Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan definere IP'en på ADSL?

Anbefalte innlegg

Har som sagt to nettverkskort i pc'en. En av dem kjører ut til modemet og den andre til den lokale nettverket.

Snakket med Telenor, og de sa at hastigheten kunne økes ved å definere ip'en til det kortet som kjører ut til modemet. Men jeg husker ikke den ip'en han anbefalte meg. Husker dere dette? Det er snakk om ADSL fra Telenor. Lokale bruker jeg dchp til. så det er ikke problemet her.

Håper noen kan komme med den ip'en jeg trenger. Dette trengs for at internett ikke skal søke etter den lokale ip'en min hele tiden. dette tar da lengre tid ble jeg fortalt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har som sagt to nettverkskort i pc'en. En av dem kjører ut til modemet og den andre til den lokale nettverket.  

Snakket med Telenor, og de sa at hastigheten kunne økes ved å definere ip'en til det kortet som kjører ut til modemet. Men jeg husker ikke den ip'en han anbefalte meg. Husker dere dette? Det er snakk om ADSL fra Telenor. Lokale bruker jeg dchp til. så det er ikke problemet her.

Håper noen kan komme med den ip'en jeg trenger. Dette trengs for at internett ikke skal søke etter den lokale ip'en min hele tiden. dette tar da lengre tid ble jeg fortalt.

IP: 192.168.0.1 Nettmaske 255.255.255.0

Lenke til kommentar

men hva med ip'en til det kortet som kjører ut til nettverket? kan jeg kjøre den på f.eks 192.168.0.2?

Da blir det følgende oppsett:

Nettverkskort 1 ( modem )

IP: 192.168.0.1

Subnett: 255.255.255.0

Nettverkskort 2 ( lokalt, nettverk )

IP: 192.168.0.2

Gateway: 192.168.0.1

DNS: 192.168.0.1

Klient oppsett:

IP: 192.168.0.3-(249)

Gateway: 192.168.0.1

DNS: 192.168.0.1

Lenke til kommentar
men hva med ip'en til det kortet som kjører ut til nettverket? kan jeg kjøre den på f.eks 192.168.0.2?  

Du kan jo sette hva du vill på utgående kort, har du ikke IP på det interne da?

Det er bare for og hindre at det skal søke etter IP at du skal sette fast IP på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...