Gå til innhold

kamerasekk til eos 400d


Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter en ny kamerasekk, da den jeg kjøpte med kameraet er for liten.

 

jeg har et Eos 400d (med battery grip BGE3). Grunnet at jeg alltid har på batterigrepet, blir sekken for liten.

 

Jeg ønsker en fleksibel sekk (helst vanntett), med plass for noen objektiver

 

(tenker å kjøpe EF 70-200mm F/4 L USM. det blir sikkert noen flere etter hvert) og 430EX blits. Hadde vært en stor fordel hvis sekken også hadde plass til en jakke/genser, ulike ting som ladere, mp3spiller... (og andre ting jeg kommer på når jeg skal på tur/reise)

 

Sekken kommer til å bli brukt på fjellet såvell som i byer.

 

Vekten er ikke så veldig viktig, men det er derimot prisen (helst ikke over 1000 - men det går med 1500+/-)

 

Noen som har noen tips, jeg er ganske fersk.

 

PS: Jeg vet jeg spør om mye, beklager det

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med LowePro DryZone Rover? Koster litt mer enn budsjettet ditt kanskje (ca. 2300), men den har plass til det du ønsker å ha med deg - 100% vanntett del for kamerautstyret i bunnen, og vanlig sekk på toppen, som du får med deg klær og mat i. I tillegg er den kjempegod å bære, og leveres med drikkesystem tilogmed!

 

Bruker denne sekken selv, og den er rett og slett helt optimal om du skal ut i naturen der det ofte blir vått. Da er du 100% sikker på at kamerautstyret er godt beskyttet, pluss at du får med deg nok av andre ting&tang til en dagstur på fjellet. Minuset er selvsagt at kameraet ikke er så lett tilgjengelig om det plutselig skulle dukke opp noe...

 

Men: Anbefales!

Lenke til kommentar
Hvor mye er det plass til i de lowerorpo sekkene som er nevnt (karmeradelen). Tenker 1-2 objektiv, kamera (seff), gjerne en bok og en blits. Er det plass til mer, er dette kjempebra

9159700[/snapback]

 

De fleste i den kategorien tar vel kamera m/objektiv, 1-2 objektiver og blits. Boken har du i hovedrommet. Et alternativ til Lowepro er Crumpler. De har en sekk i Pretty Boy serien som ikke er så dyr, Dyrere modeller er Warm Shower, Royal Court og Oppulent Rooster. Sistnevnte er visst på størrelsen av en elefant i føge en av forumets medlemmer :)

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Er det noen som vet hvilke butikker som selger slike sekker (Lowerpro). Slik at jeg kan "prøve" dem. Det er alltid best å vite helt sikkert hva en skal kjøpe.

9161127[/snapback]

 

I alfabetisk rekkefølge: Elite Foto, FotoKnutsen, FotoVideo, Japan Foto.

 

Og sikkert andre.

 

FotoVideo har også Crumpler.

 

Tom

Lenke til kommentar
Hvor mye er det plass til i de lowerorpo sekkene som er nevnt (karmeradelen). Tenker 1-2 objektiv, kamera (seff), gjerne en bok og en blits. Er det plass til mer, er dette kjempebra

9159700[/snapback]

Har ihvertfall masse plass tilovers i Dryzone Rover med mitt kamera med 24-70 2.8 med snudd solblender, 70-200 2.8 IS med snudd solblender, teleconverter og 580EX oppi.. ikke noe problem å få plass til et par objektiver til.

Lenke til kommentar

Slingshotene ser jo veldig fine og praktiske ut , de også. Men hvor mye plass er det i topplokket? Hvor lett er det for tyver å stjele innholdet (ta det med ro, jeg er kun redd for utstyret)?

 

Angående Rover sekkene (gjelder både waterproof og de andre), er disse "tyverisikre"? Kan du ta av bunnen og bruke den som bag/veske (feste den til kroppen)? Kommer mitt EOS 400d til å synke ned i "dypet" (på bildene er det bare avbildet kameraer i proffklassen - eks. eos 1D/Nikon D2X størrelse)?

 

Noen som har noen argumenter for/mot disse sekkene (har begynt å sirkle meg inn på de - men er åpen for andre også) utenom de helt overfladiske (f.eks. roveren har mest plass til andre ting, mens slingshotene er mye enklere i bruk).

 

Jeg skal til Polen/Tyskland i høst. Noen som har gjort noen gode kjøp/har gode erfaringer for utstyr til Canon kameraer der nede (tenker på hvor billig det er).

Lenke til kommentar
Angående Rover sekkene (gjelder både waterproof og de andre), er disse "tyverisikre"? Kan du ta av bunnen og bruke den som bag/veske (feste den til kroppen)? Kommer mitt EOS 400d til å synke ned i "dypet" (på bildene er det bare avbildet kameraer i proffklassen - eks. eos 1D/Nikon D2X størrelse)?
Nei, kameraet ditt kommer ikke til å synke ned i dypet i en Dryzone Rover :!: Men det går fint an å omkonfigurere deleveggene sånn at kameraet blir liggende i bunn av sekken :D Bunnen kan ikke tas av, dvs jeg har ikke sjekket det ennå, men det ser ikke slik ut. Vil si at denne sekken er rimelig tyverisikker, da det vil være ekstremt vanskelig for noen å åpne denne sekken uten at du merker det, pga. den vanntette glidelåsen. Ei heller kommer du inn i kameradelen uten å løfte litt på den øverste delen av sekken, så noe lett bytte for lommetjuver vil du ikke bli.
Jeg skal til Polen/Tyskland i høst. Noen som har gjort noen gode kjøp/har gode erfaringer for utstyr til Canon kameraer der nede (tenker på hvor billig det er).
Generelt sett er kameraer og objektiver stort sett ganske rimelig i Norge. Ofte er det de aller dyreste tingene som du sparer endel penger på, men mer standard utstyr er som regel priset ganske likt, kanskje du sparer noen hundrelapper, men da er det lurere å kjøpe i Norge pga garanti/reklamasjonsrett. Det er nå min mening iallefall :) Men ekstrautstyr er som regel svindyrt i Norge i forhold til andre land...
Lenke til kommentar

Når det gjelder slingshot-modellene, så har de jo bare en skulder-rem, så det kan bli ukomfortabelt med fullpakket sekk ved lengre turer. Det er grunnen til at jeg har valgt meg Slingshot 100; Der får jeg kun med kamera og to-tre objektiver. Da blir det ikke for tungt (*). Jeg kommer til å kjøpe en PC+Foto sekk senere som skal brukes når jeg er ute å reiser med fly (da vil Slingshoten ligge i bagasjen så jeg kan bruke den når jeg kommer frem). Lukter litt på LowePro Vertex serien.

 

På Slingshot 100 topplokket er det plass til et lite objektiv, en liten blits eller et kompaktkamera e.l. Ikke polstret og lett til å komme til. Med andre ord - det er ikke der du legger lommeboka.

 

Tom

 

 

(*) Sprekere folk enn meg orker Slingshot 200 og 300...

Lenke til kommentar

Var inne på Lowerpros hjemmeside og fant en sekk som heter Orinon AW. Noen som har noen erfaringer med denne (pris, str.,...). Ut ifra det jeg så på internett, kan du ta av kameradelen og bruke den som hoftetaske (kan være greit noen ganger). Men regner med at sekken er litt dyrere enn Rover.

Lenke til kommentar
Generelt sett er kameraer og objektiver stort sett ganske rimelig i Norge. Ofte er det de aller dyreste tingene som du sparer endel penger på, men mer standard utstyr er som regel priset ganske likt, kanskje du sparer noen hundrelapper, men da er det lurere å kjøpe i Norge pga garanti/reklamasjonsrett. Det er nå min mening iallefall  Men ekstrautstyr er som regel svindyrt i Norge i forhold til andre land...

 

Hva mener du med ekstrautstyr, mener du blits, sekk, solblender eller hva? :blush:

Lenke til kommentar
Hva mener du med ekstrautstyr, mener du blits, sekk, solblender eller hva? :blush:

Typisk sånne ting som solblendere, filtere, originalt ekstrautstyr osv.. norske forhandlere tar seg gjerne godt betalt for disse tingene fordi prisene på kamera og objektiv er såpass presset...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...