S.M. Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Kjører midlertidig med et halvt eksosanlegg som bråker som pokker.. Noen som vet hva straffen er hvis jeg blir stoppet ? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Mangellapp som gjør at du må vise den kan du vel fort få.. Veit ikke om du får bot i tillegg, men visning koster vel 450 kr. ca. Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 27. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2007 Mangellapp som gjør at du må vise den kan du vel fort få.. Veit ikke om du får bot i tillegg, men visning koster vel 450 kr. ca. 9153118[/snapback] Så det koster meg 450 kr for å ta et blikk på eksosanlegget.. Jeg får alså ingen prikker i boka eller kjøreforbud.. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) brodern hadde eksos lekkasje på volvoen sin. og det bråkte noe jævlig. ble da såklart stoppa i kontroll av biltilsynet, og det VAR SÅVIDT han fikk kjøre videre(nesten så de tok skiltene), han sa han var på vei til verksted for å fikse det. uansett så fikk han en lapp om å vise bilen på et verksted. Endret 27. juli 2007 av Simkin Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Så det koster meg 450 kr for å ta et blikk på eksosanlegget.. Jeg får alså ingen prikker i boka eller kjøreforbud.. 9153176[/snapback] Jeg er ikke sikker... Men visning hos bt koster vel rundt det ja. Kjøreforbud kan du nok få, om det bråker aaalt for mye. Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 27. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2007 Ok. takker for svar, Lenke til kommentar
PerB Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 En eksoslekasje kan være farlig for fører og passasjerer. Det er alltid åpninger eksosen hvor suges inn i bilen med resultat at de i bilen blir søvnige og at ulykker dermed lett kan oppstå. Dette pluss støy er nok årsaken til at myndighetene kan gi bilen kjøreforbud inntil problemet er løst. Et dårlig eksosanlegg kan også tyde på generelt dårlig vedlikehold av bilen slik at en kontroll er ønskelig. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Så det koster meg 450 kr for å ta et blikk på eksosanlegget.. Jeg får alså ingen prikker i boka eller kjøreforbud.. 9153176[/snapback] Jeg er ikke sikker... Men visning hos bt koster vel rundt det ja. Kjøreforbud kan du nok få, om det bråker aaalt for mye. 9153367[/snapback] Du kan vise bilen på et hvilket som helst verksted som er godkjent for å utføre periodisk kjøretøy kontroll. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Man mister vel også motoreffekt med ødelagt eksosanlegg? Dårligere kompresjon og slikt? Lenke til kommentar
BumperSticker Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Å bytte eksospotte tar 10 minutter. mange som gjør det mens du venter Min bråkte noe jævli, og den hang ikke fast i skruene, var bare å hekte den av... Men hvis potten din bråker, så få den byttet. Ikke vits å gi politiet større grunn til å stoppe deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå