nightzirch Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Har hørt masse bra om dem, jeg og. Derfor jeg velger dem. Bl.a. det med å sette ned prisen i fraktpapirene. Man kan spørre om å få satt de ned så mye som over hodet mulig, og de gjør det. Kanskje ikke veldig populært hos tollvesenet, men det får være så Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Sette ned prisen på frakt papiret er ein ting, men service, altså dersom der skjer noko, då er dei flinke ttil ordne oppi det F.eks. spook og slangen Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Spook: Den PSUen din, har den virkelig de målene som er oppgitt på TTs hjemmeside? Stod at strømforsyningen støtter ATX formfaktoren for PSU, men med disse målene gjør den ikke det. Mål: 200mm(L)x160mm(W)x86mm(H). Dersom den skulle ha støttet ATX skulle den vert 15 cm i bredden, først da passer den i mitt kabinett. Men er den 16 så må jeg se meg om etter en ny PSU. Lenke til kommentar
Thel Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Flott log! Spennende å følge med på, med dramatiske hendelser som ødelagte grafikkkort osv Denne blir jeg nok å kikke innom igjenn! Lenke til kommentar
Spook Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Takk igjen for alle tilbakemeldinger. Selv kunne jeg nok vært "dramatikken" foruten selv om det gikk bra til slutt. Har fortsatt ikke fått montert mine to 8800GTX kort, kommer tilbake med en oppdatering så snart det er gjort. LockBreaker: Ja målene som er oppgått på Tts hjemmeside stemmer nok de, jeg målte min egen PSU og målene som oppgis er korrekte. Så du får nok se deg om etter en annen PSU, eventuelt et annet kabinett Endret 22. november 2007 av Spook Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Ok. Fint prosjekt du har her foresten. Masse fet hardware. Men TT burde ha fått med seg at ikke deres PSU går under ATX standarden. Cooler Master Real power 1000w satser jeg på da. Men finner ikke noen mål på den noen steder. Lenke til kommentar
drbo Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Heisann Spook, Går det fremover? Er så utrolig spent på hvordan det går med temperaturene dine når du også får på GPU-kjølerne dine ... Selv nærmer jeg meg slutten av mitt prosjekt, og har gjort meg noen erfaringer som kanskje kan komme deg til nytte ... Men så masse og kraftig hardware, blir det produsert masse varme, mitt system med kun et grafikkkort flytter 150-180W ut av kassen ved kun litt lett multitasking, ved load - mye mer. Men dette klarer jeg ved kun 33% (4,5V) på viftene og på et godt og varmt rom. Med mere luft, så klarer du to skjermkort ... Det blir trangt, og heller begrensede muligheter for elegant kabelføring ...men småpent blir det i hvertfall ... Det er bra madammen ikke har anelse om hva dette koster i tid og penger Endret 22. november 2007 av drbo Lenke til kommentar
Spook Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Takk for gode tips drbo og takk også for at du følger med Jeg har oppdatert arbeidsloggen min i dag, kortversjonen er at jeg nå har gitt opp DFI, 680i brikkesettet og dermed også SLI. Fordelen er jo at jeg slipper å bekymre meg for at jeg må kjøle to beist av noen skjermkort.... Litt trist er det å gi opp SLI men valget var egentlig ganske greit. Nå har jeg forresten ett hovedkort som likner mere på det du selv har valgt. Lenke til kommentar
nightzirch Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Uff og uff. Aldri stol på andre Hk-leverandører enn Asus! Btw, hvorfor valgte du ikke Asus Maximus Extreme? Navnet tilsier jo at den er bedre enn Formula SE, men nærmere bestemt vet jeg ikke, hoho. Hvis du har lyst, kan du låne meg det ene GTX-kortet til jeg får kjøpt et selv. Frakten er vel ikke så veldig dyr fra Signapore til Norge? Btw, du kan ha Quad-Crossfire har jeg lest. Vet ikke helt hvordan det funker og hvilke systemer/hovedkort det funker på og kriteriene for at det skal virke, men det er respekt! Stå på, Christer! Endret 28. november 2007 av Naitsirhc7 Lenke til kommentar
drbo Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Han valgte ikke extreme, for det bruker DDR3. Formula bruker DDR2. Ellers tror jeg det var et lurt valg. Jeg ville ha solgt begge skjermkortene samt kjølerne i Norge, for så å ha kjørt crossfire med Ati38XX. Neida, seriøst tror det er mer enn futt nok med et 8800gtx. Blir spennende å høre hvordan du trives med fusion blokken til Asus ... Stå på, lykke til Endret 28. november 2007 av drbo Lenke til kommentar
