LL Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Holder på å montere det nye vannkjølingsoppsettet mitt, men for noen timers siden var det stopp. Da jeg holdt på å fylle vann oppdaget jeg at nesten ingen av koblingene er tette... Puh...slit Så da spør jeg, hva er et bedre alternative enn slangeklemmet? Eventuelt, hvordan kan jeg får systemet tett med dem jeg har? Hvor får en kjøpt det jeg tenger en tidlig mandags morgen? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 I utgangspunktet skal koblingene være tette, i den forstand som at slangene skal være "trange" over niplene. Om de var det, kan det hende at du har trukket til slangeklemmene for godt? Da kan det hende at du får lekkasjer! Et alternativ til slangeklemmer kan være kabelstrips. Disse fungerer vel så godt som slangeklemmer, i den forstand som at begge deler kun skal sikre festet av slange mot nippel.[/b] Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Gjort det samme som deg en gang, men jeg kjøpte mindre slanger og nå bruker jeg ikke slangeklemmer untatt i hd kjøleren, trenger ikke der heller men hadde tenkt bruke de til og feste strikker i så jeg fikk de lysløse. Lenke til kommentar
LL Skrevet 12. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2003 Går det an å bruke noe til å gjøre niplene litt større da? Teip eller silikon eller noe. De fleste niplene er 12mm, men slanger en 1/2", det er jo en 0,5mm i forskjell i hvert fall. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Lettere å benytte seg av strips, men om du finner noe litt tykk vannfast teip eller noe lignende så kanskje det går? rørleggerbutikker har sikkert noe som kan benyttes. men det beste er å ha slanger som passer til koblingene de skal inn på. Håper bare at mitt innovatek holder tett når det kommer. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Det er bedre og gjøre slangen mindre, en og gjøre nippelen større. Ta av slangen og varm den litt opp. Så surrer du elektrotape stramt rundt slange-enden før den når og bli kald. 5-10 omdreininger skulle holde. Nå er den antageligvis såpass krympet at du for problemer med å få den på nippelen. Varm den evt litt opp, og smett den på. Bruk 2 strips, og stram til. Nå bør det være tett Lenke til kommentar
LL Skrevet 12. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2003 Noen andre tips? Alle svar mottas med takk. :wink: Lenke til kommentar
iv3rs Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Jeg brukte ikke en jævla slangeklemme og det var ikke snakk om noe vann som klarte å komme seg ut av systemet Magnumblokker + diverse eheim/innovatek. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå