Gå til innhold

sette opp exchange

Anbefalte innlegg

Hei alle,

mulig jeg er på dypt vann her, men...er det vanskelig å sette opp exchange mail?

Har brukt pop3 og lastet ned på outlook i alle år, men er lei av ikke å ha tilgang til all mail fra bærbar/ute på reise.

Bruker logmein.com idag, og webmail, men får så sykt mye spam at det hadde vært digg å tatt det ned på outlook, og latt spamfighter gjøre sitt.

Bruker surftown.no.

Gode forslag mottas med takk :-)

K.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm...ja, det så jo enkelt ut :-)

Har aldri kikka på IMAP jeg :cry:

Satt opp en konto nå med IMAP....men nå har outlook stått "not responding" i et kvarter, men får bare ha tålmodighet.

Vet ikke hva den gjør, men tror du den overfører mails som ligger i sent og inbox fra min outlook til surftown serveren?

Isåfall så er det jævlig mange mb.... :hmm:

Uansett, takk for tipset....blir spennede å se!

K.

Lenke til kommentar

Jeg bruker alltid IMAP framfor POP, mye greiere hvis man har mer enn én PC. Bare så synd de fleste ISPer bare tilbyr POP :(

Jeg bruker ikke Outlook selv, men det er ikke vanlig at gamle mailer blir overført, for de ligger i en lokal folder på pcen din isteden. Men i framtiden når du begynner å bruke IMAP vil alt ligge på servern, både innboks, utboks osv. :)

PS. Pass på hvis du trenger tilgang til mail på laptop UTEN nett da, for alt ligger i utgangspunktet bare på servern. Så da må du enten lagre mailer over i lokale foldere, eller du kan (avhengig av mail-klienten din) se etter en eller annen funksjon som cacher mailene lokalt.

Lenke til kommentar

mhm...har satt den opp med en konto nå.

Funker fint det.

Veldig lett på mac'en...og der "ghoster" den innholdet offline også.

Eneste jeg sliter med nå er å få det til å dukke opp i webmailen.

Der er det blankt...og ingen info på faq eller help.

Hadde ønsket meg tilgang til all mail fra før...2004 osv., men skjønner at det blir stor jobb og for mye data som må overføres.

Har laget en mellomløsning der jeg har kopiert de viktigste mappene over på serveren.

Takk for hjelpen!

K.

Lenke til kommentar
Exchange er såre enkelt å sette opp.

9180940[/snapback]

Man må isåfall sette opp en server + Exchange.

Derfor er det enklere å bruke IMAP når ISP allerede tilbyr dette, og det oppfyller de kravene man har til synkronisering av mailboxer :thumbup:

(Pluss at Exchange er en skitten proprietær løsning.)

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
Hei alle,

mulig jeg er på dypt vann her, men...er det vanskelig å sette opp exchange mail?

Har brukt pop3 og lastet ned på outlook i alle år, men er lei av ikke å ha tilgang til all mail fra bærbar/ute på reise.

Bruker logmein.com idag, og webmail, men får så sykt mye spam at det hadde vært digg å tatt det ned på outlook, og latt spamfighter gjøre sitt.

Bruker surftown.no.

Gode forslag mottas med takk :-)

K.

9152295[/snapback]

Du har vel fortsatt tilgang til mail om du er i utlandet med din PC? Nå vet jeg ikke helt hva Exchange gjør da. Så om noen kan forklare, så rop ut=)

Lenke til kommentar

Exchange for én bruker spurv mot kanon - for det første er det tross alt en jobb og for det andre så faller mye av funksjonaliteten bort når det ikke er flere brukere (exchange er ikke kun mail).

Hva med å bruke gmail? Jeg har brukt gmail som primærmail siden den gang en konto koster 20 dollar på ebay og får minimalt med SPAM. Dersom du har egen domene så ser det ut til at det går an også (https://www.google.com/a/Home)

Gmail har også en veldig grei mobilklient. Skulle du ha behov for eposten offline så går det vel å laste ned til en mailklient også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...