Gå til innhold

Creative Zen:Vision M-ish

Anbefalte innlegg

Hei,

Er på jakt etter ny mp3-spiller og hadde i utgangspunktet sett meg ut Creative Zen: Vision M, 30GB-versjonen.

Det jeg sliter litt med nå er at den begynner vel å bli gammel. Jeg ble litt skremt da de sa på Elkjøp (som er der jeg har sett den billigst til 1695,-) at de ikke hadde hatt den inne på en stund. Men jeg har ikke funnet noen veldig gode alternativer som "ligner" på den, mht. funksjoner, egenskaper, osv. Det kan jo og hende at ting ikke går så fort i mp3-spiller-verdenen som med f.eks. skjermkort.

Jeg har jo sett på iRiver og de er veldig dyre. Archos vet jeg ingenting om, men jeg så at skjermen på en 20GB-spiller var nokså simpel. Så spørsmålet mitt er todelt:

1. Er fremdeles Vision M et godt kjøp eller er den for gammel og dårlig?

2. Hva er gode alternativer?

Jeg ser på ca. 10GB som et absolutt minimum. Avspilling av video er ikke i fokus, men fargeskjerm liker jeg.

Endret av øsse87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det største problemet med den er at den er litt stor. Selv om den ikke lengre er det ypperste man får kjøpt i sin klasse, veier prisen opp for det.

Gode alternativer kan f.eks. være iAudio D2 (4GB+8GB SDHC-kort), dyrere, men med trykkfølsom skjerm, støtte for flere formater og lang batteritid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Klarer du å leve med 4 eller 8 gb, og uten radio og stemmeoptak så er sony a806 en glimrende spiller. Den er beregnet kun til video og mp3, den har ikke så mange funksjoner som vision, men bedre skjerm og bedre batteri:)

Lenke til kommentar

Det skal sies at skjermen på A806 er på 2", Vision:M har en skjerm på 2,5", med samme oppløsningen. Vet ikke hvordan lysstyrke og skarphet er om man sammenligner, dog.

Når det blir nevnt, batteriet er ikke Vision:Ms sterkeste side, 14 timer musikk og fire timer video. 60GB-modellen har henholdsvis 17 og fem timer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...