kulak Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Jeg har et ASUS P4P800-Deluxe hovedkort med socket 478 og chipset 865PE. På grunn av kortets AGP-slot (eller manglende PCI-E-slot om du vil), ønsker jeg å bytte det ut, da grafikkortet er systemets flaskehals. Jeg har vært på leting etter et kick-ass AGP-kort, men kommet fram til at jeg heller vil gå over til PCI-E først som sist. Imidlertid ønsker jeg å beholde min nåværende prosessor (Intel P4 2.8GHz Northwood) og RAM (3GB DDR PC3200). Spørsmålet mitt gjelder kompabilitet. Er det tilstrekkelig å sette følgende kriterier i min jakt på nytt hovedkort: PCI-E 16x slot og støtte for socket 478 ? Eller må det også støtte chipsettet (i865PE)? PS: Jeg har 520W PSU med PCI-e kabler, så dét skulle ikke være en flaskehals. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Det er meget enkelt, har selv 478(3.2GHz) og 6600 AGP + 1024 DDR. Eg må kjøpe alt nytt skal eg/du få noe raskere. Er ikke noe poeng i å sette inn gammel teknologi på noe nye teknologi? Så P35/nforce 650/670/690 er det du/eg må kjøpe. JA det er surt, men sånt er det i dataverden. Det er ikke bare grafikk kortet som er problemet i din og min gammel maskin, det er hele systemet?? Min er nå 4 år? Ta å prøv en maskin med core2duo/quad, da får du deg en meget fine opplevelse. Eg har maskiner med core2duo/quad, det er trist å gå til denne maskinen etter at eg har vært på de andre. Men eg skal være ærlig å si at eg er glad i denne gamle sliteren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå