Gå til innhold

Fotball - en vordende snobbesport?

Sherra

Anbefalte innlegg

Jeg ser stadig flere snobber i dress på fotballkamp. Færre og færre synger, færre og færre har lidenskapelige følelser for laget. Virker som folk er mer interessert i å vinne på oddsen enn at laget sitt skal vinne.

Det blir også dyrere og dyrere å gå på kamp. Tiden da fattig-Norge kunne gå på kamp, er for lengst over. Nå må man ha en årsinntekt på 400k for å kunne ta med familien på stadion.

Vil fotballen kommersialiseres ytterligere, bli frarevet all sjel og gå inn i rekken av snobbesporter for kvalme vestkantgutter med rosa pikétskjorte og pannebånd, sammen med golf og seiling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det blir også dyrere og dyrere å gå på kamp. Tiden da fattig-Norge kunne gå på kamp, er for lengst over. Nå må man ha en årsinntekt på 400k for å kunne ta med familien på stadion.

9153993[/snapback]

Det må være noe av det dummeste jeg noen gang har hørt! Rett over 100 kr for ein hjemmekamp hver 14 dag? må du tjene over 400k for å ha råd til det? Siden du sier " familien " har den også kanskje ei dame me inntekt også? Nei huff, at du må tjene 400k for å kunne gå på fotball kamp blir for dumt å si.

Lenke til kommentar

I England er det i alle fall tendenser til å bli snobbesport. En del klubber har veldig dyre billetter, og stemningen ødelegges litt av nettopp dresskledde menn og tilreisende turister. Dette gjelder kanskje mest for storklubbene med relativt små stadioner.

I Norge er det ikke denne utviklingen så fremtredende ennå, men VIP-elementet er begynt å bre seg på mange av de nye arenaene.

Lenke til kommentar
Er jo dyrt for en familie på fire for å se på en kamp hver fjortene dag... Først billetter, så skal barn ha pølser og brus kanskje en sjokolade? Da blir det fort mye penger ut av det. Så jeg er enig...

9162558[/snapback]

Så fotballen som sport er snobbete fordi dei selger pølser og sjokolade på stadion nå? .. jaja, sånn har det vell altid vert? sjokolade & pølser på kamp :) Trenger ikke ta med hele familien på kamp heller da. Så nei, jeg synest ikke fotballen i Norge er spesielt snobbete. Men dette er da mi mening om saken.

Lenke til kommentar
Jeg ser stadig flere snobber i dress på fotballkamp. Færre og færre synger, færre og færre har lidenskapelige følelser for laget. Virker som folk er mer interessert i å vinne på oddsen enn at laget sitt skal vinne.

Vil fotballen kommersialiseres ytterligere, bli frarevet all sjel og gå inn i rekken av snobbesporter for kvalme vestkantgutter med rosa pikétskjorte og pannebånd, sammen med golf og seiling?

9153993[/snapback]

Regner med at det er en lyn kamp du har hvert på, ikke vær redd, det er bare der de går i dress...

Lenke til kommentar
Er jo dyrt for en familie på fire for å se på en kamp hver fjortene dag... Først billetter, så skal barn ha pølser og brus kanskje en sjokolade? Da blir det fort mye penger ut av det. Så jeg er enig...

9162558[/snapback]

Så fotballen som sport er snobbete fordi dei selger pølser og sjokolade på stadion nå? .. jaja, sånn har det vell altid vert? sjokolade & pølser på kamp :) Trenger ikke ta med hele familien på kamp heller da. Så nei, jeg synest ikke fotballen i Norge er spesielt snobbete. Men dette er da mi mening om saken.

9163088[/snapback]

Har ikke sagt at sporten er snobbete fordi de selger pølser og sjokolade. Men når man har med hele familien på kamp så skal alle barna ha sitt osv osv.. Og det er jo ikke billig på ullevåll.. :hmm:

Lenke til kommentar

9162558[/snapback]

9163088[/snapback]

Har ikke sagt at sporten er snobbete fordi de selger pølser og sjokolade. Men når man har med hele familien på kamp så skal alle barna ha sitt osv osv.. Og det er jo ikke billig på ullevåll.. :hmm:

9166018[/snapback]

Er ikke billig å gå å spille bowling eller ta me barna i f.eks tusenfryd heller. Mener fortsatt at fotball ikke er snobbete.

Lenke til kommentar
Koster faen meg 1000 spenn å ta med familien på kamp. Gjennom en sesong blir det 13 000 kroner. Så kommer cupkamper og eventuelle bortekamper i tillegg.

9166676[/snapback]

Ja, har du en familie på 10 personer så.

Bortekamper er for dei mest intreserte, trenger ikke reise på kamp visst det er for dyrt og snobbete for deg. Det er ikke dyrt å gå på fotballkamp i Norge så slutt å syt om det.

Lenke til kommentar

9153993[/snapback]

Du har ikke godt av å dra på Lyn-kamper..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...