Gå til innhold

Ny SATA brenner funker ikke

Anbefalte innlegg

Kjøpte en NEC (Optiarc DVD RW AD-7170S). Den kommer frem I bios og i XP helt fint, men når jeg putter i en cd/dvd, så vil den ikke lese dem. Bare kommer opp at den prøver å lade (peker skifter til cd icon), så går det litt i rykk og napp, så ikke noe.

Jeg regner med at det er noe galt med brennern, og ikke windows, eller er det noe spesielt med drivere du må ha med SATA brennere? Den ble kjøpt som OEM, så var ikke med noen ting til den.

Hovedkortet er et M2N32-SLI Deluxe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk hvilken SATA controller som blir brukt på hovedkortet. Min Plextor sata brenner "datt ut" når eg flytta den fra den "native" controlleren (Uli M1575) på mitt A8-R32 hovedkort til Sil contolleren. Gjorde dette pga. bruk av Uli'en til Raid5 og dermed var boot CD (DVD) nødt til og flyttes, kunne ikke gjøre begge deler på sammen controller.

Var nødt til og legge inn drivere til Sil controlleren for og kunne bruke den.

Kan hende det dukker opp gule "spørsmålstegn" om en går inn i enhetsbehandling på PC'en og finner "DVD-/CD-rom stasjoner" - eg fikk det. Forstod ikke så mye når eg la inn Windows på diskene i raidet, gjorde det fra en IDE CDrom eg "stjal" fra ei gammel maskin, siden Plextoren tilkobla SATA ikke var så samarbeidsvillig (har XP CD med SP2).

Lenke til kommentar
Sjekk hvilken SATA controller som blir brukt på hovedkortet. Min Plextor sata brenner "datt ut" når eg flytta den fra den "native" controlleren (Uli M1575) på mitt A8-R32 hovedkort til Sil contolleren.  Gjorde dette pga. bruk av Uli'en til Raid5 og dermed var boot CD (DVD) nødt til og flyttes, kunne ikke gjøre begge deler på sammen controller.

Var nødt til og legge inn drivere til Sil controlleren for og kunne bruke den.

Kan hende det dukker opp gule "spørsmålstegn" om en går inn i enhetsbehandling på PC'en og finner "DVD-/CD-rom stasjoner" - eg fikk det.  Forstod ikke så mye når eg la inn Windows på diskene i raidet, gjorde det fra en IDE CDrom eg "stjal" fra ei gammel maskin, siden Plextoren tilkobla SATA ikke var så samarbeidsvillig (har XP CD med SP2).

9153297[/snapback]

Brennern er der og er synelig, viser ikke noe feil i enhetsbehandling, er bare det at den vil ikke lese plater (eller brenne). Setter man in CD/DVD begynner den å loade men det går i rykk og nap og ikke noe kommer opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...