Gå til innhold

Din HTPC, Bilder og Info.

Anbefalte innlegg

Hei,

Ettersom HTPC/stuepc blir mer og mer aktuelt kunne det jo være gøy med en tråd som omhandlet våres HTPCr.

Type: XBOX mod 1(chippet)

Til hva: Filmer og bilder.

Software: XBMC(etter min mening, det beste mediacenter programmet)

Hardware: Pentium 3 tror jeg, usikker på resten og en 200GB hd.

Generelt: Her går alt av filmer og bilder. Koblet opp mot en LG37LB1.

Bilde vil komme.

Er selv på jekt etter ny, en som takler HD filmer og er litt mer støysvak. Har ikke mulighet til å gjemme en PC i stuen, så må være noe som kan passe inn i stereohylla.

Kom igjen folkens, post info og bilder, så får vi tips av hverandre=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har dårlig med bilder, men benytter en X360 som extender koplet opp mot en Vista Home Premium maskin.

Benytter Transcode360 for å vise divx/xvid etc. på X360'n.

X360 er koplet til et Panasonic 42PX70 plasma tv med component kabler (720P)

Bruker den til å ta opp tv serier, spille av nedlastede serier, kikke på bilder, noe musikk.

PC HW: se sign.

Lenke til kommentar

Type: PC - Aopen EY855

Til hva: Filmer, TV/PVR, bilder, musikk mm.

Software: MediaPortal (hva ellers?)

Hardware: P-M 1.7 GHz, 1 GB DDR, 250GB HDD, 6200 m/128MB, DVD-RW, MCE fjernkontroll

TV: Tatung 42" 1080P

xcube_ey855_aopen.jpg

Skal mulignes snart selges da jeg oppgraderer....

Endret av Spragleknas
Lenke til kommentar
Stilig!

Fikk ikke linken til å virke (http://www.itavisen.no/services/pimpMyPC/i...Id=1830#pimpTop)

Worklog på HW?

9211260[/snapback]

Takk :)

Itavisen har problem etter omlegging til nytt design.

Har ikke worklog nei.

Litt info om den:

Selvlagede utgangskort med scart og diverse tilkoblinger. Utløserknapp for dvd er montert på høyre siden. Spor til kortleser er skåret ut på venstre side sammen med en usb-kontakt. IR-mottaker for MCE fjernkontroll/tastatur er loddet av og motert på baksiden av fronten (lille hullet nede til venstre). Sender til trådløs logitech gamepad er innebygget (brukes sammen med GameEX). Pc'en har 3 harddisker på til sammen 960GB.

Kabinettet har jeg bygget av aluminium som er pusset, behandlet med kaustisk soda og klarlakkert.

Lenke til kommentar

Min klassifiserer vel ikke som HTPC, men mediacenter pc blir vel mer riktig.

Brukes hovedsakelig til film og musikkavspilling. Samt til nedlastning og litt bildevisning. Er gamle pc'n min jeg har bygd om til mediacenter format. Bruker den bærbare til dagligdagsbruk. Lagt mye vekt på og få den stillegående og føler jeg har lyktes bra med det. Klarer egentlig ikke høre om den er av eller på nå, så det må jo være akseptabelt. :)*skryteskryte*

Mine kreisi specs:

• Kabinett: Silverstone SST-LC17
  • Hovedkort: MSI K8T NEO2
  • CPU: AMD Athlon 64 3000+
  • CPU-Kjøler: Bitspower Silent Storm 120mm (modifisert)
  • Minne: 2x Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit
  • Harddisk: Seagate Barracuda 7200.8 300GB
  • Skjermkort: Sapphire Radeon 9250 (Oh ijes!)
  • Lydkort: ESI Juli@
  • Spiller: NEC DVD recorder ND-3520A
  • PSU: MIST 500W
  • + noen mist 80mm vifter, fanmate og støydempnings dill..

Programvare er standard Win XP, planer om å oppgradere til Vista etterhvert.

Skjermkort er vel det som står for tur når det gjelder oppgradering, litt vel puslete. Tenker på ett 7600GS, så slipper jeg oppgradere hele røkklet pga AGP, og får fortsatt passiv kjøling..

post-16510-1186342547_thumb.jpg

Endret av phax
Lenke til kommentar

Skjermkort er vel det som står for tur når det gjelder oppgradering, litt vel puslete. Tenker på ett 7600GS, så slipper jeg oppgradere hele røkklet pga AGP, og får fortsatt passiv kjøling..

Hei!

Jeg er i samme situasjon som deg når det gjelder skjermkort og agp. Jeg har tenkt å kjøpe dette kortet:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338003

Denne serien er de som avlaster CPU mest når en spiller av HD materiale. Bruker lite strøm og blir derfor veldig stille. Perfekt til htpc. Billige er de også :thumbup:

Lenke til kommentar

Yter det bedre enn ett 7600GS f.eks? Skal ikke spille eller no sånn egentlig.. eneste 3D blir vel Vista sin GUI.. :p

Er hovedsakelig ute etter ett skjermkort som funker bra til HD-matriale og selvsagt bildekvalitet generellt sett.

Lenke til kommentar

Snakkes mye om HDMI og lyd i den tråden der.. Akkurat de tingene har jeg hvertfall null bruk for ettersom jeg kun kjører stereo og har et rimelig kurrant lydkort. Og jeg har dvi inn på tv'n så det er heller ikke noe problem. Også er det jo ikke vifteløst da, noe som er et absolutt must for meg.

Lenke til kommentar
Du finner flere 2400pro som er vifteløse....

9222636[/snapback]

Når det gjelder agp, så ha jeg bare sett ett til salgs... og det er ikke vifteløst... men det kommer nok.

Og ja, denne serien er best på film og hd. Les testen til hw.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...