shadowano Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Heisann Jeg er naa paa ferie og har med meg ixus 400 dig. kamera. I gaar fikk jeg opp paa skjermen: feil paa minnekort eller minnekort feil. jeg tok da ut minnekortet og og satt det inn igjen og da virket det helt fint igjen. Alle bildene var der ogsaa. I dag fikk jeg opp det samme naar jeg skulle filme (har filmet tidligere ogsaa) og gjorde samme prosedyre som i gaar uten at det hjalp. Det staar "ingen bilder" i displayet naar jeg skal se paa bildene. Tar jeg et nyt bilde staar det 1/1 bilder. Naar jeg skal ta et bilde staar dt 360, hadde minnekortet vaert tomt er det plass til over 1000. Gaar jeg inn paa formater minnekort menyen staar det at ca halvparten av minnekortet er fylt, mens resten er ledig. Jeg har hatt kamerat av en stund naa men er akkurat det samme. Jeg har naa koblet kameraet til en XP maskin i haap om at bildene ligger paa minnekortet men jeg finner bare det ene bildet jeg tok etter kraesjet. Er det noe ann lurt jeg kan proeve? Jeg liker overhodet ikke tanken paa aa miste over 300 bilder fra europaturen min Jeg har en multiminnekortleser hjemme, kanskje det er kameraet som ikke lenger klarer aa hente fram/lese alle de andre bildene? Siden kameraet sier at det kortet er halvfult saa maa vel alle bildene ligge et sted paa kortet? Haaper paa noen finurlige tips og hjelp! -Martin Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Det finnes en del programmer for å redde tapte data fra for eksempel minnekort. Søk på "Image Rescue" på Google. Ellers har både Lexar og Sandisk programmer for å gjøre dette. Vet ikke om de er tilgjengelige for gratis nedlasting fra deres hjemmesider. Disse programmene fungerer best hvis kortet ikke er brukt i mellomtiden. Det er imidlertid ingen garanti for at du får tilbake bildene du har mistet. Hvis du vil ha hjelp til dette, så kan de fleste fotobutikker hjelpe deg med dette. Men hvis du ikke har kjøpt kortet der, kan det hende de vil ha et mindre gebyr for dette (2-300 kroner er vel vanlig). Får ikke de det til, så kan IBAS kanskje hjelpe deg. De går grundigere til verks, men det koster også en del mer penger. Husk også at du har garanti på minnekortet. Når du har forsøkt å redde bildene fra det, lever det inn og få det byttet i et nytt. Et minnekort som har vært ustabilt én gang, kan fort bli det igjen. Nå vet jeg ikke hvilket fabrikat minnekortet ditt er, men skal du ha et nytt, sats på Sandisk. Det er det mest stabile minnekortet på markedet. Styr unna Twinmos og andre jalla-merker som synes det er gøy å slette bildene dine. Lenke til kommentar
shadowano Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 GetDataBack for FAT løste saken. Var bare to bilder og en video som gikk til h...., resten var helt ok:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå