Gå til innhold

Fotball - en vordende snobbesport?

Sherra

Anbefalte innlegg

Kommer an på hvor mye penger du har. Med tre unger kommer det fort opp i 1000 kr per kamp, så hold tåta. Du holder sikkert med et slumlag som tar 100 kr for å se på gampefotballen deres.

9166751[/snapback]

Ah vell, kl 8 idag så ligger dei på 3. plass. Hvilket gampelag holder du med?

3 unger + 2 voksne skulle ikke bli mer enn 700 kr maks for biletter. De er ca 1400 kr i måneden ( hvis du vil ha med unga på kver kamp ) + ekstra kostnader som f.eks sjokolade & pølse. Det er ikke for mye. Skjønner ikke hvordan dette kan bli for mye penger når du allerede har råd til mat osv for 3 unger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som dere sporer av med hvem som heier på laget som spiller dårligst fotball.

Har gått fast på kamper siden jeg var 12 år,aldri følt det har vært overdrevent dyrt. Har heller aldri sett en mann med dress noe annet sted enn på Nadderud så ser ikke problemet med det.

Man kan si at færre av de typiske "tilskuerne" synger med,bare sitter der som noen potetsekker. Men i supportermiljøene virker ting som de bare går bedre og bedre. Godt med rekruttering, nye ideer på løpende bånd og nye sanger kommer ofte. Så lenge supporterne er der for å alltid støtte lagene sine er jeg ikke redd for at fotball skal bli noen snobbesport.

Og forresten,hele familien på alle kamper i året? Om du syns der er så dyrt kan du si til ungene at de kan fordele hvem som får være med på hver kamp så sparer du godt. Og hvem sier at man MÅ kjøpe pølser,sjokolade og brus på hver kamp? Si at de kan få det etterpå i en vanlig butikk om kampen ender bra ;)

Lenke til kommentar

Kan ikke sammenligne på den måten når de er såpass mange flere. I Norge er supporterkulturen veldig god og kreativ i forhold til hvor mange vi er. At det er for mange slappe folk der ute som kun går på en kamp når de føler for det har ingenting med supporterkulturen å gjøre da de ikke er supportere.

Lenke til kommentar
Kommer an på hvor mye penger du har. Med tre unger kommer det fort opp i 1000 kr per kamp, så hold tåta. Du holder sikkert med et slumlag som tar 100 kr for å se på gampefotballen deres.

9166751[/snapback]

RBK? Slumlag? haehaehae.

Du må vel heie på Lyn eller noe siden det er så dyrt.

Det er heller ikke å annbefale å ta VIP-billetter. Det er de som koster så mye. Vanlige billetter er langt fra så dyrt. Ellers har du blitt lurt ;)

Lenke til kommentar
Kan ikke sammenligne på den måten når de er såpass mange flere. I Norge er supporterkulturen veldig god og kreativ i forhold til hvor mange vi er. At det er for mange slappe folk der ute som kun går på en kamp når de føler for det har ingenting med supporterkulturen å gjøre da de ikke er supportere.

9167464[/snapback]

Et par supportergrupper er ok i Norge (VIF og LSK sine), men ellers er det pinlig dårlig. Grunnen til at jeg synes folka i det videoklippet er bedre, er ikke at de er flere, men at folka hopper og synger alle mann. I Norge er det tradisjon for å sitte på ræva og kjefte på dommeren selv om man er supporter.

Det er mulig å lage helt fantastisk stemning selv med 2-3 tusen på tribunen i Molde.

Lenke til kommentar

Unnskyld meg men hvilket vurderingsgrunnlag har du? I det hele tatt sittet ved alle de forskjellige?

Jeg har aldri i mitt liv sett en supportergruppe hvor de fleste sitter og hadde jeg sett det hadde jeg vært utrolig skuffet. Tror som de fleste her du har opplevd Lyn for det meste(Som Isberget forøvrig knuser på sidelinjen hvert år).

Molde av de bedre? Greit,de står men det eneste ropene jeg har hørt har vært piping når det har gått dårlig for dem.

Lenke til kommentar

Hvis du syns fotballen blir litt for snobbete kan du jo ta turen til Raufoss. Der skal jeg love deg at det er sjeldent med folk i dress. Billettprisene er ikke så høye heller :D

Men til advarsel:

Man sitter ikke akkurat på stressless :tease:

Lenke til kommentar

Viss en tar kjøpekraften som Norge har og billettprisene her til lands, og sammenligner det med andre land, så er jeg rimelig sikker på at Norge kommer jævlig bra ut.

Og menn i dress? Uten om pressefolk og et par viktige sosser så vil jeg ikke si at det kryr av dressfolk på fotballkamper. Størsteparten av de som går på kamp har alltid, og vil alltid være den ''alminnelige arbeider'' i sine vanlige hverdagskle.

Vil tro at de fleste familier som drar på kamp gjør det for å gjøre noe i fellesskap. Iallfall ikke for å lage leven. Og dessuten, hele familien på hver hjemmekamp? Den skulle jeg likt å sett. Fotball ser jeg på som en ting en ser på i lag med venner, men så klart en tur med familien engang i blandt burde så absolutt gå.

Ellers så kunne det vel passe fint med en poll?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...