JuB Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Har en Shuttle http://sk41g http://us.shuttle.com/specs2.asp?pro_id=15...155Skulle[/url] bytte CPU vifte idag, til en Sunbeam med blå dioder. Tenkte at i samme slengen kunne jeg planslipe ribba også. Endelig ferdig og jeg kobla til alt sammen å trykka på start knappen, phu den virka...eller nei. Den slo seg av etter 5 sek...Prøvde igjen, samme skjedde. Har prøvd å bruke: én minnebrikke, innbygde skjermkortet, testa uten minnebrikke®, andre vifter, resatt bios m.m. Det er bare 200watts psu, men alt virka fint for 4-5 timer siden... Noen som har noen gode ideer om hva som er galt, fordi om det er litt sent?!? Takker for ALLE forslag som kommer! Liker ikke dette problemet jeg.. Shuttle sk41g AMD xp2000+ 2x256 TwinMos pc2700 80gb seagate IV Sapphire Radeon 9700 non-pro PlexCombo 200watt PSU Lenke til kommentar
Sirillion Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 OK, ikke for å virke nedlatende men hadde et lignende problem med en annen fyr her forleden : Er du 100% sikker på at du satte kjøleribben på igjen riktig veg? Han andre fyren gjorde ikke det, noe som resulterte i spontan reboot og mye pes. Jeg snudde ribba og alt funka 100% Kan også være at du har vært borti og ruklet litt løs en av IDE kablene i kabinettet ditt. Gå over alle kabler og påse at de er betryggende festet. Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Jeg tipper at den nye vifta di sviver for sakte, slik at BIOS registrerer at vifta IKKE sviver og dermed skrur av systemet. Gå inn i BIOS og disable noe som heter: CPU Fan Detection - noe i den duren. Lykke til Lenke til kommentar
JuB Skrevet 12. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2003 Ribba kan bare stå en vei, HeatPipe teknologi, nesten det samme som en radiator. Jeg har prøvd den orginale vifta også, funka ikke noe bedre... Lenke til kommentar
Sirillion Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 *Hmmmm* Ordene "Knust Kjerne", lurker liksom bak i hodet mitt... Lenke til kommentar
JuB Skrevet 12. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2003 Oppstart uten HD da? Sitter her med pcen på siden av meg, har bare på cpu og ram, bruker det intregrerte skjerkoretet.. Bruker ikke hd eller cd rom.. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 JuBaLoN: Tror du bør prøve en annen psu, 200watt er veldig lite når du bruker radeon og xp2000. To enheter som krever mye strøm. Det som eg tror har skjedd er at når du satte på den nye viften din fikke psu'en din nok? Foresten kan sikringen ha slått ut montro Lenke til kommentar
JuB Skrevet 12. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2003 Kjerna er ikke knust. Men hvis det så er at PSU er for liten og den har røke. Kan jeg da kreve ny av mpx.no? Vet noen hvor jeg kan få kjøpt nye slike mini PSU'e? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Men hvis det så er at PSU er for liten og den har røke. Kan jeg da kreve ny av mpx.no? Det kan du nok, Men du får ringe dem mandag og høre hva du skal gjøre. Men har du ikke noen kamerater som du kan låne en psu av? Vet noen hvor jeg kan få kjøpt nye slike mini PSU'e? Skulle vel tro du kunne få en der hvor du kjøpte kabinettet ditt, men prøv om du kan få en større om de har da. Lenke til kommentar
JuB Skrevet 12. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2003 Har en PSU i denne pcen jeg sitter på nå, skal se om jeg orker og teste den nå.. Ser de har en PSU som linger på min på www.microplex.no, under Strømforsyning -> Rack/19" -> Fortron-Source FSP300-601U. Lurer på om den passer i min PC.. Men den av steikdyr.. Ser ikke ut til at det selges slike PSU'er på mpx.no Lurer på hva de sier om planslipinga mi jeg... :o Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Lurer på hva de sier om planslipinga mi jeg... :o Planslipingen din er da vel ikke årsaken om psu'en din har reist til de evige jaktmarker. Om du får det til, post et svar her? Lenke til kommentar
JuB Skrevet 12. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2003 Saken er klar, PSU har tatt kvelden... men jeg skifta jo bare en vifte.. Jaja, men da kan jeg også ta kvelden da.. Takker alle for raske svar, hadde ALDRI giddet og stressa med dette hvis det ikke hadde vært for der... Lenke til kommentar
JuB Skrevet 12. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2003 Testa den gamle PSU'n på 200watt igjen, da starta PC'n...Merkelig sak, nå sitter jeg på PC'n med alt koblet til...Hvis det har vært automat sikringa som slo ut, så har den vært sykt treg til å komme "tilbake" igjen.. 8) Jaja, men nå virker den ihvertfall.... Barebone sk41g AMD xp2000+ 2x256 TwinMos PC 2700 Sapphire 9700 non-pro PlexCombo 20/10/40-12 80gb Seagate IV Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå