Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Høyde på menn

Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har en kompis som strekker seg 160 over bakken.. og makan til dame-magnet skal man lete lenge etter!

har du sjarmen og utseende. så betyr ikke høyden et kvekk!

Jeg selv er 193 cm, barbert hode og med skjegg, og har ingen dameproblemer, er vel mer en selvtillitt ting tror jeg.

Men jeg har over flere år spurt damer som faller for de litt mer kortvokste hvorfor, og hører ofte : fordi han var sa liten og søt.

Sa kanskje det er morsinnstinktet som slår inn når de ser små uskyldige gutter? Hehe

Må være derfor :p Hva ellers?

Lenke til kommentar

Jeg tror med nøyere ettertanke at selvtillitten spiller en sentral rolle. Om du tenker "jeg får ikke dame fordi ditt / datt" blir du usikker, noe som damer ser ganske lett, og da har du drete på draget. Høyde hjelper ikke om selvtilitten er ikke-eksisterende?

Lenke til kommentar

Selv er jeg 1.74 m, og jeg tror ikke jeg ville vist interesse for en gutt som f.eks. var 10 cm lavere enn meg. Gutten har liksom havna i en bås pga høyden allerede fra starten, uten at jeg egentlig vil det. Det ligger vel i naturen.

Men høyde alene tror jeg ikke har så mye å si, men differansen mellom gutten og jenta. Det fins mange lave jenter, så ingen gutter burde ha komplekser for høyden sin.

Lenke til kommentar
Min mening (les: sannheten): det man har i høyden må til en viss grad stå i stil med det man har i bredden.

Det sier du kanskje bare fordi du selv er litt godt i hold, eller? ^^

Det er jo en kjennsgjerning at høye gutter er tynne, eller har litt vanskeligere for å legge på seg enn lavere menn. Dette grunnet lengden. Men det er jo ikke noe problem, det tar ikke lang tid å legge på seg. Og dette kommer med tiden dersom man er ung og tynn.

Lenke til kommentar

jeg er som sagt bare 160cm =D

Men, hvorvidt ei jente liker lave folk er jo helt opp til damen. Det er masse damer der ute, om noen ikke liker lave gutter, er det fortsatt mange som gjør det. Jeg respekterer damenes valg,det er plenty med damer for oss gutta der ute. Så lave folk som meg, cheer up! Araise my lowbies! Tonight we march!

Lenke til kommentar

Jeg er 197 eller 198. Det som er rart er at jeg ikke på noen måte ser på meg selv som høy! Jeg føler meg like høy som alle andre helt til jeg står ved siden av dem, men får hele tiden bemerkelser om at jeg er så jævla høy. Ikke noe stress å være høy, bortsett fra at jeg alltid skaller hodet når jeg skal av bussen. Like flaut hver gang.

Lenke til kommentar
Min mening (les: sannheten): det man har i høyden må til en viss grad stå i stil med det man har i bredden.

Det sier du kanskje bare fordi du selv er litt godt i hold, eller? ^^

På ingen måte, jeg er godt over gjennomsnittet trent.

Jeg synes egentlig ikke noe om å diskutere idealer fordi det tuller med selvbildet til mange når de leser innlegg som er så bastante som mange av de tidligere. Høyde betyr ikke allverden.

Prøvde å være litt diplomatisk i mitt forrige innlegg, men jeg mente altså bredden over skuldrene da jeg sa bredden. Men husk på at vi diskuterer idealer her, altså idealhøyden. Mitt opprinnelige poeng var at høyden ikke betyr noe hvis man ender opp med å se ut som en strek.

Så kan man jo spørre seg selv hvor mye høyden betyr i forhold til hvor god selvtillit man har, hvordan man ter seg og hvordan man får damene til å føle når de er rundt deg. Ikke så mye, yeah?. Du finner sikkert de 3% som _må_ ha en som er høy, men tenk da på at det også finnes de 3% som må ha en som er lavere enn snittet :)

Lenke til kommentar
Ikke helt rett.. Høye mennesker legger på seg like lett som lave, forskjellen er bare at høye blir ikke osm en ball, men fettet legger seg litt jevnere.. Ergo er høye feite mennesker og mer attraktive enn lave feite mennesker (ball)..

Feil, feil, feil.

Høye mennesker i ungdomsalderen/voksealderen har noe vanskeligere for å legge på seg fordi de nettopp vokser, har vokst mye på kort tid. De har mere plass å fordele fettet på for å si det litt enkelt. Men ettersom tiden går og man er ferdig å vokse kommer kiloene og musklene. Men du har rett i at høye mennesker ikke kan bli feite som "en ball", men heller jevnere. Men det kan ta lenger tid å legge på seg enn hos en lav person.

Lenke til kommentar

Å måtte se opp på en jente er ikke noe gøy, i hvert fall liker ikke jeg det. Så høyde kan nok gjøre noe med selvtilliten din, noe som jo og har blitt sagt i denne tråden.

Slipper heldigvis det problemet siden jeg er 1.85 nå, lander vel på 1.90 når jeg er ferdig å vokse :)

Endret av Karlson
Lenke til kommentar
My point exactly. Høye mennesker har vanskeligere for å få v-formen og brede skuldre i forhold til høyden sin. En høy mann kan ha bredere skuldre enn en lavere mann, men den lave kan ha bedre proposjoner likevel.

Er delvis enig med Battone her.

De korte legger lettere på seg, og får lettere svulmende muskler-looken, men en høy og trent mann virker vanvittig mye større og imponerende når han er først er velbygd. De kler det bedre med klær på også. Er menn veldig korte og ekstremt godt trente virker de klumpete og rare i gensere og jakker.

1.90m er høyden jeg gjerne ville hatt. Da skiller man seg ut positivt, uten at man nærmer seg freaky høyde.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...