Gå til innhold

Trenger noen tips

Anbefalte innlegg

Hei på dere. Jeg vet at lignende emner har vært en del oppe før, men tenkte det var best å lage min egen for å få mest riktig informasjon.

Problemstillingen er slik:

Jeg er en aktiv gutt på 18 år som har spilt fotball i årevis, og har derfor en grei kondis og bra muskler i bena. Men jeg har litt pinglete overkropp og det vil jeg gjøre noe med nå. Jeg er ikke ute etter å bli en bodybuilder oventil, men kun å legge på meg en del kilo muskler. Jeg har veldig god forbrenning, så selv om jeg spiser mye (noe jeg vanligvis gjør) så er jeg like tynn. Kostholdet mitt kan man si er sånn midt i mellom sunt og usunt.

Spørsmålet mitt er da hvordan jeg kan bygge on ålreit overkropp. Hvilke kosttilskudd bør jeg ta f.eks, proteiner? Jeg er ikke veldig sugen på å legge om kostholdet mitt totalt, sånn at jeg lever på havregryn, ris og tunfisk, men iom at jeg ikke har planer om å bygge en body-builder kropp er vel ikke det livsnødvendeig?

Takk for all hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kostholdet ditt er "midt mellom sunt og usunt"? Hva betyr det?

Hva spiser du på en vanlig dag? Hvordan ser kostholdet ditt ut?

Tilskudd er ikke noe man trenger å bry seg om til å begynne med, hvis man ikke har orden på et skikkelig kosthold i bunn. Tilskudd kommer på toppen av dette i ettertid.

Forresten, emnetittelen din suger.

:)

Lenke til kommentar

Bare ha det klart at du ikke akkurat blir noen bodybuilder over natta uansett, så det er ikke vits i å spise dårlig. Skal du legge på deg en del kg muskler, så må du nok gjøre om kostholdet uansett. Spis mye, trent ordentlig, og du vil få en grei framgang.

Jeg vil anbefale deg å trene bein også, når du først trener styrke, men det skal jeg ikke krangle noe om.

Hva har du tilgang til av treningsutstyr?

Lenke til kommentar
Jeg er en aktiv gutt på 18 år som har spilt fotball i årevis, og har derfor en grei kondis og bra muskler i bena. Men jeg har litt pinglete overkropp og det vil jeg gjøre noe med nå.

9155426[/snapback]

Nei, det har du ikke.. Ikke glem å trene beina, det hjelper faktisk på overkroppen også :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...