Gå til innhold

Big Mac inneholder like mye kalorier som 2 1/2 sk?

Swafty

Anbefalte innlegg

Hey

Bladde gjennom iform bladet idag og så en reklame der inne som var fra Macdonalds. Der stod det en bigmac inneholder like mye kalorier som 2 og en halv brødskive gulost med smør på :dontgetit: Det stod at begge måltidene inneholdt 495 kcal.

Det stod at eksempelet var basert på 40 g industribakt kneippbrød, et tynt lag margarin (5g) og 20 g gulost per skive.

Begynner å tenke litt, er dette sant? :!:

Endret av Overdox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. 40gx2,5= 100g. vanlig brød 250Kcal pr 100g = 250

13g smør smør= ca 700Kcal = 91

50g gulost gulost = 450Kcal = 225

sum= 556Kcal

Så dette stemmer nok.. Men 20g gulost og 5g smør pr skive er ganske mye fett og kalorier! Så de har sammenliknet en BIGmac med noe som allerede er "usunt".

Man skal også merke at grovbrød inneholder mye mer fiber og trege karbohydrater enn hva et hamburgerbrød gjør. Begge måltidene inneholder også mye mettet fett.

Endret av Koffe
Lenke til kommentar
Hva så :p det sier meg ingen ting -.- samme for meg hvor mye kalorier det er i maten så lenge det er godt  :D    :D

9155222[/snapback]

There's no way like the American way.

Vel, ingen som har tatt seg tid til å regne ut om MacDonalds virkelig har regna riktig? Og om valget av ost og smør er representivt. Kan jo hende de har tatt verstingene på markedet.

Lenke til kommentar
Hva så :p det sier meg ingen ting -.- samme for meg hvor mye kalorier det er i maten så lenge det er godt  :D    :D

9155222[/snapback]

For de fleste med er normalt kosthold og aktivt liv er det ikke vits i å tenke på kalorier nei. Men du kan jo spise bare pommesfrites i et par måneder så sier du nok ikke det samme :)

Lenke til kommentar

9155222[/snapback]

For de fleste med er normalt kosthold og aktivt liv er det ikke vits i å tenke på kalorier nei. Men du kan jo spise bare pommesfrites i et par måneder så sier du nok ikke det samme :)

9159352[/snapback]

For og si det sånn ville jeg gjerne spist på MacDonalds hver dag men har ikke penger til det desverre :) og en annen ting om du holder deg i form og ikke kjøper de største menyene tror jeg man skal kunne overleve :) også blir man nokk lei den maten etter en stund!!

Lenke til kommentar
For og si det sånn ville jeg gjerne spist på MacDonalds hver dag men har ikke penger til det desverre :)  og en annen ting om du holder deg i form og ikke kjøper de største menyene tror jeg man skal kunne overleve :) også blir man nokk lei den maten etter en stund!!

9161021[/snapback]

Joda, du har vel rett i det.

Lenke til kommentar
For og si det sånn ville jeg gjerne spist på MacDonalds hver dag men har ikke penger til det desverre :)  og en annen ting om du holder deg i form og ikke kjøper de største menyene tror jeg man skal kunne overleve :) også blir man nokk lei den maten etter en stund!!

9161021[/snapback]

Joda, du har vel rett i det.

9161141[/snapback]

Sure alltid rett xD

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...