MikeLevy Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Hei Jeg har etter mye venting endelig investert i et Canon EOS 400D Tok disse to første dagen og føler for en tilbakemelding. Bildene er ikke etterbehandlet, men kommer rett fra kamera Bilde 1 (mose) Canon EOS 400D Tamron 70-300 mm objektiv i makrostilling Lukkertid 1/200 sek ISO 1600 F5.6 Synes selv mosebildet er litt mystisk og har dybde. Bilde 2 (korn) Canon EOS 400D Tamron 70-300 mm objektiv i makrostilling Lukkertid 1/320 sek ISO 400 F5.6 Her er jeg mest spent på om jeg har fått til et skikkelig makrobilde På forhånd takk for konstruktive tilbakemeldinger Lenke til kommentar
tibia Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) På det første bilde synes jeg det blurry gresstrået i front burde vært unngått. Ellers ville jeg skrudd ned ISO og heller kompensert med lengre lukketid (eller må du kanskje ha såpass med lukketid med den brennvidden for at det skal bli skarpt? Jeg må ærlig innrømme at jeg er helt uerfaren med brennvidde over 55 ) Det andre var bedre, litt forstyrrende elementer i venstre hjørne. Ingen av disse er vel makro - faller nok i kategorien nærbilde. Lykke til videre med fotograferingen! Speilrefleks er gøy. Endret 27. juli 2007 av tibia Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Det første bildet hadde virkelig vært stilig og vært veldig mystisk hvis litt av gresset hadde blitt skarpt. Synd at det ikke skjedde. Ellers var det meget stilig gress du fikk øye på. Det andre bildet var også bra, hadde vært enda bedre hvis du hadde rotert det 90 grader slik at kornet står oppover, men skal ikke kritisere deg på det. Elsker vanndråpene og fargene du har fanget i dette bildet. Min soleklare favoritt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå