fompa Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 finnes det øl for de med glutenalergi? Dama mi har det, men hu digger øl, men kan jo ikke drikke det fordi hun har glutenalergi, så lurte på om det finnes noe øl som er brygget på noe glutenfritt... Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 finnes det øl for de med glutenalergi? Dama mi har det, men hu digger øl, men kan jo ikke drikke det fordi hun har glutenalergi, så lurte på om det finnes noe øl som er brygget på noe glutenfritt... 9155841[/snapback] Håper dette kan hjelpe (trykkbar link) Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) Er ikke helt sikker her, men en vennine av meg har også glutenalergi og mener å huske at hun kan drikke Corona. Kanskje noen kan bekrefte/avkrefte dette? EDIT: Fant en del på et utenlandsk forum om nettopp dette. Flere som nevner Corona der. Endret 27. juli 2007 av datating Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 corona er laget av mais? Så det burde vel funke Samme gjelder vel "sol" Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Sjekk denne tråden. Der står det blant annet: Norsk Cøliakiforening har godkjent for noen år siden tre typer øl i glutenfritt kosthold: Corona, Sol og Lapin CultaJeg ville tatt kontakt med Norsk Cøliakiforening for å få dette bekreftet (ncf.no) Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Hmm,nå ble jeg litt forvirra her. En kompis av meg har glutenallergi,spiser aldri noen brødgreier eller noe. Men han drikker jo de samme ølene som meg,Heineken osv. Er det noen spesiell grunn til at han ikke reagerer da eller? Lenke til kommentar
Error Lars Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Meny på hønefoss selger glutenfritt øl. Er bare ca 2t kjøretur for en fra jessheim. De hadde også et utrolig stort utvalg av øl. Masse engelsk øl og annet utenlandsk. De selger også 4,5% vin Og 5 liters boks med øl Lenke til kommentar
Teds Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Som det blir linket til lenger opp her så er "Glutaner" et særmerket øl til glutenallergikere. Jobber i en Ultrabutikk så det vet jeg. Lenke til kommentar
fompa Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) corona er laget av mais?Så det burde vel funke Samme gjelder vel "sol" 9156438[/snapback] Corona, sol - mexicansk øl, ja det skal vist være brygget på mais eller hva det er, men så står jo det no lurt bak på flaska om bygg eller noe sånt... Dette "Glutaner", hvor får man tak i det da? Skal høre rundt på de butikkene som er på jessheim og rundt her om dette Men tusen takk til dere som har svart Endret 28. juli 2007 av fompa Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) Gjør det enkelt og bra, hør med ncf.no. Endret 29. juli 2007 av Nichlas Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Meny i Fredrikstad har et greit utvalg(2-3 merker) av glutenfritt øl, vet jeg Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) Folk med cøliaki/glutenalergi kan drikke Corona. Flere i slekten min har cøliaki, men de kan drikke Corona, så det skal nok gå bra Endret 31. juli 2007 av Jokkulf Lenke til kommentar
fompa Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 Var på polet her om dagen, å der hadde de Glutaner Corona, skal prøve å fore hu med det, å sjekke hehe... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå