Gå til innhold

PC'n vil ikke på

JuB

Anbefalte innlegg

Har en Shuttle http://sk41g http://us.shuttle.com/specs2.asp?pro_id=15...155Skulle[/url] bytte CPU vifte idag, til en Sunbeam med blå dioder. Tenkte at i samme slengen kunne jeg planslipe ribba også. Endelig ferdig og jeg kobla til alt sammen å trykka på start knappen, phu den virka...eller nei. Den slo seg av etter 5 sek...Prøvde igjen, samme skjedde.

Har prøvd å bruke: én minnebrikke, innbygde skjermkortet, testa uten minnebrikke®, andre vifter, resatt bios m.m.

Det er bare 200watts psu, men alt virka fint for 4-5 timer siden...

Noen som har noen gode ideer om hva som er galt, fordi om det er litt sent?!? :D

Takker for ALLE forslag som kommer!

Liker ikke dette problemet jeg.. :(

Shuttle sk41g

AMD xp2000+

2x256 TwinMos pc2700

80gb seagate IV

Sapphire Radeon 9700 non-pro

PlexCombo

200watt PSU

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK, ikke for å virke nedlatende men hadde et lignende problem med en annen fyr her forleden : Er du 100% sikker på at du satte kjøleribben på igjen riktig veg?

Han andre fyren gjorde ikke det, noe som resulterte i spontan reboot og mye pes. Jeg snudde ribba og alt funka 100% :)

Kan også være at du har vært borti og ruklet litt løs en av IDE kablene i kabinettet ditt. Gå over alle kabler og påse at de er betryggende festet.

Lenke til kommentar

Men hvis det så er at PSU er for liten og den har røke. Kan jeg da kreve ny av mpx.no?

Det kan du nok, Men du får ringe dem mandag og høre hva du skal gjøre. Men har du ikke noen kamerater som du kan låne en psu av?

Vet noen hvor jeg kan få kjøpt nye slike mini PSU'e?

Skulle vel tro du kunne få en der hvor du kjøpte kabinettet ditt, men prøv om du kan få en større om de har da.

Lenke til kommentar

Har en PSU i denne pcen jeg sitter på nå, skal se om jeg orker og teste den nå.. :D

Ser de har en PSU som linger på min på www.microplex.no, under Strømforsyning -> Rack/19" -> Fortron-Source FSP300-601U. Lurer på om den passer i min PC.. Men den av steikdyr.. :cry:

Ser ikke ut til at det selges slike PSU'er på mpx.no

Lurer på hva de sier om planslipinga mi jeg... :o

Lenke til kommentar

Saken er klar, PSU har tatt kvelden... :cry: men jeg skifta jo bare en vifte.. :lol: Jaja, men da kan jeg også ta kvelden da.. Takker alle for raske svar, hadde ALDRI giddet og stressa med dette hvis det ikke hadde vært for der... :D

Lenke til kommentar

Testa den gamle PSU'n på 200watt igjen, da starta PC'n...Merkelig sak, nå sitter jeg på PC'n med alt koblet til...Hvis det har vært automat sikringa som slo ut, så har den vært sykt treg til å komme "tilbake" igjen.. 8)

Jaja, men nå virker den ihvertfall....

Barebone sk41g

AMD xp2000+

2x256 TwinMos PC 2700

Sapphire 9700 non-pro

PlexCombo 20/10/40-12

80gb Seagate IV

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...