Gå til innhold

Kommentartråd: Min nye PC (første med vannkjøling)


Anbefalte innlegg

Blir vel det da.. Asus Maximus Formula SE.

 

Glimrende valg, som om jeg skulle valgt selv! :thumbup:

 

Jeg har forresten fortsatt ikke fått montert det nye hovedkortet (Asus Maximus Formula SE) og nå har DFI hovedkortet endelig tatt helt kvelden. Aldri mer DFI for meg, har ikke hatt annet enn problemer, problemer og atter problemer med dette kortet.

 

Nå skal jeg ha en ukes "førjulsferie" så PCen blir stående i kroken sin en stund til. :D

 

 

Arbeidsloggen min finner dere fortsatt her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det kortet er helt korrekt basert på Intel's X38 Chipset. Det andre grafikkortet mitt vil nok derfor bli "reservekort" en stund fremover. Dersom det slippes et hovedkort basert på NVidia's 780i chipset med det første som i tillegg er *stabilt* så blir det nok til at jeg bytter hovedkort igjen for å kunne bruke begge grafikkortene i SLI.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Er spent på oppdatering nå spook, hvordan blir det med SLI og et fungerende DFI kort? Blir temperaturene OK?

 

Selv erfarte jeg at det er viktig med luftstrøm i kabinettet, og at det derfor var mindre heldig med en så tett front som jeg fikk med DVD, tank, styringenheter og hardiskblokker.

 

Jeg bytter derfor kabinett for å få bedre plass, og lager en server i Tt Kandalf LCS. Jeg går også for crossfire ... :cool:

Lenke til kommentar

Jeg ligger litt etter skjema så jeg kjører fortsatt med kun ett 8600GT kort med passiv kjøling. Har "langtidstestet" det hele for å være sikker på at DFI ortet er stabilt (sannheten er vel at jeg har vært opptatt med helt andre ting slik som ferie, mat & drikke mm :whistle:).

 

Selv har jeg sidedøra til Tt med 25cm vifte så jeg har grei luftgjennomstrømning i kabinettet mitt. Siden vifta bygger en del innover så blir det litt utfordrende i forhold til SLI oppsettet men det skal gå.

 

Jeg skal få på plass SLI oppsettet igjen med det aller første og kommer med en oppdatering med temperaturer mm så snart dette er på plass.

 

Crossfire blir nok bra det, skal det være så skal det være mener nå jeg også, selv om jeg selv nok egentlig ikke har bruk for selv ett av GTX kortene mine.

 

Jeg kom forøvrig i snakk med en kar som demonstrerte en Intel Skulltrail maskin i romjula. Det var veldig imponerende, jeg klør nå i fingra etter å bygge noe tilsvarende basert på den plattformen. :yes::grin:

Lenke til kommentar
Crossfire blir nok bra det, skal det være så skal det være mener nå jeg også, selv om jeg selv nok egentlig ikke har bruk for selv ett av GTX kortene mine.

 

Det er vel så enkelt som at jeg har minst en skrue løs, og ikke klarer å dy meg ... men det spørs om det ikke straks bli innstrammninger på dette. Madammen snakker hardnakket om at vi må oppgradere husvære fra Leilighet 3.1 til Enebolig 1.0. :cool:

Endret av drbo
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Takk! Ja jeg synes også dette ble veldig bra. Og jeg er positivt overraskende over temperaturene mine. Selv med full load på både CPU og begge GPUene så har jeg fine temperaturer og mer å gå på i forhold til klokking.

 

Men tolmodighet er det vel egentlig ikke, det er heller lidenskap for alt som har med IT å gjøre iblandet en passende mengde galskap :)

 

Det er egentlig litt nedtur å være bortimot ferdig.....

Lenke til kommentar
Men tolmodighet er det vel egentlig ikke, det er heller lidenskap for alt som har med IT å gjøre iblandet en passende mengde galskap :)

 

Det er vel noe som gjelder de fleste her i denne avkroken av forumet ...

 

Det er egentlig litt nedtur å være bortimot ferdig.....

 

Det er du ikke alene om, selv har jeg abstinenser allerede mens jeg venter på siste pakken ... før jeg også kan skru ferdig systemet mitt ... :cool:

 

dessverre må det bli en stund til neste PC, da madammen insisterer på at det blir oppussing av nytt (gammelt) hus det neste året ... (nåja, modde hus er ikke helgale det heller)

 

men det er snarlig håp, for krapylene skal vel ha PCer om et år eller to, og da kan de arve pappas, slik at pappa kan bygge nytt ... :whistle:

Lenke til kommentar

Med eget hus og hage så åpner det seg jo en del muligheter for kreative kjøleløsninger. Dessuten så bør jo ethvert hus ha (minst) to serverrom komplett med "datagulv" og UPS anlegg. Så jeg regner med at du får mer enn nok å gjøre :thumbup:

Endret av Spook
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...