vk2elev Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Halloen, jeg har sånn 100 bilder som jeg må rotere en eller to grader til høyre eller venstre. Vet dere en enkel måte å gjøre dette på?, jeg tenker mest på en sånn måte som i Windows bilde og faksbehandling, hvor man bare trykker på en knapp så roterer bildet seg(bare at i windows bilde og faksbehandling så roterer bildet seg 90 grader, og jeg trenger 1-2grader). Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Da må du bruke mer profesjonell programvare. Paint.net og GIMP f.eks, men der har du har ikke muligheten til å automatisere jobben slik at du slipper å rotere ett og ett bilde om gangen. Photoshop kan derimot brukes dersom du vil automatisere, men det koster skjorta. Lenke til kommentar
vk2elev Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Da må du bruke mer profesjonell programvare. Paint.net og GIMP f.eks, men der har du har ikke muligheten til å automatisere jobben slik at du slipper å rotere ett og ett bilde om gangen. Photoshop kan derimot brukes dersom du vil automatisere, men det koster skjorta. 9158930[/snapback] Takk nå er jeg så heldig å ha tilgang til photoshop så det er ikke noe problem. Men jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal gøre det raskt, for det jeg leter etter er en funksjon som stiller det inn slik at jeg bare trenger å trykke på en knapp så roteres det en grad til høyre, eller bare trykke på en annen knapp så roteres det en grad til venstre. Men jeg klarer bare å gjøre det slik at jeg må trykke: image->rotate canvas->arbitrary og så stille inn grader og så trykke ok. Dette vil bli veldig slitsomt med 100 bilder og med tanker på at jeg må "fine-tune" litt på hvert bilde. Vet du om noen enklere måte? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Lag ein action og køyr den på alle bileta med File --> Scripts --> Image Processor eller File --> Automate --> Batch. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå