Gå til innhold

nok et psybnc problem / vhost

BB.king

Anbefalte innlegg

prøver å koble meg til irc og jeg skriver /s ip:port og passord og får logget meg inn , men hosten min er fortsatt [email protected] . har dette noe med at kanskje ikke domenet mitt et registrert enda eller ? jeg hører noen snakker om at man må ha reverse og fast ipadresse , men hva er reverse og har det noe med saken å gjøre .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, ikke hvis det er slik at du har kjøpt deg et shell hos en eller annen leverandør samt et domene som du ønsker og bruke. Du må ha DNS-pakke på ditt domene. Du trenger bare logge inn og fixe slik at domene og ip'n peker til hverandre, det samme må de som du har shell hos gjøre med en av sine ip'r :)

Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg hvor du har kjøpt ditt domene, men jeg vet at ihvertfall hos domeneshop.no hvor jeg har mitt domene kan man logge inn og velge DNS settings, forutsatt at man har kjøpt dette i tillegg, og derifra administere mailer, web-forwards og man kan velge at hosten skal peke til en spesifikk ip. Dette må du også gjøre der hvor du har kjøpt ditt domene, og østrevei må fixe med sine ip'r slik at den ip'n du har kjøpt hos de peker tilbake til ditt domene.

Har du i det hele tatt kjøpt en ip av de?

Husk at du trenger en ip og sette vhosten din på...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...