Gå til innhold

Bungie innrømmer tabber

AnBa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eller så har de vært litt oppmerksomme på hva folk mener rundt i verden/nettet og har funnet ut at Halo 2 ikke ble like godt likt som 1`ern, og at de ganske smart bruker det som et argument for å selge enda litt mer av Halo 3.

At folk ikke liker spillet nevneverdig er ikke alltid på grunn av tabber, for jeg tror virkelig Bungie har gjort det de trodde var best, for så å ha funnet ut at oppfølgeren ikke ble så populær/bra som de hadde håpet folk skulle mene.

Når de ga ut Halo 2 kan jeg banne på at de reklamerte med at det var tidenes spill eller noe i den duren, så tar egentlig hele den artikkelen som god reklame for Halo 3.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke bannet enda da :p

Nei, jeg vet ikke om de har sagt noe slikt om Halo 2, men regner da med de syntes spillet var bra nok til å gis ut, og dermed så bra de klarte å lage det.

At de nå rett før Halo 3 kommer går ut og sier at, ja vi vet at halo 2 ikke var så bra, men Halo 3 blir det perfekte Halo tar jeg det som reklame mer enn at de virkelig mener Halo 2 var en "tabbe".

Lenke til kommentar

Er lenge sia Bungie har sagt at de ikke var helt fornøyd med Halo 2 da.

Men det lover jo bra for 3'ern. De har også denne gangen hatt bedre tid til å utvikle spillet. Gleder meg som F til å ta i bruk Saved Films, en funksjon som gjør at du kan lagre repriser av kamper online, eller hele brett fra enspillerkampanjen. Så kan man se på kampene fra hvor man vil siden man kan ta kameraet og fly rundt. Og ikke nok med det, man kan ta bilder og laste de opp til Bungie.net, akkurat som i Forza 2. Fett.

Men akkurat nå håper jeg bare at de får til online Co-op....

Lenke til kommentar

Bungie ligger i hvert fall bedre an i utviklingen:

Q: How does the end of Halo 3’s production compare with the end of Halo 2’s production cycle?

CC: After Halo 2, we really wanted to do a better job of being organized so that we could allow ourselves more time at the end to polish the game. Halo 2 came right down to the wire, and in the last days we were spending too much of our time making things work, rather than making things work well.

For Halo 3, we’ve done a better job organizing ourselves. One of the cool things we were able to accomplish this time around was to get the entire campaign playable, start to finish, much earlier than before. Several months ago we had our first completely playable build. This was really huge because we’ve been able to get a ton of playtesting feedback on the entire game with enough time to digest and react to it.

Tatt fra et intervju med producer Curtis Creamer, som allerede har spilt gjennom kampanjen i Halo3 over 50(!) ganger. Legg merke til slutten av intervjuet. :p

Lenke til kommentar
...men at Halo 3 skal bli en perfekt mikstur av de to.

9152440[/snapback]

Så, historia til 1'aren, og grafikken til 2'aren då? :)

9153244[/snapback]

Er det så mye å skryrte av da?? Håper de klarer å få grafikk som man blir rimelig imponert av og gameplay alá 1'ern...

Lenke til kommentar
Eg gløymde visst ironi tags, Wangen.

Eg er longt ifrå nokon Halo buff - men er jo sjølvsagt nysgjerrig. Forøvrig veldig skuffa over grafikken til Halo 3 - har vært så mykje snakk og hype om den, men foreløpig lev den ikkje opp, for min del.

9153593[/snapback]

Dessverre enig med deg her. Ikke at grafikken er dårlig men at jeg forventet en del mer fra selskapet som vel har de tetteste båndene til MS og ett budsjett for Halo3 som nok mangler sidestykke på den konsollen.

Men det skal sies at grafikken glemmer man meget fort når det er episke kamper da. Spilte mp-betaen og der var ikke grafikken akkurat på Gears-nivå for å si det mildt men fy faen så morro det var uansett. Gameplayet er rett og slett fantastisk. Så håper at singleplayerbiten gir samme opplevelse. Enorme områder med tusenvis av fiender på en gang.. Man glemmer fort at grafikken ikke er verdens beste da.

Lenke til kommentar

Med "det beste fra Halo 1 og Halo 2" så mener de nok enspillern fra Halo 1 og flerspillern fra Halo 2.

Både Halo 1 og 2 har god grafikk, men det er ikke derfor spillene har blitt så bra, det er pga. gameplay og historien.

Lenke til kommentar

Bungie har jo hevdet siden Halo 2 kom ut at det IKKE ble slik de hadde håpet og at det ble noe forhastet. Dette snakker de MYE om på den CE eller LE eller hva de nåvelger å kalle den. Altså den versjonen med med masse ekstramatriale. Den kjøpte jeg på release og såg før jeg startet å spille. Så dette har de hevdet leenge. Har derimot ikke lest inervjuet duviste til nå, men tviler på at de selv hevder Halo 2 er dårlig. Da må det ha kommet ut feil! Stor forskjell mellom å hevde noe er dårlig eller hevde at v i kunne gjort en bedre jobb hadde vi hatt nok av tid og gode nok ressurser osv.. Tror nok Bungie snakker her mer om sist nevnte enn at de hevder de selv er inkompetente.

Lenke til kommentar
Tok sin tid før de innrømte det.

Nei?... Dette har de sagt helt siden Halo 2 kom ut...

Bungie har aldri reklamert med at Halo er tidenes beste spill, hvor tar du det i fra?

Han tar det fra "Boka om hvordan skitne til andres navn".

...men at Halo 3 skal bli en perfekt mikstur av de to.

Så, historia til 1'aren, og grafikken til 2'aren då? :)

Er det så mye å skryrte av da??

Håper de klarer å få grafikk som man blir rimelig imponert av og gameplay alá 1'ern...

dark by design var nok rimelig ironisk her ja ;)

Men man må også huske at selv om Halo 3 Multiplayer Betaen ikek så ut som Gears of War, betyr ikke det at grafikken er rævva i resten av spillet.

Den prøvesmaken vi fikk i betaen var en prøvesmak uten MANGE av rakkettene som til slutt lager ett fyrverkeri-show.

Betaen var for det første fra Multiplayer delen av spillet, som ikke er laget for "looks", men for gameplay og stabil ytelse slik at man unngår lag osv.

Til tross for at det er laget med mulitplayer i tankene er grafikken bedre i Betaen enn i Halo 2, og som jeg sa, alle rakkettene er ikke montert enda der.

Når det kommer til singleplayer har vi bare sett noen korte glimt av ett uferdig produkt som absolutt ikke handler om å ha så mye detaljer som mulig inne i hver kvadratcentimeter, men som handler om baner som strekker seg flere kilometer og hvor det er massevis av action på skjermen hele tide, som alltid blir rendret i real-time.

Bungie sier jo også selv at langt ifra alle lys og skygge effektene er på plass enda, og at mange ting fremdeles blir optimalisert (logisk nok, i og med at det er noen mnd igjen til release)

Så jeg tror at de som vil ha enda ett Gears nivå spill kan gå å kutte seg i en krok.

Halo er ikke laget for å vise fram nydelig grafikk only, det er laget med gameplay i første rekke.

Lenke til kommentar

No snakker eg om Halo slik vi har spillt det. Eg har ikkje spillt Halo3. Men du tok vitterlig poenget mitt.

Men det er godt de setter ressurser på single player delen igjen, for den var regelrett kjedelig som pokker i lengden. Spesielt i 2`ern.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...