Gå til innhold

Strømtilkoblinger på 8800gtx

Anbefalte innlegg

Hei, det er to stk 6pin strømtilkoblinger på mitt asus 8800gtx. Skal begge disse kobles til strøm? Har corsair 620w strømforskyningen hvor det finnes 2 ledninger det står pci-e på.

Grunnen til at jeg stusser litt på dette er for det første at det virker som det er veldig mye strøm (redd for å grille noe).

For det andre hva hvis jeg hadde hatt sli-oppsett, da hadde jeg jo ikke hatt flere pci-e ledninger igjen (det fulgte riktignok med 2 y-ledninger som kunne kobles til 2 vanlige store strømledninger som brukes i ide hardisker osv, med andre ord skulle de brukes ville de tatt opp 4 kontakter per skjermkort, og hadde jeg ikke hatt pci-e ledninger rett fra psu ville de tatt opp 8 strømkontakter!) Kortet er riktignok et monster i størrelse, men kan det virkelig stemme?

Endret av Crossfire
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, det er to stk 6pin strømtilkoblinger på mitt asus 8800gtx. Skal begge disse kobles til strøm? Har corsair 620w strømforskyningen hvor det finnes 2 ledninger det står pci-e på.

9152940[/snapback]

Hei,

Du skal bruke begge ledingene det står PCIe på.

Setter du inn et kort til senere for å kjøre SLI så bruker du de overgangene som følger med på dette kortet. Alternativene for hva man kan bruke er enten medfølgende PCIe 6-pin kontakter fra PSU eller PCIe -> 2 stk. Molex (4-pin) overganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...