Keltern Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Hei! Er det noen som har gjort dette, som kanskje har bilder av prosessen, eller vet om (et) sted(er) på nettet fremgangsmåten vises? Er ikke redd for lodding, og jeg regner nesten med det blir litt, men det er vel kanskje bypassing eller kobling av knottene som "bekymrer" meg mest.. Jeg har ikke bestilt mic'en enda, men tenkte kanskje det kunne være greit å se hvordan ting gjøres eller få tips før jeg eventuelt begynner å plukke fra hverandre gitaren! Anything, anyone? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 det følger med instruksjoner som er veldig bra forklart, du får med pickup, potter og jack inn. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 EMG er vel etter det eg veit loddefrie òg. Skulle ikkje vere noko problem trur eg. Og som Nird seier, så følgjer det med instruksjonar. Det største "problemet" er vel om det er plass til batteriet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) det som oftest plass under pottene... nei jeg tror man må lodde litt på pottene osv... Endret 27. juli 2007 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 27. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2007 Det var jo gode nyheter! Og jeg skal vel alltids klare å få plass til batteriene.. Blir det trangt får jeg foreta litt kirurgiske inngrep i kroppen på'n! Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 27. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2007 Er 81 den beste allroundern fra EMG, eller er den mest for de som spiller med mye vreng? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 EMG er jo en metal pickup så best allaround er den nok ikke, jeg bruker EMG 81 i broa og 65 ved hals Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 27. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) Hmmm.. Men vil jeg bli skuffa på clean om jeg kjøper 81 nå? Jeg kan jo gå til anskaffelse av for eks. en 65 senere.. Endret 27. juli 2007 av Keltern Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 jeg synes clean er helt kurrant, men det kommer jo ann på hvordan amp du bruker... men hvis du er en clean buff, så er ikke EMG helt lykken, men jeg tror ikke du vill bli skuffet... Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 27. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2007 Gjør ikke meg om clean er litt røff! Kjører sjelden clean, it was just a general wondering.. Har ingen ordetlig amp enda, men håper på å finne noe rimelig! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 da tror jeg EMG vill fungere bra for deg... Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 27. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2007 Ja, jeg satser på det! Ble tipsa av en kamerat, og fikk høre ham spille med kun EMG-81. Og selv om dette var på bra utstyr, så fikk jeg i alle fall lyst til å kjøpe meg en slik mic. Det må vel nesten bli en behringer v-amp og en søt liten rør-amp også, så er jeg vel godt på vei! Lenke til kommentar
sixx Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Det er ikke noe problem å montere en slik sak! Det verste som kan skje er at du må sake/drille litt i gitaren for plassen... btw, EMG er ikke skikkelige mikrofoner da... huff. skummetl at så mange bruker de egentlig:P man får ikke noe utbytte av hvilket tre som er i gitaren osv... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Det er ikke noe problem å montere en slik sak! Det verste som kan skje er at du må sake/drille litt i gitaren for plassen... btw, EMG er ikke skikkelige mikrofoner da... huff. skummetl at så mange bruker de egentlig:P man får ikke noe utbytte av hvilket tre som er i gitaren osv... 9160795[/snapback] det kommer jo helt ann på hvordan musikk du spiller da din bjørn som sagt EMG er en metal pickup, ikke jazz/blues/cøntry/pøpp osv.. Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Etter deg jeg hørte, så er EMG-81 en mye bedre pickup enn de som sitter i gitaren min fra før i hvert fall.. Men så er ikke dette noen skikkelig gitar heller! Jeg må lære meg å spille før jeg kan skaffe meg en særlig dyr gitar, men har lyst til å se om en 81 kan gjøre meg mer lysten til å øve litt oftere.. Et lite spørsmål, eller kanskje to - har dere noe godt å si om Behringer V-Amp PRO? Jeg falt litt for denne da jeg så den i bruk hos den nevnte gitarkameraten.. Og hva ville dere eventuelt valgt om dere skulle koble denne eller lignende opp mot en amp av greit kvalitet? Tenkte for en stund siden å kjøpe meg et av mini-stackene til marshall, men har lest både og om disse. I tillegg har jeg jo hørt bare bra av rørforsterkere, men de blir jo fort litt dyrere. Noen tips til en newb? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 kan ikke si jeg vill anbefalle den, men når spiller jeg på en fullblods røramp. men sikkert grei til og starte med... spiller du i band? eller Live? ville jeg ha invisert i noe større 4x12... kanskje en Marshall Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Jeg spiller ikke.. Jeg bare øver.. Men har lyst til at det skal høres bra ut, selv om det er bare for meg selv! Derfor føler jeg at 4x12" stack er mye større enn det jeg trenger! Mye dyrere også forsåvidt! 1 stk 12" hadde greid seg leenge for min del! Som sagt så frister det mer røramp, en liten tass på 10" eller 12". Og om jeg går for noe i v-amp sjangeren, så kan jeg vel simulere det aller meste, eller tar jeg helt feil her nå? Jeg regner med en digitech metal master eller lignende også hadde gjort seg.. Men om du/dere føler at det finnes produkter der ute som gjør seg bra/bedre i forhold til pris, er jeg lutter øre! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 ja hjemme på rommet er det liten vits med 4x12 da funker en liten 12". men hva med crate? hvis du sier litt mer hvilket pris du vill ha på ampen og hvordan musikk du spiller, kan jeg komme med noen forslag.. Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Hehe! Har ikke akkurat noe budsjett satt opp for øyeblikket, så det er bare for å se hva som kan være gode kominasjoner.. Jeg spiller ingen spesiell musikksjanger, enda! Men klimprer litt med varierende grad av vreng.. Er først og fremst ute etter krisp og relativt klar lyd, noe som kan være kjekt om man vil kjøre bittelitt clean. Jeg er glad i sounden Brian May kjører, mens Whitesnake kanskje er mitt største, eller i hvert fall ett av mine, favorittband fra 80-tallet. Sier kanskje ikke stort, men har sittet å hørt på en del opptak på sound1, bare for å få en liten følelse av hvilke effekter jeg har å velge blant med kun amp'en. For eks. VOX AD50VT, selv om det ikke er rør, så låter det pent sånn jeg ser det. Hørte på en som låt helt utrolig bra, men kommer selvfølgelig ikke på hva det var for noe.. Men mellom 3000 og 4500,- kanskje? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 tror ikke du burde kjøpe noe rør enda, vent litt med det. kjøp deg en liten Vox, fender eller marshall amp. tror det kommer til og holde en god stund, så hvis du begynenr og spille i band kan du oppgardere med en større røramp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå