Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

MAZDA 5 vs TOYOTA corolla Verso

Halib

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for infoen Larsson. Men med tanke på størrelse og plass, hvilken av de to er bra? :cool:

Mazda er blitt kåret til den mest driftsikre bilen noen år på rad, men Toyota er veldig nærme

Begge er japser....ikke noe tull!

mvh

Larsson

9154857[/snapback]

Lenke til kommentar

Mazda 5 er min klare favoritt. Den ser veldig bra ut og har upåklagelig driftsikkerhet. I alle fall hvis den er som andre Mazdaer. Jeg synes dette er en mye mer spennende bil enn Corolla Verso. I tillegg er det ikke så mange av den på veien og i motsetning til Corolla, så kan det nesten være at folk snur seg etter den. Når det gjelder annenhåndsverdi, så er det ikke så lett å si. Toyota går jo normalt sett unna som varmt hvetebrød, men jeg tipper at Mazdaen også er populær. I alle fall om man kjøper en med rett motor og rett utstyr. Sats på en med litt motor og litt mer utstyr enn akkurat standard. Lykke til med valget!

Lenke til kommentar

Har hatt gleden av å prøvekjøre begge to. Mazdaen hadde vel en 2 liters diesel om jeg ikke husker feil, Toyotaen hadde 2,2 diesel. Fordeler/ulemper slik jeg opplevde bilene:

Mazda 5, fordeler: Plass, skyvedører, design, lettkjørt, motor, gearkasse, oversikt.

Mazda 5, ulemper: Innvendig støy, dårlig komfort, kjipt plast-interiør, får ikke flatt bagasjerom med seter lagt ned, pris i forhold til utstyrsnivået (nivå Touring), antispinn slo tregt inn.

Toyota Verso, fordeler: Motor, styring, lettkjørt, får flatt bagasjerom med seter lagt ned, gearkasse, utstyr (nivå Sol), drivstofføkonomi, seter.

Toyota Verso, ulemper: Innvendig hjulstøy, trang benplass for høye passasjerer i forsetet, pris.

Dersom jeg skulle valgt en av disse 2, hadde jeg valgt Toyotaen. Men ulempene på begge bilene, er jo strengt tatt ikke verdens undergang. Så det er mye smak og behag her.

Vil nevne at vi endte opp med Citroën C5 til slutt, etter følgende "rangering" av prøvekjørte biler:

1. Citroën C5 1,6HDi

2. Peugeot 307SW 1,6 HDi

3. Citroën C8 2,0 HDi

4. Citroën Grand C4 Picasso 1,6 HDi

5. Mitsubishi Outlander 2,0 diesel

6. Toyota Verso 2,2 Diesel

7. Ford S-Max 1,8 Diesel

8. Mazda 5 2,0 diesel

9. Renault Grand Scenic 1,5 Diesel

10. VW Touran 1,9 Diesel

Forbehold om "huskefeil", men at Touran kom på bånn, er krystallklart! Kan oppsummeres med ordet: Skranglekasse! Resten av bilene er det mindre marginer mellom.

Håper uansett dette var litt info som du kan dra nytte av. :)

Her er også noen tester utført av "proffe" testere:

Mazda 5

Toyota Verso

Lenke til kommentar

Så vidt meg bekjent har ikke Volvo noen slike modeller nei. Anbefaler deg å prøvekjøre både Mazda og Toyotaen, se litt på hvordan de er i forhold til praktiske løsninger etter dine behov, for å så ta en avgjørelse ut fra det.

Og for å si det sånn: Det skader ikke at du forteller til den ene at du også vurderer den andre og vice verca. ;) Kan fort hende de slenger på litt ekstrautstyr til deg inkludert i prisen da. Fortell gjerne hva du velger og hvorfor. Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...