Gå til innhold

Kommentartråd: Min nye PC (første med vannkjøling)


Anbefalte innlegg

Kjempespennende Spook.

 

Har selv brukt Kandalf LCS siden i fjor høst og er kjempefornøyd (se forrige rigg her). Akkurat nå ligger den riktignok mest i deler og venter på nye deler fra diverse utland. Venter også på at X38 kortene skal komme i butikken, men pcen blir nok ikke like rå som din hardware :love:

 

Jeg har selv slitt med med at Tt sine strømforsyninger er litt for stor for støttestaget, og dette laget litt vibrasjonsstøy i mitt tilfelle. Jeg bytter PSU nå, og bruker Tt PSUen (Purepoweren 680W silent) i en annen PC.

 

Håper du får liv i PCen raskt, og er spent på om du hvordan du opplever kjøleblokkene på GPU og radiatoren.

 

Jeg synest du har gjort en kjempejobb med å få plass til alt inne i kabinettet, og selv om det er stort, så blir det fort trangt med så mye hardware :cool:

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei,

Jeg er redd jeg ikke kan hjelpe deg med dette. Jeg bor for tiden i Singapore og heller ikke her nede fant jeg disse GPU vannblokkene noe sted så jeg bestilte dem direkte fra Thermaltake distributøren her nede. Det er neppe noe alternativ for deg men det finnes jo alternative vannblokker som sikkert er vel så gode. Alternativt så kan du jo bestille fra utlandet, det blir som regel billigere også for "spesialdeler" som dette.

Lenke til kommentar
Hei,

Jeg er redd jeg ikke kan hjelpe deg med dette. Jeg bor for tiden i Singapore og heller ikke her nede fant jeg disse GPU vannblokkene noe sted så jeg bestilte dem direkte fra Thermaltake distributøren her nede. Det er neppe noe alternativ for deg men det finnes jo alternative vannblokker som sikkert er vel så gode. Alternativt så kan du jo bestille fra utlandet, det blir som regel billigere også for "spesialdeler" som dette.

9412900[/snapback]

 

Ville bare slenge meg på og si at prosjektet virker spennende, stå på! Kudos for gode bilder; en viktig del av enhver logg.

Lenke til kommentar
Hei,

Jeg er redd jeg ikke kan hjelpe deg med dette. Jeg bor for tiden i Singapore og heller ikke her nede fant jeg disse GPU vannblokkene noe sted så jeg bestilte dem direkte fra Thermaltake distributøren her nede. Det er neppe noe alternativ for deg men det finnes jo alternative vannblokker som sikkert er vel så gode. Alternativt så kan du jo bestille fra utlandet, det blir som regel billigere også for "spesialdeler" som dette.

9412900[/snapback]

 

Takk for svaret,var ikke klar over kommentartråden, men har nå bestilt kjølinga fra usa.

http://www.sharkacomputers.com/thermaltakend4.html

Legger ved linken hvis det er andre som lurer

Her er forresten en link til mitt nye sys.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=827047 :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Synd det med Skjermkorta, du får sikkert garantien om du ikke sier noe om bytting av kjøler ;)

9536679[/snapback]

 

Ja jeg var innom distributøren i dag og fortalte det faktisk helt ærlig akkurat som det skjedde og jeg ble lovet to nye skjermkort mot slutten av neste uke. :thumbup:

 

Det var jo strengt tatt ikke mulig å se på kortene at originalkjøleren hadde vært demontert. Kanskje med unntak av om man skrur av kjøleren da jeg var nødt til å bytte både goop (brukte Arctic Silver Ceramique på GPUen) og thermal pads (dvs jeg tok de som satt på vannblokkene siden de jo var som nye grunnet manglende kontakt :whistle: ).

 

Det er forøvrig samme distributør som skaffet meg GPU vannblokkene så det var i grunnen derfor jeg fortalte det som det var. Jeg antar de bare later som ingenting og sender kortene tilbake til MSI.

Lenke til kommentar

Bra at det ordnet seg med skjermkortene Spook! det hadde vært forj* om du måtte ta dette på egen kappe.

 

Tror også du skal bli fornøy med D-tek blokken og swiftech pumpen. D-tek blokken skal være det beste som er å oppdrive for tiden :dribble: var inne på tanken på denne selv, men ble til slutt enig med meg selv om at et sted fikk grensen gå da jeg allerede hadde en swiftech apogee ...

 

Prosjektet ditt er fortsatt imponerende, og jeg gleder meg til å se hvordan det blir når du får kjølingen på grafikkkortene på plass. Men jeg er dessverre redd for at du nå merker deg jeg selv har oppdaget og gjort noe med, at det er nå radiatoren som stopper deg fra de virkelig gode temperaturene. :hmm:

 

Uansett, stå på dette blir bra :cool:

Endret av drbo
Lenke til kommentar

Har sett mange Kandalf LCS kabinetter, men den feilen folk gjør er og sette 140 tusen ting i 5,25" portene, som står bak radiatoren!, og det blir jo helt feil, da det ikke blir noe luftflyt... Som igjen resulterer i at vannet ikke blir kjølt ned :)

 

Eller tar jeg heelt feil nå? :p

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...