, legger en kant på venstresiden og legger dem rett under hverandre, ikke skrått under. Ha også gjerne en annen farge på linkene enn på resten av teksten, legg også en hover-effekt til.
  • Sånn generelt utenom det, bør du prøve å bruke et par farger til på siden. At alt er svart/grått unntatt logoen og de animerte bildene blir veldig kjedelig

Håper dette hjelper, lykke til!

Lenke til kommentar

Foruten om det _Svinat_ sa kan jeg legge til noe mer;

 

- Logoen viser at du har teft på design. Hvorfor ikke dra dette over i siden. Det er viktig at fargevalget ditt er gjennomtenkt helst med to-tre farger. Logoen representerer blå, oransje, og hvit (litt grått). Da bør også siden inneholde denne fargen.

 

- Få struktur over siden med hjelp av tabeller. (Du kan bruke divs men tror tabeller vil gjøre det enklere for deg til å begynne med)

 

- Menyen bør være statisk og ikke flytte seg rundt på siden. Og ikke minst være der hele tiden. Trykker jeg på en link nå forsvnner menyen.

 

- Fjern counteren. Skal du i det minste ha statistikker gjør det mer diskre, gjerne tekstbasert. Den counteren er virkelig ikke pent, sammen med dine gifs. Du bør bruke gifs. Hvis det har noe med siden å gjøre!

 

- Skill siden, menyen, og bakgrunnen fra hverandre. Gjerne med farger og bokser.

 

- Menyen er ikke symetrisk.

 

Dette ble mye av det samme som ble sagt føre desverre. Men trenger du hjelp til kode delen synes jeg du skal lage et utkast i photoshop så kan vi hjelpe deg.:)

 

 

 

Og så litt offtopic...

 

Og trådstarter, og ikke minst Messa. Hvorfor legger dere ut ting, eller ikke minst er medlemmer på diskusjon.no hvis dere verken liker kritikken som blir gitt, og/eller mener at kvantiteten på brukerne her er labert? Det er ikke til å komme bort ifra at denne siden har blitt bedre enn den forrige. Men allikevel bæres det preg over lite kunnskaper innen html og design slik "markedet" krever at det skal være i dag. Spørsmålet er om trådstarter er ute etter en "profesjonell" side framfor en frontpage inspirert side som mange er kommer med. Vi ønsker å gi kritikk etter første inntrykket siden det er det som er avgjørende for om en person blir bliende på en side og ikke minst. Kommer tilbake.

 

Trådstarter, sammen med Messa bør slutte å være så sytete at hvis jeg feks kommer med kritikk jeg mener. For jeg mener personlig tatt at denne siden ikke kan måle seg med andre "Tweakers" side på nettet. For trådstarter ønsker vell å få en genial side som folk kan bruke i sin hverdan på nettet? Slutt å kom med bemerkninger tilbake om at; Få se hva du har laget da, siden du mener min er så ræva? Ja tenker jeg da. Jeg kan gjøre det. Men jeg er heller ei en proffesjonell webdesigner. Begynte for 4 år siden med nøyaktig samme sider som er prestert her. Jeg fikk huet mitt kuttet av på dette forumet, men istedet for å syte tar man til seg kritikken og gjør noe med det. Det er ikke noen vits for oss, og ikke minst for deg å legge ut ting her hvis vi virkelig ikke kan gi deg råd og du faktisk gjør noe med det.

 

Lykke til videre. Og slutt å klag. Vi hakker ikke på deg, vi gir deg konstruktiv kritikk. Og til Messa. Med det første innlegget dit i denne tråden. Gå å legg deg

 

Siden du forresten var så kåt på å se hva vi har gjort. Så er dette mine prosjekter. De er ikke gode, men jeg lærer og lærer. http://www.hoaxedbase.net/?side=prosjekter&meny=4

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...