Gå til innhold

HTC P3600 - "WWE" Hjelp!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei godtfolk!

Jeg har et spørsmål ang. WWE (World Wide Edition) av HTCs P3600 telefon.

Noen som vet hva forskjellen på denne og standard utgaven er?

All hjelp settes veldig pris på!

-V

9152004[/snapback]

Generelt så er det som regel språk (man kan jo ikke uten videre skifte språk på WM5 telefoner) og hva som ligger i Extended ROM (applikasjoner, operatør oppsett, etc.). For eksempel fikk jeg en pre-sample i fra i-mate som har hovedkontor i Dubai (JAMin som tilsvarer Qtek S200) - jeg fikk sjokk da jeg hørte bønnerop - det kom fra sekken. Der hadde de lagt inn en kjekk applikasjon for muslimer - slik at når det var tid for bønn kom det opp et bilde av en moske og lyd-varsel.

Hva mener du med standard da ? Litt usikker på hvilken versjon du mener - siden HTC jo holder til i Asia - og der er det vel Dopod som fremdeles kjører løpet ? I utg.punktet er det vel WWE versjonen som er standard..anyone ? :)

Endret av Knocksock
Lenke til kommentar
Hei godtfolk!

Jeg har et spørsmål ang. WWE (World Wide Edition) av HTCs P3600 telefon.

Noen som vet hva forskjellen på denne og standard utgaven er?

All hjelp settes veldig pris på!

-V

9152004[/snapback]

Generelt så er det som regel språk (man kan jo ikke uten videre skifte språk på WM5 telefoner) og hva som ligger i Extended ROM (applikasjoner, operatør oppsett, etc.). For eksempel fikk jeg en pre-sample i fra i-mate som har hovedkontor i Dubai (JAMin som tilsvarer Qtek S200) - jeg fikk sjokk da jeg hørte bønnerop - det kom fra sekken. Der hadde de lagt inn en kjekk applikasjon for muslimer - slik at når det var tid for bønn kom det opp et bilde av en moske og lyd-varsel.

Hva mener du med standard da ? Litt usikker på hvilken versjon du mener - siden HTC jo holder til i Asia - og der er det vel Dopod som fremdeles kjører løpet ? I utg.punktet er det vel WWE versjonen som er standard..anyone ? :)

9152333[/snapback]

Hei og takk for svar! Ja det høres litt ut som det kunne vært standard. Men for å forenkle det litt handler det vel om hvorvidt det er Norsk (Standard) eller Engelsk (WWE) På produktbeskrivelsen stod det nemmelig "WWE edition - Engelsk versjon" Men så er spørsmålet egentlig hva det fører med seg av begrensninger. Altså hvorvidt "bønnerop-funksjonen" er et valg eller ikke ( ;) ). Og vil installasjon av det nye Windows Mobile 6 (Som er gratis og nedlastbart for alle HTC kunder) kunne installeres som norsk OS?

-V

Lenke til kommentar

Uten å ha lest for mye her nå og forsøkt å tolke det - WWE (World Wide English) utgaven er som regel "standard-utgaven". På en WWE-telefon legges det diverse snacks (bønnerop - hehe) som applikasjoner, med mere i Extended ROM. Tidligere kunne man unngå å installere (alt som ligger i Extended ROM kan i prinsippet sies å være installasjonsfiler) det som lå i Extended ROM ved å foreta en Softreset av telefonen når den meldingsboksen om at "3 seconds to reset.." kom opp. Da ville det bli en "rein" HTC Wizard/Universal/etc. og ikke en "branded" telefon, f.eks Qtek 9100/Qtek 9000 osv.

Windows Mobile 6 skal komme med norsk språk. Dvs. det er lagt opp til at brukeren selv kan velge 1 av 5-7 språk ved 1ste gangs oppstart. Jeg tror i fra Microsoft sin side så gav de produsentene mulighet til å slette disse andre språkfilene etter dette valget var gjort - eller la de ligge og ta opp plass på telefonen, men la kunden f.eks velge Engelsk istedenfor Norsk ved en senere anledning (når man tok hardreset). Jeg vet ikke hvordan HTC har tenkt å gjøre dette - men jeg håper f.eks noen produsenter kan la f.eks telefoner for det norske markedet ha engelsk og norsk..de fleste produsentene vil nok slette alle de andre "språk-pakkene" og man må kjøre ROM-oppgradering for å velge på nytt

Endret av Knocksock
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...