Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen restarter under lasting av Win *løst*

Anbefalte innlegg

Hei.

Helt plutselig i dag har det dukket opp nok et problem på PCen min. Denne gangen starter den på nytt sekunder etter at Windows-ikonet dukker opp. Løsningen på dette problemet er i mine øyne å formatere harddisk og installere Windows på nytt, siden dette har hjulpet før. Men det er her problemet dukker opp: Jeg har mista CDen til Windows, men har fremdeles registreringsnøkkelen. Hva skal jeg gjøre? Takker for alle svar som dukker opp på veien :)

Endret av Diff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Helt plutselig i dag har det dukket opp nok et problem på PCen min. Denne gangen starter den på nytt sekunder etter at Windows-ikonet dukker opp. Løsningen på dette problemet er i mine øyne å formatere harddisk og installere Windows på nytt, siden dette har hjulpet før. Men det er her problemet dukker opp: Jeg har mista CDen til Windows, men har fremdeles registreringsnøkkelen. Hva skal jeg gjøre? Takker for alle svar som dukker opp på veien  :)

9152394[/snapback]

Naboen min fikk samme problem med en Dell Pc med XP, ca et år gammel tror jeg...

Vi fikk den opp i Safe Mode, men ikke i vanlig modus. Fortsatt ikke fikset, måtte reinstallere, hjalp ikke... Tror skjermkortet er litt korrupt, skal legge inn ny BIOS.

Skal finnes verktøy ute for å eksportere nøkkelen din, så du kan bruke den på nytt. Så er det bare å evt låne en windows disk... Merk at det ikke alltid er så enkelt, du må har "riktig" versjon for at det skal funke. Har du f.eks en OEM-versjon av windows må du ha en tilsvarende disk.

Din pc-leverandør bør kunne skaffe deg en reinstallasjonsdisk!

Lenke til kommentar

Hei, problemet er løst!

Jeg fant en annen Windows XP Home CD og brukte den til å formatere og installere på nytt. Siden jeg hadde en gyldig nøkkel fra før så gikk dette glatt.

Takk for support :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...