nightzirch Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Støtter ikke Extreme DDR2? Lenke til kommentar
drbo Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 nei, se link extreme Lenke til kommentar
nightzirch Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Hva med: Intel® X38 ChipsetThe Intel® X38 Express Chipset is the latest chipset designed to support the next generation 45nm CPU in high-end desktop and workstation platform; and up to 8GB of dual-channel DDR3 1333/1066/800 MHz or DDR2 800/667 MHz memory architecture. It also supports 1333/1066/800 FSB (Front Side Bus), fully dual PCI Express x16 graphics and multi-core CPUs. Jeg har hørt at X38 er bakover-kompatibel med da bl.a. DDR2... Eller? Lenke til kommentar
drbo Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Hva med: Intel® X38 ChipsetThe Intel® X38 Express Chipset is the latest chipset designed to support the next generation 45nm CPU in high-end desktop and workstation platform; and up to 8GB of dual-channel DDR3 1333/1066/800 MHz or DDR2 800/667 MHz memory architecture. It also supports 1333/1066/800 FSB (Front Side Bus), fully dual PCI Express x16 graphics and multi-core CPUs. Jeg har hørt at X38 er bakover-kompatibel med da bl.a. DDR2... Eller? Ja, og så? Extreme, i likhet med mitt P5E3 dlx Wifi, bruker DDR3. Men formula og en del andre bruker DDR2. At chipsettet også støtter DDR2 hjelper ikke, dette er opp til produsenten av hovedkort. Du finner det samme på forskjellige hovedkort med p35 chipset. Men hvorfor protesterer du når det står helt entydig på linken over hva extreme har? Det står jo det samme på alle tester rundt om også. Det er da ikke noe jeg driver å finner på Sorry for OT spook ... Lenke til kommentar
nightzirch Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Ja, og så? Extreme, i likhet med mitt P5E3 dlx Wifi, bruker DDR3. Men formula og en del andre bruker DDR2. At chipsettet også støtter DDR2 hjelper ikke, dette er opp til produsenten av hovedkort. Du finner det samme på forskjellige hovedkort med p35 chipset. Men hvorfor protesterer du når det står helt entydig på linken over hva extreme har? Det står jo det samme på alle tester rundt om også. Det er da ikke noe jeg driver å finner på mad.gif Sorry for OT spook ... Ja, sorry Spook. Skal bare få litt klarhet i dette Protesterer? Beklager, da har du misforstått meg. Var ikke meningen det! Jeg tenker nemlig å kjøpe Extreme og ha DDR2 minne, men det går da ikke sier du? Jeg quotet det jeg skrev over fra linken du ga meg. Og siden det står at den støtter DDR3 og at X38 støtter DDR2 i tillegg, trodde jeg Extreme gjorde det. Tar jeg veldig feil? Endret 29. november 2007 av Naitsirhc7 Lenke til kommentar
drbo Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Det er greit, men du må se på det som står i oversikten, og under memory. Der står det entydig at extreme kun støtter DDR3. At chipsettet støtter DDR2 OG DDR3, betyr bare at hovedkortprodusenten har tre valg. Enten 1. DDR2, 2. DDR2 og DDR3, eller 3. DDR3 DDR2 og DDR3 er fysisk forskjellig, og kan ikke brukes om hverandre ... Asus har løst dette for sine X38 ROG kort ved å lage to variater, Formula med DDR2 og Extreme med DDR3. de har gjort tilsvarende med P35 kort tidlingere. Men det står helt entydig på alle oversikter over ASUS kort hvilke minnebnrikker hvert kort støtter, men du må lese under overskriften memory Lenke til kommentar
Spook Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 Ikke noe problem at dette diskuteres her. Det er jo helt relevant og det er jo mitt valg at hovedkort som utløste diskusjonen. drbo oppsummerer forøvrig klart og tydelig og helt korrekt ovenfor Lenke til kommentar
nightzirch Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Ikke noe problem at dette diskuteres her. Det er jo helt relevant og det er jo mitt valg at hovedkort som utløste diskusjonen. drbo oppsummerer forøvrig klart og tydelig og helt korrekt ovenfor Ja, dumt det Hadde virkelig ønsket meg det hovedkortet. Kanskje jeg skal gå over til DDR3 da? Lenke til kommentar
drbo Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Eller kjøpe Formula, som jo er det samme men med DDR2 ... Lenke til kommentar
nightzirch Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Blir vel det da.. Asus Maximus Formula SE. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå