Gå til innhold

Socket A HK som støtter mer enn 4 IDE-enheter?

oya

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En hel haug av de. Abit hk har jo raid som kan brukes som vanlige ide kontroller. (opptil 8 enheter). Du har flere typer.

Via Kt133a: Abit kt7a raid. (Sdram)

Amd760: Abit KG7-Raid (DDR ram)

Via kt 266a: Abit KR7A-Raid (DDR ram) (nyeste)

Asus A7V266-E kortet har fått noe kritikk for litt dårlig hastighet.

Msi kortet de snakker om her kan faktisk kun ta 4 ide enheter, raid kontrollern funker kun som raid (hvis man ikke modifiserer den). Promise 20265R On-Board raid kontroller.

Abit kortet har fått meget god kritikk. Noe dyrt kanskje? 2000,- +-. Men til gjengjeldt så får du jo en raid kontroller. og siste abit kr7-raid har også ata133 kontroller (hpt 372(?).

Lenke til kommentar

Iceraven skrev:

Asus A7V266-E kortet har fått noe kritikk for litt dårlig hastighet.

HVA?

Enten har du ikke peil, eller så er du totalt feil informert.

Dette kortet er noe av det raskeste som finnes på markedet nå.

Som PCWorld skrev om Asus kortet der 9 hovedkort var med i testen:

Generelt sett må vi si oss svært fornøyd med Asus A7V266-E, og som sagt var ytelsen den beste av de testede kortene. Prisen bli imidlertid noe høy.

Ref:

http://www.pcworld.no/dataguiden/tester/ho...01/default.shtm

Jeg heiv inn ’A7V266-E review’ i Google, og her er de 4 første testene som dukket opp (prøv selv). Så ikke kom og si at jeg har trålt hele nettet for å finne tester som går i favør av ovennevnte kort.

http://www.hardocp.com/reviews/mainboards/.../asus/a7v266-e/

http://www.lostcircuits.com/motherboard/asus_a7v266e/

http://www.a1-electronics.co.uk/AMD_Sectio..._A7V266-E.shtml

http://www.neoseeker.com/resourcelink.html?rlid=43891

Jeg sier ikke at A7V266-E vinner det som er av tester på nettet, siden all vekt selvfølgelig ikke legges på hastighet og stabilitet, men å komme her og si at det har fått kritikk for dårlig hastighet er å dra det hele totalt ut av proporsjoner.

Rune

Lenke til kommentar

visst du ser nederst på karakterene så skårer faktisk Epox 8KHA+ MER enn ditt Asus A7V266-E.

så eg skjønne ikje koffer du sei at den då e best.

+ at Epox 8KHA+ koster BARE 1046 spenn på Databutikken.

så eg ville sei at denne teste all over var ein kamp mellom MSI og Epox visst du og tar med ka du må betale for HK`et.

Lenke til kommentar

Les nå det jeg skrev da for pokker : Dette kortet er noe av det raskeste som finnes på markedet nå.

Skrev verken at det var det raskeste eller er det beste kortet, men noe av det raskeste.

Kommenterte kun det at noen her påstår det får kritikk for å være tregt, noe som er totalt feil. I alle tester jeg kommer over ligger det helt i testskiktet hva hastighet og stabilitet gjelder, en del av testene også helt på topp.

Er en av de som mener det ikke er fasitsvar på hva som er best og dårligst. Det spørs jo hva du skal bruke kortet til og hva du stiller som kriterier , i dette tilfellet for valg av hovedkort.

Som eksempel rager ikke det nye MSI kortet K7T266PRO2-RU på den aller øverste delen av hastighetslista, men tar det igjen på både stabilitet og eksta goddies osv. Siden jeg da valgte hastighet som en av kriteriene sammen med stabilitet, var ikke valget så vanskelig da jeg kjøpte nytt hovedkort. Prisen på hk'et var ikke med i vurderings–vektskåla mi. Skulle egentlig kjøpe K7T266PRO2-RU, men etter et lenge surf på nettet, samt et par anbefalinger i dette forumet var kabalen for kjøp lagt.

Det ble et.... ja dere kan jo jette.

A7V266-E Raid

XP1700 @ 1,60GHz

2 x 256 MB Apacer RAM

Creative GF3 Ti500 265/575

WD 2 * 80GB (Raid)

SB Audigy

Chieftec Dragon Big Tower

19” Hitachi CM772

3Com 10/100

Klipsch Pro media

Nvidia: 23.11

4in1: 4.37

Win2000

3DMark 2001: 8786

http://gamershq.madonion.com/compare2k1.shtml?2217426

Rune

Lenke til kommentar

Var på nettet nå og leste gjennom en del review’s for Abit KR7 Raid kortet. Må få si at dette var greier. Ingen tvil om at kortet er mer en rått!!!!! Kortet var ikke med i revisjonen / vurderingen da jeg skulle kjøpe meg kort.

Ble litt gira, ikke det at jeg skal bytte kort den første uka. Det bli nok ikke aktuelt men men.

Noen som har det?

Rune

Lenke til kommentar

Ok da, så jeg var kanskje litt på bærtur med asus kortet. Tilgi meg? :smile: (lurer på hva jeg har lest...hmm) Jeg må ha lest feil et sted...hehe, ang. msi kortet. En eller annen her (husker ikke navn) sa at kortet støtter 4 "vanlige" ide enheter og 2 raid enheter? Hva sier det deg? jo. at det støtter kun 4 vanlige ide enheter. og Raid i 0 eller 0+1. Raid kontrolleren på dette kortet kan kun brukes som raid kontroller. ikke vanlig ide kontroller. Personen som kom med spm. spurte etter kort med mer enn 4 ide enheter. Ergo Msi kortet er ikke aktuelt.(hvis man da ikke skal kjøre raid) Det er en billigversjon av en raidkontrolleren på dette kortet. Abit og Asus har f.eks støtte for opptil 8 enheter. Abit KR7A har fått meget god kritikk overalt. Epox er også et meget raskt kort. men det finnes foreløpig kun uten raid. (skal vel komme en ny versjon). Personlig ville jeg valgt enten Abit eller Asus. har hatt begge, meget fornøyd. Har asus nå. Stabilt og driftsikkert. Selv om jeg ikke har amd nå :razz:

Er vel kun Abit som også har en ata133 raid kontroller? Det sier seg vel egentlig hvilket kort som er mest akutelt her. Spør du meg da...:grin:

Godt nytt år! (hurra, jeg blei ikke drept av en rakett iår heller)

Redigerte denne meldina, fant ut at jeg hadde lest om nForce for Asus. ikke kt266a...man glemmer fort :grin: Den fikk litt kjeft...

[ Denne Melding var redigert av: iceraven på 2002-01-01 03:09 ]

[ Denne Melding var redigert av: iceraven på 2002-01-01 03:13 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...