Sangesland Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 jo høyere man er, jo høyere BMI trenger mann. med mine 1.97 og 90 kg har jeg en BMI på 23.6, men jeg er fortsatt veldig tynn Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 BMI er egentlig elendig, siden en godt trent person vil kunne virke overvektig utifra BMI resultater, når det i virkeligheten bare er mye muskler. Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Eg er 172, og har ikkje store problemer hos damene. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Leste en gang om en formel for å regne ut sånn cirka hvor høy du ble ferdig utvokst. Noen som kan denne? Husker at den innebar høyden til moren og faren din og noe ganging og deling. Har hørt om den jeg og, men det er jo bare tull. Hva når det er flere søsken av samme kjønn? Det er ofte ganske store forskjeller på hvor høye de blir, selv om foreldrene er de samme. Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Denne er ikke nøyaktig, men en ok estimering i følge linken under. Fant den med litt googling: For boys: [Mother's height + 5" + Dad's height] ÷ 2 = Adult Height (+ or - 2") For girls: [Dad's height - 5" + Mother's height] ÷ 2 = Adult Height (+ or - 2") http://www.teengrowth.com/index.cfm?action...ID_article=1321 Den andre "formelen" legene bruker er ikke noe dere kan sitte og gjøre på egenhånd, fordi kroppen deres må analyseres. Når bein forlenger seg i puberteten skjer det permanente endringer. En tjukk bruskdel blir sakte omgjort til beinmasse mens beinet forlenger seg. Til slutt er kun en tynn linje av denne brusken igjen. Når denne linja er ferdig krympet, vokser ikke beinet mer. Ved hjelp av denne kunnskapen kan man se røntgen av beina (beina-beina, ikke armene-beina) og ryggen, og dermed kunne estimere høyden. Om de ser i hendene og fingrene vil de kun se ca. hvor langt barnet har modnet seg generelt i voksinga. http://en.wikipedia.org/wiki/Epiphyseal_plate Endret 5. januar 2009 av Quicko Lenke til kommentar
FeddeLeGrand Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) jo høyere man er, jo høyere BMI trenger mann.med mine 1.97 og 90 kg har jeg en BMI på 23.6, men jeg er fortsatt veldig tynn Samme her Men det som er rart er at Kobe Bryant er 1.98 og veier 93, men han ser ikke så tynn ut... Endret 5. januar 2009 av FeddeLeGrand Lenke til kommentar
Gjest Guest_Stig_* Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Vel, jeg var veldig lav på ungdomsskolen, ble mobbet ganske mye for det igrunn. Ble målt til 1.49 i 10. klasse.. Når jeg begynte på Videregående 6 mnd senere var jeg 170.. Litt sen pubertet, men alt kom på en gang. Har faktisk vokst sakte men sikkert helt til jeg var 22, stoppet på 180:p Lenke til kommentar
doedskvad Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Er det veldig stor synlig forskjell om en jente er 1. 60 og gutten sånn 1.80 (eksempel) ? Ser det rart ut, liksom? Lenke til kommentar
FeddeLeGrand Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Er det veldig stor synlig forskjell om en jente er 1. 60 og gutten sånn 1.80 (eksempel) ? Ser det rart ut, liksom? Det er ganske perfekt høyde forskjell det Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Er det veldig stor synlig forskjell om en jente er 1. 60 og gutten sånn 1.80 (eksempel) ? Ser det rart ut, liksom? Ja Lenke til kommentar
mocka Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Er det veldig stor synlig forskjell om en jente er 1. 60 og gutten sånn 1.80 (eksempel) ? Ser det rart ut, liksom? Det ser bedre ut enn om det hadde vært omvendt Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 I en artikkel trykt i Cosmopolitan hadde noen kommet frem til at det "ideelle" høydeforholdet mellom mann og kvinne er 1,1:1. Uansett, i Norge er gjennomsnittshøyden for kvinner 167,2 cm, noe som er dårlig nytt for Norges menn, da deres snitthøyde er 179,7 cm, hele 4,22 cm under idealet. Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 I en artikkel trykt i Cosmopolitan hadde noen kommet frem til at det "ideelle" høydeforholdet mellom mann og kvinne er 1,1:1. Uansett, i Norge er gjennomsnittshøyden for kvinner 167,2 cm, noe som er dårlig nytt for Norges menn, da deres snitthøyde er 179,7 cm, hele 4,22 cm under idealet. Typisk kvinneperspektiv. Jeg vil heller si det er dårlig nytt for norges kvinner, som er hele 3.8 cm under idealet vårt. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Typisk kvinneperspektiv. Jeg vil heller si det er dårlig nytt for norges kvinner, som er hele 3.8 cm under idealet vårt. Unnskyld, jeg var litt uklar. Kvinner finner menn 10% høyere enn dem selv mest attraktive, hvilket høydeforhold menn foretrekker vet jeg ingenting om. Lenke til kommentar
JensIvar Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Hvordan ser egentlig kvinner på menn som er nesten to meter? Får ofte kommentarer på høyden min.. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Det er nok ingen hindring i å få deg damer. Jeg får også kommentarer på høyden min, men det hindrer meg ikke. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Er det veldig stor synlig forskjell om en jente er 1. 60 og gutten sånn 1.80 (eksempel) ? Ser det rart ut, liksom? Ja Nei. Når det gjelder BMI så virker det som mange har misforstått det når de kaller det bullshit. BMI er ikke til for at folk som trener aktivt skal se hvordan de ligger an på en "hvor godt er jeg trent?"-skala, hvor de deretter blir sur fordi de regnes som "overvektig". Skalaen finnes for å bedømme om en person er overvektig eller ikke hvis de har normal kroppsbygning. Hvis du er en aktiv kroppsbygger er det klart du har andre forutsetninger, men konseptet blir ikke dårlig av den grunn. BMI finnes for å fortelle slike at det er på tide å spise mindre og jobbe mer. Endret 10. januar 2009 av Dorian Gray Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 BMI-skalaen skal altså bare brukes av de som ikke trener i det hele tatt. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Hvertfall av de som ikke trener så veldig mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå