Gå til innhold

Studere i utlandet - Hva må jeg tenke på?

Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Heisann!

Flytter til Sverige for å studere i November og blir der borte i 14 måneder...

Har såvidt begynt å tenke på hva jeg må huske på i forbindelse med dette, og er helt sikker på at jeg kommer til å glemme noe vitalt.. Har også noen spørsmål i forbindelse med telefonabb. etc. jeg håper noen kan hjelpe meg med!

Så... Til spørsmålene! :-)

- Bør jeg skaffe meg svensk mobilabb. eller kan jeg like greit bruke mitt Tele2 Champion? (Har per i dag ingen bindingstid)

- Bør jeg melde midl. flytting eller vanlig flytting?

- Forsikringer?

- Kan jeg beholde min nuværende bankforbindelse, eller bør jeg opprette noe i Sverige istedet; eller i tillegg?

Jeg har jobbet en 2-3 år og gått til anskaffelse av en hel del huslige ting & tang... Har fått ordnet et sted og la dette stå til jeg er tilbake, så tenkte å la være å ta med meg slike ting, og heller besøke IKEA flittig og deretter gi bort/kaste all dritten når jeg flytter tilbake.... Hva bør jeg så ta med meg nedover? Jeg gidder ikke kjøre, så maksvekt 20kg/det jeg får plass til i kofferten :)

Har foreløpig bare tenkt å ta med klær, kamerautstyr, ipod, laptop, mobiltelefon og pass... Noe annet vitalt å huske på? :-)

Takker for evt. innspill.... Kanskje noen som har studert i utlandet/borte kan si noe om hva de hadde glemt å tenke på/ting som kom som et sjokk? :D

Mvh.

TH

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...