The Stig Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Har enda ikke prøvd på HD med Linux nei, kun vanlig DivX ol. Litt usikker på hvor mye GPU tar seg av under avspilling av film, ville tro mesteparten av arbeidet gikk på CPU. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Har enda ikke prøvd på HD med Linux nei, kun vanlig DivX ol. Litt usikker på hvor mye GPU tar seg av under avspilling av film, ville tro mesteparten av arbeidet gikk på CPU. 9187049[/snapback] Rimelig sikker på at PS3/Linux per dags dato ikke takler HD-formatene(les x.264 720p). Det var i hvert fall tilfelle for noen uker siden. Når det gjelder GPU eller CPU som tar seg av dekoding så er det mer eller mindre opp til programmet som skal dekode filmene. I følge Sony/IBM så skal jo Cell kunne dekode 72 mpeg2 filmer _samtidig_ så det skal ikke være noe stort problem at Linux ikke har tilgang til GPU. Problemet ligger mer i at IBM enda ikke har gitt ut en kompilator for Cell til offentligheten. Derfor må det brukes kompilatorer laget for vanlige PPC prosessorer eller X68 og resultatet er at PS3 underpresterer enormt i forhold til potensialet sitt i Linux akkurat nå. IBM har sagt at de skal lansere denne kompilatoren og den dagen de gjør det så kan det kjappt vise seg at PS3 blir ett "Linux-monster" på 1-2-3. Det er faktisk så lite som skal til virker det som. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Hmm, nyttig info - har lenge mistenkt at det var noe slik som måtte til, men var usikker på om dette var noe som ville komme fra Sony eller en annen leverandør. Uansett hva som skjer videre, er jeg nokså sikker på at at støtten for mediesenter bare blir bedre og bedre etterhvert som det kommer oppdateringer til PS3. Har ingen tro på at de skal la så mye potensiale gå til spille. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Hmm, nyttig info - har lenge mistenkt at det var noe slik som måtte til, men var usikker på om dette var noe som ville komme fra Sony eller en annen leverandør. Uansett hva som skjer videre, er jeg nokså sikker på at at støtten for mediesenter bare blir bedre og bedre etterhvert som det kommer oppdateringer til PS3. Har ingen tro på at de skal la så mye potensiale gå til spille. 9190649[/snapback] Sony kunne latt PS3 utnytte sitt potensiale IDAG uten problemer med å legge til noen videocodecs i XMB. Dette er en meget smal sak for dem. Men regner med DRM og allverdens irriterende film-selskaper legger en demper for dette. Hjelper ikke at Sony selv er tungt inne i denne bransjen. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 satser på at sony kommer med noen oppdateringer snart eller i nærmeste framtid. 1) Men har ikke håndkontrollene rumble/vibrasjonfunksjon som PS2 kontrollene? 2) Kjøper game PS2, 3-4 spill, og en PS2 håndkontroll? Hvis ja, hvor mye rabatt tror dere jeg kan få på PS3? Lenke til kommentar
Blue Gene Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Her er vi helt enige. Og dette er så forbanna synd. Irriterer meg noe grenseløst at Sony ikke innser muligheten de har her til å kapre en enorm bit av HTPC-kaken. x.264 og samba-støtte og vips så... 9169833[/snapback] ...hadde eg hatt to stk - ein i stua og ein på soverommet. 9170944[/snapback] Jeg mener å ha hørt noen rykter om at dette skal komme i en fremtidig oppdatering fra Sony. Sony er veldig flinke med å legge til mer støtte for ting og komme med solide oppdateringer om dagen, så man kan jo håpe at de har en plan for det meste av det som folk ønsker seg. Så langt gjør de en veldig god jobb synes jeg. Lenke til kommentar
aoottis24 Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 lite spørsmål her .. hvordan avinstalerer man Linux "yellow Dog"på ps3 egentlig?. har formatert HDD på alle mulige måter. men det det står fortsatt ledig plass 47 GB / 55 GB Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 tar linux så mye plass? Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Hadde de sørget for support av DivX og HD formater, hadde jeg, og mange mange mange fler kjøpt oss PS3 på flekken. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 (endret) lite spørsmål her .. hvordan avinstalerer man Linux "yellow Dog"på ps3 egentlig?. har formatert HDD på alle mulige måter. men det det står fortsatt ledig plass 47 GB / 55 GB 9196798[/snapback] Tror det finnes en del systemfiler ol som tar en del plass, jeg hadde ihvertfall "kun" 55GB ledig når jeg startet opp PS3-en min for første gang. Edit: Sikker på at du har fjernet partisjonen du opprettet for Linux? Endret 3. august 2007 av Stikko Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Sony kunne latt PS3 utnytte sitt potensiale IDAG uten problemer med å legge til noen videocodecs i XMB. Dette er en meget smal sak for dem. Men regner med DRM og allverdens irriterende film-selskaper legger en demper for dette. Hjelper ikke at Sony selv er tungt inne i denne bransjen. 9192326[/snapback] Det aller enkleste er å ta sikkerhetskopiene av filmene dine, i ett MP4-format som XMB støtter da. Skjønner ikke hvorfor dere skal på død og liv ha alt i DivX.. :-/ Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Jeg har ikke testet YDL siden jeg installerte den for lenge siden. Vet det har blitt releaset nyere versjoner, men nå sluttet mitt logitech bluetooth tastatur å funke ,så jeg får ikk elogget meg på linux Tviler på tiden er inne til mediacenter på linux ( på ps3 ), vi må nok vente litt lengre.. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 1) Men har ikke håndkontrollene rumble/vibrasjonfunksjon som PS2 kontrollene? 2) Kjøper game (brukt) PS2, 3-4 spill, og en PS2 håndkontroll? Hvis ja, hvor mye rabatt tror dere jeg kan få på PS3? Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 1) Men har ikke håndkontrollene rumble/vibrasjonfunksjon som PS2 kontrollene? 9225875[/snapback] Nei, håndkontrollerne har ikke rumble. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 1) Men har ikke håndkontrollene rumble/vibrasjonfunksjon som PS2 kontrollene? 2) Kjøper game (brukt) PS2, 3-4 spill, og en PS2 håndkontroll? Hvis ja, hvor mye rabatt tror dere jeg kan få på PS3? 9225875[/snapback] Rabatt ja.. 100-150kr? Tror ikke butikkene har den helt store avansen. Ellers, rumble ble ikke på de første kontrollerene pga. sony ble anklaget for å ha stjelt rumble fra en annen produsent. Av frykt for saksøking, kan vi takke det mongofirmaet for at vi ikke har rumble! Men, Sony og det firmaet har kommet til enighet og det vil derfor komme nye rumblekontrollere. Det skal angivelig ha kommet en adapter for ps2 kontrollere. Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Har testet en stund nå og TVersity er helt klart det beste alternativet. Men jeg får ikke spilt av HR xvid? Noen som sliter med dette? Står bare "Format not supported" Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 TVersity funker meget tregt på min vista laptop.. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Det aller enkleste er å ta sikkerhetskopiene av filmene dine, i ett MP4-format som XMB støtter da. Skjønner ikke hvorfor dere skal på død og liv ha alt i DivX.. :-/ 9200754[/snapback] Vi gidder ikke transcode alt vi skal se. Og DivX brukes på MYE. Har testet en stund nå og TVersity er helt klart det beste alternativet. Men jeg får ikke spilt av HR xvid? Noen som sliter med dette? Står bare "Format not supported" 9225957[/snapback] Du må slå på transcoding i TVersity. PS3-en kan fortsatt kun spille av de samme formatene som alltid. Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Det aller enkleste er å ta sikkerhetskopiene av filmene dine, i ett MP4-format som XMB støtter da. Skjønner ikke hvorfor dere skal på død og liv ha alt i DivX.. :-/ 9200754[/snapback] Vi gidder ikke transcode alt vi skal se. Og DivX brukes på MYE. Har testet en stund nå og TVersity er helt klart det beste alternativet. Men jeg får ikke spilt av HR xvid? Noen som sliter med dette? Står bare "Format not supported" 9225957[/snapback] Du må slå på transcoding i TVersity. PS3-en kan fortsatt kun spille av de samme formatene som alltid. 9226095[/snapback] Ja det vet jeg jo. Jeg får jo spilt av xvid/dixv o.l.. Men HR/HD materiale funker dårlig dessverre .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå