Gå til innhold

Hårfarge(svart) for hår som ikke farges lett

Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

Farga håret mitt svart for en stund siden, men selv om fargen var permanent, så er håret mitt helt brunt igjen nå, har bare et bittelite skille til etterveksten som er litt lysere.

Har noen et tips til en hårfarge som ikke sliter på håret(den jeg brukte sleit veldig) og som sitter godt? Vil ikke ha en mellomnyanse mellom brunt og svart, vil ha enten eller.

Og ja, jeg passet på tida sist jeg farga det, fikk hjelp av ei venninne som har drevet mye med farging før, og vi gjorde alt etter boka.

På butikken som ligger et steinkast unna meg har de L'oreal-hårfarge only, duger den? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenk deg godt om før du farger håret svart. Jeg har gjort det to ganger. Den første gangen ble det som hos deg brunt med en gang. Jeg tenkte at jaja, da var det ikke så farlig, så jeg farget det svart en gang til, brukte en annen farge denne gangen (husker ikke hvilken type) og det var det dummeste jeg har gjort med håret min noen gang. Når håret først et svart, så er det klin umulig å få lyst igjen. Og folk flest som ikke har svart hår naturlig, passer ikke med svart hår.

Så da har du 2-3 alternativer. Du kan ta avfarging hos frisøren, noe som er dyrt og ikke minst sliter veldig på håret, du kan bleke håret og få en deilig gul oransj hårfarge eller du kan leve med lys ettervekst til du kan klippe det bort. Seriøst, å farge håret svart er kult noen uker. Så angrer du.

Lenke til kommentar
Seriøst, å farge håret svart er kult noen uker. Så angrer du.

9169643[/snapback]

Biased opinions, yay!

Dette varier jo veldig fra person til person.

Selv har jeg farget håret mørkt to ganger, sist gang for to til tre uker siden. Hører fra alle jeg møter hvor mye bedre jeg klér mørkt hår.

Lenke til kommentar
Seriøst, å farge håret svart er kult noen uker. Så angrer du.

9169643[/snapback]

Biased opinions, yay!

Dette varier jo veldig fra person til person.

Selv har jeg farget håret mørkt to ganger, sist gang for to til tre uker siden. Hører fra alle jeg møter hvor mye bedre jeg klér mørkt hår.

9172961[/snapback]

Ja, er veldig individuelt, altså. Jeg er kjempefornøyd med fargen, har ikke fått økt håravfall eller tørt hår eller noe ennå(forrige gang reagerte håret momentant og ble tørt og stivt og falt av), og alle sier jeg ble fin med det svarte håret. :)

Brukte L'oreal svartfarge, hvis noen lurte. :)

Lenke til kommentar

Jeg har farget håret svart i årevis, jeg.. Aldri angret.

I det siste har jeg også fått brunt hår etter et par uker. Da kan man la fargen sitte lenger enn det som står på pakka før du skyller det ut. En time er sikkert bra. Så lar du være å vaske det på et par dager. Sånn at det får satt seg skikkelig.

Håret blir slitt av farging ja, så det kan være fint å ta en kur en gang i blant. Og alltid bruke balsam etter vask.

Lenke til kommentar

L'Oreal sine farger er vel ikke det beste, siden de jobber mer for å få fargene til å være naturlige og "ikke slite på håret" fremfor at hårfargen sitter i.. Var det noe nyanse i det svarte? Blåsvart/lillasvart e.l.? Slike svartfarger sitter nemlig litt dårligere enn andre :p

Lenke til kommentar

Anbefaler Feria by L'oreal, fargen holder seg fin lenge (hvertfall til det er på tide å farge røttene), dessuten får man med balsam som ikke bare gir håret fuktigheten tilbake, men også glans. Den varer i flere uker.

Min naturlige hårfarge er lys brun, og jeg angrer ikke i det hele tatt på at jeg endelig farget håret helt svart i stedet for bare mørk brun.

Lenke til kommentar
Dog dette kan høres rart ut; Ta deg en tur på en sparkjøp og se på hårfargene de har der, bla til du finner noen som fører #2 eller #1. Det er de kraftigste svartfargene som finnes. (Ja, de bruker samme nummersystem overalt, tror jeg)

9203937[/snapback]

Jeg brukte nummer 1, uten annet fargeskjær enn svart. Likte L'oreal-tingen fordi jeg fikk med den balsamen som gjør at håret mitt er helt som normalt, bare svart. :)

Lenke til kommentar

Du brukte nummer 1 og det vasket ut? Det høres så usannsynlig ut. Håret ditt tar virkelig ikke farge lett, skjønner jeg xP

Men det er flere typer farger som følger med balsam som "normaliserer" håret ditt etter farging. Jeg bleket jo håret mitt 4 (FIRE!!) ganger fra svart til blondt (joda, det gikk, det) og håret mitt ble ikke spesielt tørt av det, egentlig. :p

Lenke til kommentar
Du brukte nummer 1 og det vasket ut? Det høres så usannsynlig ut. Håret ditt tar virkelig ikke farge lett, skjønner jeg xP

Men det er flere typer farger som følger med balsam som "normaliserer" håret ditt etter farging. Jeg bleket jo håret mitt 4 (FIRE!!) ganger fra svart til blondt (joda, det gikk, det) og håret mitt ble ikke spesielt tørt av det, egentlig. :p

9205873[/snapback]

Neineinei, det var denne gangen jeg brukte nummer 1, men det er for tidlig å si om den har gått ut eller ikke, men den funker mye bedre. Forrige gang brukte jeg noe helt annet, annet merke også.

Lenke til kommentar

Hvor ofte kan man farge håret?

Er redd for å ødelegge det.

Jeg har nylig farget håret mitt mørkebrunt hjemme. Syntes først det så helt svart ut, men nå ser det mørkebrunt ut. Fikk lyst til å bleke tuppene, men vet ikke om det er lurt å gjøre en uke etter jeg har farget det? Det tenkte jeg å gjøre hos frisør. Eventuelt stripe det?

Lenke til kommentar
Hvor ofte kan man farge håret?

Er redd for å ødelegge det.

Jeg har nylig farget håret mitt mørkebrunt hjemme. Syntes først det så helt svart ut, men nå ser det mørkebrunt ut. Fikk lyst til å bleke tuppene, men vet ikke om det er lurt å gjøre en uke etter jeg har farget det? Det tenkte jeg å gjøre hos frisør. Eventuelt stripe det?

9259703[/snapback]

Det er visst veldig individuelt fra person til person, så du får spørre en frisør som kan se på håret ditt. Noen kan farge håret hele tida nesten uten at håret blir slitt, andre får knusktørt hår etter første fargen. Det avhenger selvsagt av fargen også. Spør frisøren din! :)

Aidskake: Fikk faktisk tips om det fra en annen kant, men nå funka jo denne fargen veldig bra foreløpig, så vi får se hva det blir til neste gang. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...