Swafty Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) Hey Bladde gjennom iform bladet idag og så en reklame der inne som var fra Macdonalds. Der stod det en bigmac inneholder like mye kalorier som 2 og en halv brødskive gulost med smør på Det stod at begge måltidene inneholdt 495 kcal. Det stod at eksempelet var basert på 40 g industribakt kneippbrød, et tynt lag margarin (5g) og 20 g gulost per skive. Begynner å tenke litt, er dette sant? :!: Endret 27. juli 2007 av Overdox Lenke til kommentar
Wunder_baumen Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) hvem vet, jeg ble iallefall sulten Moderatornotis: Vennligst ikke overdriv bruken av smileys. Endret 27. juli 2007 av Snorre Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Er jo ikke noe å skryte av, sånne ting. Betyr bare at det er jævlig dyrt å spise på Mac'ern, for jeg trenger 5 Big Mac for å bli nogenlunde mett Kebab derimot, er mat for folk som driter i slanking og kallorier Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) Hmm.. 40gx2,5= 100g. vanlig brød 250Kcal pr 100g = 250 13g smør smør= ca 700Kcal = 91 50g gulost gulost = 450Kcal = 225 sum= 556Kcal Så dette stemmer nok.. Men 20g gulost og 5g smør pr skive er ganske mye fett og kalorier! Så de har sammenliknet en BIGmac med noe som allerede er "usunt". Man skal også merke at grovbrød inneholder mye mer fiber og trege karbohydrater enn hva et hamburgerbrød gjør. Begge måltidene inneholder også mye mettet fett. Endret 27. juli 2007 av Koffe Lenke til kommentar
cmf Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Hva så det sier meg ingen ting -.- samme for meg hvor mye kalorier det er i maten så lenge det er godt Lenke til kommentar
Erren Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Hva så det sier meg ingen ting -.- samme for meg hvor mye kalorier det er i maten så lenge det er godt 9155222[/snapback] There's no way like the American way. Vel, ingen som har tatt seg tid til å regne ut om MacDonalds virkelig har regna riktig? Og om valget av ost og smør er representivt. Kan jo hende de har tatt verstingene på markedet. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Det er nok ikke burgeren som er synderen. Chipsen overgår det meste av drit. Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Tallene stemmer selvfølgelig, men 20g ost og 5 gram smør på 40g brød er latterlig mye, jeg hadde brekt meg av allt pålegget - altså langt fra en "normal" skive med smør og ost. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Tallene stemmer selvfølgelig, men 20g ost og 5 gram smør på 40g brød er latterlig mye, jeg hadde brekt meg av allt pålegget - altså langt fra en "normal" skive med smør og ost. 9158354[/snapback] Bingo. Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Hva så det sier meg ingen ting -.- samme for meg hvor mye kalorier det er i maten så lenge det er godt 9155222[/snapback] For de fleste med er normalt kosthold og aktivt liv er det ikke vits i å tenke på kalorier nei. Men du kan jo spise bare pommesfrites i et par måneder så sier du nok ikke det samme Lenke til kommentar
cmf Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Hva så det sier meg ingen ting -.- samme for meg hvor mye kalorier det er i maten så lenge det er godt 9155222[/snapback] For de fleste med er normalt kosthold og aktivt liv er det ikke vits i å tenke på kalorier nei. Men du kan jo spise bare pommesfrites i et par måneder så sier du nok ikke det samme 9159352[/snapback] For og si det sånn ville jeg gjerne spist på MacDonalds hver dag men har ikke penger til det desverre og en annen ting om du holder deg i form og ikke kjøper de største menyene tror jeg man skal kunne overleve også blir man nokk lei den maten etter en stund!! Lenke til kommentar
stoltz Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 For og si det sånn ville jeg gjerne spist på MacDonalds hver dag men har ikke penger til det desverre og en annen ting om du holder deg i form og ikke kjøper de største menyene tror jeg man skal kunne overleve også blir man nokk lei den maten etter en stund!! 9161021[/snapback] Joda, du har vel rett i det. Lenke til kommentar
cmf Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) For og si det sånn ville jeg gjerne spist på MacDonalds hver dag men har ikke penger til det desverre og en annen ting om du holder deg i form og ikke kjøper de største menyene tror jeg man skal kunne overleve også blir man nokk lei den maten etter en stund!! 9161021[/snapback] Joda, du har vel rett i det. 9161141[/snapback] Sure alltid rett xD Endret 28. juli 2007 av Jarmo Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 man blir det man spiser er et utrykk, så spiser man junkfood hele tiden og er tynn så behøver ikke det å bety at det ikke er usunt. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Jepp, man blir nok ikke annet enn dvask og skrøpelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå