Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Flytte ut hjemmefra, til hybel


Anbefalte innlegg

Jeg skal snart flytte ut hjemmefra til en liten hybel på 16 kvm elns, men jeg vet ikke helt hva jeg trenger av saker ting!

 

Hybelen skal liksom være møblert da, også skal jeg dele do og kjøkken med 5 andre tror jeg.

 

Hva trenger jeg av alt mulig saker og ting? Eneste jeg har tenkt på er pc og tv. :-Pp

 

Sikkert mange andre som lurer på det samme, så det hadde vært fint om dere hadde hjulpet meg med å lage en liste! :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Øl - Er det viktigste.

De andre tingene kan du kjøpe etterhvert som du savner dem.

9161977[/snapback]

 

NEI! her må han tenke økonomisk, og da er et brenneapparat det beste!

 

men for å være særiøs. må du ha eget kjøkkenutstyr? har nu minianlegg? eller hva med et stort et?

Lenke til kommentar

Litt kjøkkenutstyr - basics. Er ikke sikkert de du skal dele kjøkken med er villig til å låne bort.

Sengetøy - som nevnt av Plomma2. Viktigviktig.

Håndklær og kluter - Hygiene er viktig, mann.

Plakater evt. anna til å ha på veggene - Tomme vegger er veldig kjedelig etterhvert.

Skittentøyskurv - Sikkert veldig kjekt å ha. Møkkete klær som ligger overalt er ikke videre nydelig, og du har bare de 16 kvadratmeterene.

Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg noen ekspert på klesvask, for å være helt ærlig så har jeg aldri vert borti verken vaskemaskin eller tørketrommel, men tror du trenger tørkestativ selvom du har trøketrommel. Tror vanlige bukser og genserer har litt lett får å krympe i tørketrommel, muttern pleier vanligvis bare å ta handuker, sengetøy og undertøy i tørketromel (tror jeg).

Lenke til kommentar
Nå er ikke jeg noen ekspert på klesvask, for å være helt ærlig så har jeg aldri vert borti verken vaskemaskin eller tørketrommel, men tror du trenger tørkestativ selvom du har trøketrommel. Tror vanlige bukser og genserer har litt lett får å krympe i tørketrommel, muttern pleier vanligvis bare å ta handuker, sengetøy og undertøy i tørketromel (tror jeg).

9208345[/snapback]

klesvask er jo lett det! bare billige greier fra dressmann som ikke går i tørketrommelen.

er jo bare å skille fargene fra hverandre og kjøre på 40 grader eller noe

edit: altså, syntetiske bukser til nada penger

Endret av provolone
Lenke til kommentar

Det du gjør er å fordele alt mellom 40 og 60 grader. Så tar du alt som går i tørketrommelen i tørketrommelen, men bukser, gensere etc. tørker du på tørkestativ, da de ser mye penere ut når de har lufttørket og fargene/stoffet holder seg bedre.

 

En annen praktisk ting å ha er ostehøvel.

Lenke til kommentar
.... skal jeg dele do og kjøkken med 5 andre tror jeg....

9155085[/snapback]

 

I tillegg til standardting som toalettsaker og sengetøy kan det ære greit å ha med seg litt i "hodet" også:

 

Om du liker å ha det passe ryddig rundt deg: Bli enig med de andre om rydderutine, evt sett opp vaskeliste. Om du gir faen i hvordan det ser ut, respekter at de andre ikke nødvendigvis tenker som du.

 

Har alltid hatt leilighet selv. (alene, delt med en dame eller kompis) Når jeg har besøkt andre kompiser på hyblene sine, har jeg vært sykt glad for at jeg har prioritert å bo på den måten jeg har gjort. ALT av kjøkkenutstyr låg alltid i en haug på kjøkkenbenken. I tillegg til å være "normalt skitten" såg det ut som om noen hadde helt lim på doringen og klipt av seg alt håret. Grusomt! Selvsagt også de ”normale” nevestore hybelkaninene over alt.

 

Utrulig mange drittunger på hybler som aldri har gjort noe husarbeid før. De er vandt med at moren deres gjør alt for dem, og det er fort gjort for enkelte å falle i rollen som kollektivets mamma. Dersom det går så langt og du føler at du gjør "alt" av ryddingen mens de andre gir faen, så gjør som en kompis av meg:

 

Kjøp mest mulig engangsutstyr så vil du unngå å måtte vaske opp mange dager gammel dritt fra de andre folka hver gang du skal spise. Samtidig må du bare gjøre ditt beste for å ignorere rotet en stund. Etter hvert er det mange som da ser galskapen og vil til slutt rydde opp etter seg.

 

Ikke meningen å skremme deg her, men det er utrulig mange som sliter med å ha en ekstra kveldsjobb på grunn av dette.

 

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...