Swamp Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Lurte på om noen kan fortelle meg om det går an å bruke usb 2.0 kabel til vanlig usb 1.1-utstyr? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Ja. Alle versjoner av USB kan brukes om verandre Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 nei. det er ikke ALLT av USB 2 utstyr som er konvortabelt med USB 1... Lenke til kommentar
Pantheon Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 nei. det er ikke ALLT av USB 2 utstyr som er konvortabelt med USB 1... Hmm, fant ikke konvortabelt i ordlista! Er det kompatibelt du mener? Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 nei. det er ikke ALLT av USB 2 utstyr som er konvortabelt med USB 1... Hmm, fant ikke konvortabelt i ordlista! Er det kompatibelt du mener? ja seff. beklager. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 nei. det er ikke ALLT av USB 2 utstyr som er konvortabelt med USB 1... Kan du nevne noen som ikke er da, for det har ikke eg fått med meg. Av det eg har lest så skulle usb2 kunne brukes på usb. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Lurte på om noen kan fortelle meg om det går an å bruke usb 2.0 kabel til vanlig usb 1.1-utstyr? Er ikke forskjell på kablene så eg vet om, Er nesten sikker på at det er samme kabel. Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 joda allt er likt. men jeg mener å ha lets om noe eksterne enheter som bare søtter USB2. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Hei. Jeg tror at det skal gå ann å bruke de aller fleste enheter, også eksterne. Selv om en ekstern brenner kjører USB2 er den helst bakoverkombitabel med USB1 (osv.). Det eneste som skjer er nok at det går saktere. Nå kan kan det jo finnes spesielle produkter som kun støtter USB2; men det ville være dumt å overse den store delen av markedet som kun har USB1. //sindre Lenke til kommentar
Swamp Skrevet 12. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2003 Heh... Alt jeg lurte på var kabelen og så diskuteres det vilt om usb 2.0 utstyr kan brukes på 1.1 utgang... morsomt... Men for å spesifere: Jeg har gammel pc med usb 1.1 port og en usb 1.1-skriver... Kan jeg da bruke usb 2.0-kabel, eller må jeg bruke 1.1-kabel, eller er det overhodet forskjell på kablene i det hele tatt? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Da kan du bruke 2.0 kabel ja. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Heh... Alt jeg lurte på var kabelen og så diskuteres det vilt om usb 2.0 utstyr kan brukes på 1.1 utgang... morsomt... Men for å spesifere: Jeg har gammel pc med usb 1.1 port og en usb 1.1-skriver... Kan jeg da bruke usb 2.0-kabel, eller må jeg bruke 1.1-kabel, eller er det overhodet forskjell på kablene i det hele tatt? Eg sa jo at det ikke er forskjell mellom kablene, står lenger oppe. Av det eg har lest er det ikke noe forskjell på kablene på usb2 og usb? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Så vidt jeg vet er Usb1 og 2 fysisk identiske, og kan derfor mikses. Akkurat som firewire, som etter hva jeg vet finnes i 100/200/300/400Mb/s versjoner og alle kan byttes om verandre. men man vil da få farten til den seineste altså. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 I denne kabeldiskusjonen er det jo da interessant å få med seg at Elkjøp selger "USB 2.0" kabel til langt forbi hundrelappen. Og hvis det da er som dere sier ingen forskjell i kabelen mellom 1.0 og 2.0, så er det jo likegreit å plukke opp standardkabelen til en 30-40,- i stedet. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 I denne kabeldiskusjonen er det jo da interessant å få med seg at Elkjøp selger "USB 2.0" kabel til langt forbi hundrelappen. Og hvis det da er som dere sier ingen forskjell i kabelen mellom 1.0 og 2.0, så er det jo likegreit å plukke opp standardkabelen til en 30-40,- i stedet. Joda kan stemme det du sier om elkjøp? Men om du går til enkelte vebbutikker så finner du ATA133 kabel. Er samme kabelen som du kan få med ATA66, Alle kablene er det samme når det gjelder IDE grense snittet over ATA66. 40pins kabel med 80ledere i kaller mangen for ATA133. Fårstår du hva eg prøver å forklare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå