xHT Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Har planer om å kjøpe mitt første tegnebrett, så jeg lurte på om noen har noe å anbefale? Har peiling på slikt, men prislappen bør ikke gå veldig over tusenlappen. Har sett litt på Wacoms Graphire 4 A6 og Bamboo A6 på komplett, noen som vet om de er no særlig? Graphire 4 A6 Bamboo A6 Ang. feilposting så er dette mest sannsynlig det stedet på forumet hvor flest folk har peiling på tegnebrett, tenkte jeg. Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Kan anbefale dette: Wacom Volito2 Utvilsomt det beste kjøpet hva pris/kvalitet angår, det ser svært lite ut, og det er heller ikke stort, men det har aldri blitt noe problem for meg. Selvfølgelig støtter det alt som er av programmer. Kjøpte det selv etter å ha lest en svært overbevisende omtale av tegnebrett i Computer Arts. Hvis ikke har jeg hands-on erfaring med Graphire 4, og det er et meget godt tegnebrett. Bamboo har jeg ikke prøvd, men det ser svært bra ut, og det er jo Wacom, så da er det helt sikkert bra Lenke til kommentar
xHT Skrevet 27. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2007 Ser på prisen på Volito 2 der, og det har jo vanligvis en sammenheng med kvaliteten. Så, ville du heller ha gått for et til 1000 kroner hvis du kunne velge? Når det kommer til programmer som støttes er det vel et relativt lite problem i og med at bare bruker Photoshop og Illustrator. Graphire 4 ser også litt.. billig ut, på en måte. Knirkete plast er ikke noe jeg ønsker meg Lenke til kommentar
andir Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) Mitt første tegnebrett var av typen Wacom Graphire 3 A6, som jeg var rimelig fornøyd med. En nyere utgave er tilgjengelig hos Komplett her: Link. Det er samme Graphire-brettet som du linker til i den første posten, men uten programvaren som følger med. For min del ble A6-utgaven litt for lite, så man må bruke veldig små bevegelser, hvilket er greit hvis du er vant til det. Hvis ikke, så bør du nok gå opp i størrelse ett hakk. Graphire 4 A5 er samme merkevare som nevnt ovenfor, men i større utgave. Den gyldne regel innen tegnebrett er å velge Wacom, så alle brettene nevnt i denne tråden er et godt valg. For mer informasjon, så kan du sjekke ut Wacoms egen hjemmeside her, og lese mer om tegnebrett generelt her. Endret 27. juli 2007 av andir Lenke til kommentar
Mottiman Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Kan anbefale dette: Wacom Volito2Utvilsomt det beste kjøpet hva pris/kvalitet angår, det ser svært lite ut, og det er heller ikke stort, men det har aldri blitt noe problem for meg. Selvfølgelig støtter det alt som er av programmer. Kjøpte det selv etter å ha lest en svært overbevisende omtale av tegnebrett i Computer Arts. Hvis ikke har jeg hands-on erfaring med Graphire 4, og det er et meget godt tegnebrett. Bamboo har jeg ikke prøvd, men det ser svært bra ut, og det er jo Wacom, så da er det helt sikkert bra 9154651[/snapback] Dette var et intressant emne for meg og.. Bestillte din anbefaling, så det bør bare være bra! Hehe. Dette blir mitt første tegnebrett btw. Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Fikk det brettet som -Kiman- anbefalte idag. Sitter og prøver meg frem nå. Lenke til kommentar
Mottiman Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 ... Har ikke fått mitt enda.. Buhu Lenke til kommentar
bobbo_ Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Så tingen å satse på er graphire 4? Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Hva med dette da? https://prisguiden.no/product.php?productId=49471 Lenke til kommentar
bobbo_ Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 I don't trust TRUST. Skjer ikke... Lenke til kommentar
Krikky Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Wacom Volito 2 øwyeah! Lenke til kommentar
Mottiman Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Wacom Volito 2 øwyeah! 9284665[/snapback] Enig.. Har ingen andre tegnebrett å sammenligne med, men d fungerer veldig bra Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Kanskje et søkt spørsmål, men funker tegnebrett i Illustrator? Lenke til kommentar
xHT Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Har nå hatt tegnebrettet (ble et Bamboo) i et par dager. Det funker kjempeflott! Elskbart. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) .. Endret 4. januar 2016 av Slettet-v6cLnSOv3V Lenke til kommentar
kqwaiiiii Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Selv har jeg intous 3, og er kjempefornøyd. Skjønner ikke hvorfor noen ikke har foreslått dette før. Lenke til kommentar
andir Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Intuos er av god kvalitet, og anbefales for mer seriøst arbeid. På grunn av prisen som trådstarter nevnte, så har Intuos antakligvis ikke blitt nevnt fordi prisklassen er noe høyere. Hvis tegnebrettet er beregnet for profesjonelt bruk, så bør en gå for Intuos, men jeg mistenker at de fleste her er på utkikk etter noe som er adekvat til hobbybruk, hvor de merkene som allerede har blitt nevnt er gode nok. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Jeg tar sjansen på å henge meg på denne tråden istedet for å starte en ny. Har selv planer om tegnebrett som hovedsaklig skal brukes til retusjering av bilder, og fint lite tegning. Er det noe vits å koste på seg en Intuos til denslags? Lenke til kommentar
ThKarlsen Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Sier bare Wacom Volito 2 jeg.. har ett liggendes, men det blir ikke brukt så mye pga at jeg tegner mest med blyant.. Så hvis noen er intereserte i å kjøpe, så pm.. Men det lille jeg har brukt det da.. Har ikke hatt noen problemer med det, og det var veldig morsomt fra første stund Det kan anbefales (nei, dette er ikke en salgsannonse ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå