miceiken Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Hei og hopp! Har en modda Xbox, som ikke er chip men, som er innsatt harddisk. Mange ting røk i den da huset mitt brant ned, som bl.a. DVD spilleren. Ved en feiltakelse fjerna jeg "oppstarts" fila til EvoX, og nå vil den ikke starte i noe annet en vanlig modus. Har tenkt å prøve å koble til en ny DVD-spiller, men jeg tror jeg skal prøve meg på dette: Du ser, jeg har faktisk en til gammel Xbox som jeg kjøpte etter huset mitt brant. Har tenkt å modde den selv, fordi jeg gidder ikke betale 400 kr mer for at en som har gjort det før skal gjøre det. Noen som vet hvilke deler jeg trenger? Bare en harddisk? Skal ha media center "operativsystem" på den. Lenke til kommentar
Asmodeus Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) Skal du ha en softmod (tilsvarende det du har på den andre maskinen) så foreslår jeg at du leser disse trådene her: Side for Softmodding via gamesaves Side for Softmodding via XboxHDM/Hotswapping Fordelen med den første er at det er veldig enkelt hvis du bare følger de instruksjonene som følger med softmod pakken helt 100%, ulempen er at du trenger å kjøpe inn litt utstyr. Bl.a. et action replay minnekort (for savegames) eller tilsvarende, og en versjon av et av de spillene som lar seg hacke på denne måten (dvs enten en originalversjon av Mechassault, Spliter Cell, eller James Bond 007: Agent under fire) Den er altså ikke gratis, og derfor kan det være like blillig å kjøpe en chip. Fordelen med den andre metoden er at den er helt gratis (Eneste du trenger er software som du kan finne på nettet selv) Ulempen er at den krever litt mer teknisk innsikt og at du må fysisk åpne xboxen din (vel og merke har din Xbox allerede vært åpnet en gang i forbindelse med installasjon av harddisk) for å gjøre en såkalt hotswap (flytte DVD drivens kabel fra Xbox til PC veldig kjapt på akkurat rett tidspunkt) risikoen for å ødelegge noe er derfor større enn ved en softmod med savegames. Du som har en tidligere modifisert xbox har forresten muligens en tredje mulighet: Du kan boote via slayers CD, og hente ut EEpromen din med et FTP-program. Når du har hentet ut en kopi av Eepromen din kan du bygge en helt ny harddisk i XboxHDM med låsekoden til din opprinnelige harddisk. Du kan sannsynligvis også bygge harddisken din opp på nytt vha Slayers CD eller Auto Installer Deluxe eller tilsvarende.. Den siste muligheten er faktisk den beste fordi du slipper å kjøpe noen ny xbox, og fordi den både er gratis og ikke forutsetter at du må hotswappe men er kanskje også den som stiller størst krav til teknisk innsikt hos den som utfører jobben (bl.a. fordi det egentlig ikke finnes noen gode guider som forklarer deg hva akkurat DU må gjøre for å rette feilen på din Xbox - det er lettere å finne en guide som forteller hvordan man gjør selve softmoden) Endret 28. juli 2007 av Asmodeus Lenke til kommentar
KongKarlsen Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 takk for at noen legger ut linker til modding skal prøve Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 lol... hva er vitsen?? ta sjangsen på å spare hele 400kr?? Lenke til kommentar
KongKarlsen Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 lol... hva er vitsen?? ta sjangsen på å spare hele 400kr?? lol, why do you care? Det er mine/våre penger, er det ikke det? Lenke til kommentar
Asmodeus Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 lol... hva er vitsen?? ta sjangsen på å spare hele 400kr?? Nei hvorfor spare 3-400 kroner når man kan både spare 3-400 kroner, lære noe av det, og ha det moro i samme slengen? Den "risikoen" man tar ved å modde selv oppveies 1000 ganger av den kunnskapen man får, som gjør en i stand til å reparere mange feil på sitt eget konsoll. Så nei, det er ikke noe vits i å gjøre det nei Lenke til kommentar
Laland Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 lol... hva er vitsen?? ta sjangsen på å spare hele 400kr?? Nei hvorfor spare 3-400 kroner når man kan både spare 3-400 kroner, lære noe av det, og ha det moro i samme slengen? Den "risikoen" man tar ved å modde selv oppveies 1000 ganger av den kunnskapen man får, som gjør en i stand til å reparere mange feil på sitt eget konsoll. Så nei, det er ikke noe vits i å gjøre det nei Hear hear! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå