Sindrelol Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Det at jeg må bruke nesten 200 kr på kun en fest gjør at jeg ikke drikker så ofte ihvertfall. Det er en god del penger for min arbeidsledige lommebok. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 kjøpte meg en 8pack med hansa (nye greier, sånn frost bokser ) 150kr, ok pris... syns det kunne vært litt biligere, men det er ikke for dyrt. Men som sagt, jeg drikker ikke for å bli full lengre. Lenke til kommentar
Niddy Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Prisene er helt fine som de er, lavere priser øker forbruket. I går hadde jeg "kun" råd til 9 tuborg, og det var mer enn nok, jeg betale 112.50 for det, og syntes det er helt grei pris. Det var alt jeg hadde, tror verken jeg eller andre hadde hatt godt av så veldig mye mer. Syntes ikke staten skal sette ned prisen bare for at folk som ikke takler hverdagen like greit som alle andre skal få muligheten til å drikke bort sine sorger hver dag, eller at det engang er forsvarlig at prisene er så lave at folk drikker seg helt fra sans og samling. De kan det nå også, men har de det minste mellom øra, så vet de at smuglersprit er en dårlig idé, de vet at de ikke kan kaste bort alt de har på å drikke. Enten blir avgiftene der de er nå, eller økt, etter min mening. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Høy alkoholpris holder flere ungdommer unna tror jeg. 9225402[/snapback] Høy alkoholpris gjør at flere ungommer kjøper heimert, iallefall der jeg bor. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Jeg førsøkte å lage heimebrygg for å spare kronasjer. Smakte ikke bra, men jeg kommer sannsynligvis til å prøve igjen. Får jeg tilbud om smuglersprit slår jeg til. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Høy alkoholpris holder flere ungdommer unna tror jeg. 9225402[/snapback] Høy alkoholpris gjør at flere ungommer kjøper heimert, iallefall der jeg bor. 9227538[/snapback] Slik er det nok de fleste steder. Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Høy alkohol pris har vel skylda for den helgefylla vi har i dag. Nå "sparer" man penger til helga, for å drikke seg kanon. Blir prisen lavere, vil man stoppe det at folk drar over grensa og handler, ikke alt, men en del. Man vil muligens også få et mere jevnt bruk av alkohol. men nå vet ikke jeg hva som er sunnest, en øl et par ganger i uka elns, mot helgefylla... 9225437[/snapback] Må si meg veldig uenig, uten at jeg en gang gidder å si hvorfor. Synes det er litt for åpenlyst. Lenke til kommentar
MoonTheLoon Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Jeg synes det er for dyrt å måtte betale 100,- for et glass whisky på byen. Men jeg kan skjønne at mange ville ha drukket uforsvarlig mye hvis det hadde vært billigere. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 (endret) Jeg synes det er for dyrt å måtte betale 100,- for et glass whisky på byen. Men jeg kan skjønne at mange ville ha drukket uforsvarlig mye hvis det hadde vært billigere. 9228537[/snapback] det er jeg enig i, men her er det ikke avgiftene som rår, men de grådige som selger det. Jeg har vært på steder i norge og drukket en vanlig carlsberg 0,5l fra 30kr og helt opp i 160kr Så det er ikke bare avgiftene som rår her! angående heimert. å drikke det er som å sykle ned mount everest uten hjelm. Du vet aldri hva som sjer etter total black out! Endret 7. august 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Synes ikke vi som holder oss unna alkohol skal få svi heller, og det blir feil at mine penger skal gå til behandling av skader man selv påfører seg. Det er ingen hemmelighet at alkohol skader kroppen, og du trenger ikke drikke så veldig mye før det skader. Men for all del, vi kan jo kutte ut avgiftene og droppe gratis behandling av alkoholskader og se hvordan det går. Kan tenke meg at endel da hadde gått rett i grøfta fordi de ikke kan betale for seg. 9154019[/snapback] Jeg holder så ekstremt med deg. Tror du virkelig at lavere priser på alkohol gjør så smugling forsvinner? 60kr for 0,4 er grei pris, mtp. at resturanger gjerne skal tjene noe. Du skulle bare visst hvor lite de får igjen - hvis de ikke tjener abnormalt mye en dag. Forslaget om å senke alkoholprisene er teit, for det første blir det mer alkoholisme, bare se på Danmark, for det andre vil ikke jeg heller betale for at en som har skada seg i fylla. Dra på legevakta på Lørdag, se hvor mange som er edru. Jeg drikker moderat, om ikke mye selv, og ser ikke noe galt med prisene, hadde det vært 6 kr for halvlitern på Coop hadde jeg ikke kjøpt 12, men 24. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 jeg å tror at å senke alkoholavgiftene vill føre til mer alkohollisme Norge er ett slikt land der befolkningen har så mye penger og bryr seg så lite at man må ha lover og avgifter for å unngå/minske faren for at vi dør av nettopp av dumhet. Mye lover og avgifter virker teite. I østeuropa sendes barna til barnehjem i helgene pågrunn av fyll og bråk hjemme. Antageli fordi en halvliter 80% vodka så vidt koster 10kr... Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Jeg synes at alkoholprisene er høye nok, men at det å kutte ned prisene vil, med vår "urNorske drikkekultur" føre til uante konsekvenser. Vi takler rett og slett ikke billig alkohol. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 (endret) Vi må jo la smuglerene tjene penger også...Bare og sette opp avgiften med 100% for min del ihvertfall....Kjøper kun smuglervarer jeg da med god samvittighet også, det er også kun original varer jeg kjøper......Får en extra nytelse av det da jeg slipper og la staten ta mesteparten i avgifter fra meg for det.... Btw...selv om jeg kjøper billig så drikker jeg ikke no mer enn jeg ville gjort vanligvis.... Er egentlig fan så rart at det skal kun være vi Norge i hele verden som ikke kan drikke men vi må la disse diktatorene som styrer landet som skal bestemme hva vi skal og ikke skal...Merkelig spør du meg... Endret 7. august 2007 av Znoken Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 (endret) Btw...selv om jeg kjøper billig så drikker jeg ikke no mer enn jeg ville gjort vanligvis.... 9230012[/snapback] Men det er deg. Du og jeg har ikke et alkoholproblem. Bortsett fra at vi har for lite av det men uansett.. det er en god del med alkoholproblemer som sløser bort tonnevis av penger på brennevin. Har en slektning som jeg er helt sikker på at ville drukket seg død om han hadde bedre råd / alkoholen var billigere. Er egentlig fan så rart at det skal kun være vi Norge i hele verden som ikke kan drikke men vi må la disse diktatorene som styrer landet som skal bestemme hva vi skal og ikke skal...Merkelig spør du meg...9230012[/snapback] Reis litt rundt i verden. Se om det egentlig er bedre i andre land. Endret 7. august 2007 av Melkekartong Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 (endret) Mye øl,sprit og tobakksvarer tror dere kommer illegalt inn over grensen hver dag tror dere da...Nei, med den politikken som apene har idag så gnir hver eneste smugler seg i hendene og de blir ikke færre men flere og flere heldigvis sier nå jeg... Endret 7. august 2007 av Znoken Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 jaja, så lenge smuglerne har et "begrenset marked" i forhold til vinmonopolet, er jeg fornøyd. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 jaja, så lenge smuglerne har et "begrenset marked" i forhold til vinmonopolet, er jeg fornøyd. 9230077[/snapback] hvorfor det? er du glad i dyr alkohol? Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Er det no rart i at nordmenn drikker seg fra sans og samling når de kommer til utlandet....Her i Norge er det umulig og ha en fornuftig drikke kultur med de prisene vi har her.... 9154170[/snapback] Veldig enig med deg. Prisene er helt fine som de er, lavere priser øker forbruket. I går hadde jeg "kun" råd til 9 tuborg, og det var mer enn nok, jeg betale 112.50 for det, og syntes det er helt grei pris. Det var alt jeg hadde, tror verken jeg eller andre hadde hatt godt av så veldig mye mer. Syntes ikke staten skal sette ned prisen bare for at folk som ikke takler hverdagen like greit som alle andre skal få muligheten til å drikke bort sine sorger hver dag, eller at det engang er forsvarlig at prisene er så lave at folk drikker seg helt fra sans og samling. De kan det nå også, men har de det minste mellom øra, så vet de at smuglersprit er en dårlig idé, de vet at de ikke kan kaste bort alt de har på å drikke. Enten blir avgiftene der de er nå, eller økt, etter min mening. 9226358[/snapback] Faktisk, så mener jeg det stikk motsatte. Prisene bør ned. Det er et viden kjent faktum at nordmenn ikke eier drikkekultur, og som jeg siterte ovenfor, tror jeg at det har mye med prisene å gjøre. Å inkorporere bedre oppførsel med alkohol tror jeg på sikt vil bedre seg med lavere priser. Staten skreik og bar seg da det var priskrig på øl for noen år siden, fordi "da drakk vi så mye mer". Jeg er på ingen måte enig i den påstanden. Slik jeg ser det, betydde bare økt ølsalg at det ble kjøpt mer innenriks. Hvem gidder vel å hamstre i Sverige/Danmark når prisene ikke er så forskjellige som dem på Rema? Folk flest blir like fulle på samme antall øl, uansett hva det koster. Om jeg klarer meg med 12 pils, så kjøper jeg ikke ei kasse og drikker dem siste 12 på trass fordi det er billig. Lenke til kommentar
RobertSo Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Men det synes jeg vi skal gjøre: La de som blir alkiser betale, la basehoppere betale, la røykere betale og la narkomane betale for behandling. Man trenger ikke dra velferdsstaten lenger enn at man faktisk må stå ansvarlig for egne valg. 9154062[/snapback] Veldig smart, dumbass!! Hvis de narkomane skal betale for sin egen behandling, så trenger man ikke å være medlem av mensa for å forstå at ingen eller veldig få vil bli frisk igjen (JA frisk ja, for det er en sykdom faktisk). Og da vil ihverfall utgiftene øke for skattebetalerne øke, hvem trur du det er som stjeler båtmotoren eller lommeboka di da? Jo det er ett medmenneske som trenger penger for å holde seg "frisk". Dere Frp folk er så halvhjerne. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Dere Frp folk er så halvhjerne. Det er jo ikke bare alkohol prisene som det er noe feil på her i Norge da...Se bare på kvotene som vi får lov til og ta med inn til landet da...Dette skal selvfølgelig politikerne bestemme for de mener jo at vil blir alkoholikere hvis vi skulle ta med litt mer enn dagens kvote... Er en vits hele greia at vi ikke skal kunne ta med oss litt mer enn det som er fastsatt idag... Nei, heldigvis at vi har storsmuglere som får godvarer inn til landet vårt og selger disse til en fornuftig pris.... Offtopic: Hvor står det noe om at Serra er en FRP`r da?....De er nå fan ikke verdens skarpeste de som stemmer på de andre partiene heller da...Se bare på de halv tomsingene som dere har stemt på og som sitter på tinget nå da...ikke mye oppi topplokket på de må vel sies.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå