Gå til innhold

Hva gjør kr.d. mer troverdig enn andre religioner?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Haha.. Jeg tror virkelig ikke det å sette igang big bang og det og sette igang og opprettholde evolusjonen er så veldig lite jeg, heller er det ikke å være lat.

9158477[/snapback]

Men du er vel ikke så lost at du tror det er tilfelle?

Hvis det eneste argumentet for Guds eksistens er at noen må stå bak big bang og evolusjonen i første instans - hvordan i helvete vet du at denne guden misliker homofili, har satt mennesket til å forvalte skaperverket, har Jesus som sønn og skal skape en ny jord når denne går til ad dundas?

Lenke til kommentar
Så la han være masseløs også. Er det ikke det Jahve er? Like masseløs som et foton.

9152319[/snapback]

En kan altid forandre beskrivelsen til noe som ikke lar seg motbevise. Det er jo hele grunnen til at jeg kaller meg agnostikker fremfor ateist. Selvfølgelig medgjør gjerne forandringen av beskrivelsen til noe som ikke kan motbevises og har sin interne logikk i orden at det ikke spiller noen rolle om man tror på det eller ikke.

En julenisse som ikke kan måles som gir meg ting jeg ikke kan måle? Gidder ikke være snill av den grunn ;)

Lenke til kommentar
Haha.. Jeg tror virkelig ikke det å sette igang big bang og det og sette igang og opprettholde evolusjonen er så veldig lite jeg, heller er det ikke å være lat.

9158477[/snapback]

Men du er vel ikke så lost at du tror det er tilfelle?

Hvis det eneste argumentet for Guds eksistens er at noen må stå bak big bang og evolusjonen i første instans - hvordan i helvete vet du at denne guden misliker homofili, har satt mennesket til å forvalte skaperverket, har Jesus som sønn og skal skape en ny jord når denne går til ad dundas?

9158705[/snapback]

Jeg vet ikke jeg, det eneste jeg vet er at menneskene på den tiden ( som skrev bibelen ) helt klart hadde noe i mot homofili.

At Jesus var Guds sønn er jo det kristendommen går ut på, men igjen så handler dette om tro ikke om viten.

Jeg håper da på at vi får en verden til når denne går til helvete, men det er igjen håp/tro

At mennesket er satt til å forvalte skaperverket har vi tatt som en selvfølge - rett og slett fordi vi er den "ledende" arten på jorden. Vi har ingen naturlige fiender utenom oss selv.

Lenke til kommentar

Tja, kirken under middelalderen + spredningen til USA med ultrakonservative kristne.

Hele europa var under kirken = kristent europa.

Engelskmennene styrte 1/3 av hele jorda = kristen imperialisme nesten.

Utvandringen til USA = Kristent USA " One nation under God "

Misjonering til afrika, sør amerika og stillehavet samt Kristendommens gamle sete i midtøsten.

Lenke til kommentar
  • 9 år senere...

10 år gammel tråd :w00t:

Men dette er et spørsmål som stadig blir diskutert, i nærmest alle tråder.

Hva gjør kristendommen mest troverdig?

Hva gjør Bibelen troverdig?

Nå sist ble det tatt opp igjen mitt innlegg fra omkring 20 dager siden i "Jorden er flat"-tråden, der jeg blir sitert på at jeg er uenig i at Bibelen er skapt av eliten.

Som nevnt tidligere i den tråden, er det (eller har det vært) en teoretisk mulighet for meg at alle religioner var like gode, og at Bibelen kan ha blitt skrevet av eliten.

Men jeg har konkludert med at eliten ikke skrev Bibelen, bl.a. pga personlige erfaringer, andres personlige erfaringer, andres uttalelser....

Hillary Clinton har sagt at vi lever under et glasstak (glass ceiling), og det blir først forståelig i kontekst av glasskuppelen over jorda som ble oppdaget i 1956. (Men oppdagelsen ble ikke offentliggjort).

Vitenskapen eller eliten prøver stadig å finne opp ting som undergraver Bibelen.

Det er jo et dundrende bevis på at de selv ikke står bak Bibelen.

De finner på ting som evolusjon, Big Bang, verdensrommet, drivhuseffekt, fri seksuell utfoldelse utenfor ekteskapet, abort, opplæring av barna til hekseri .. dette er ting som de vil ha men som møter motstand i Bibelen.

Lenke til kommentar

Åneeeei. Ikke hekseri.

Hva mener du? Det står i både GT og NT om hekseri og trolldom.

I NT står det om at de samlet et bokbål av bøker om trolldom.

Og i Åpenbaringen står det at bl.a. trollmennene skal kastes i ildsjøen.

Hvordan står det til med dine bibelkunnskaper?

Lenke til kommentar

Hillary Clinton har sagt at vi lever under et glasstak (glass ceiling), og det blir først forståelig i kontekst av glasskuppelen over jorda som ble oppdaget i 1956. (Men oppdagelsen ble ikke offentliggjort).

Jeg tror du har lest for mye Stephen King
  • Liker 1
Lenke til kommentar

synd, for ellers hadde jeg svart smile.gif

9151665[/snapback]

Svaret til enhver ateist er vel: "ingenting"?

Det er jo faktisk sant da....  :) Men jeg skjønner jo at spørsmålet var til kristne, de driter jo som kjent i om det er sant eller ikke... 

Lenke til kommentar

Men jeg har konkludert med at eliten ikke skrev Bibelen, bl.a. pga personlige erfaringer, andres personlige erfaringer, andres uttalelser....

Dine fantasier og innbilninger og andres fantasier og innbilninger, såkalt troens bevis, er ikke vært papiret det er skrevet på... Hadde du og andre religiøse klart å være ærlige og sannhets søkende så ville du/dere forstått det. Blir det samme som om jeg skulle sagt at jeg har erfringer (fantasier og innbilninger) om at Harry Potter virkelig lever.... Ville du trodd det uten videre, fordi jeg sa det? Jeg tviler...

Men påstandene min er KLISS LiK påstanden din om gude innbilningen og fantasiene du har om kristendommens gud selv om du selvsagt ikke vil innrømme det, da den kristne gud ikke har mere eller flere, eller mindre beviser for seg enn andre guder. Og det er det som dette koker ned til, bevis for påstandene. Har man ikke et er det som påstås kun løse påstander uten verdi eller mening... 

Hjelper ikke å være aldri så blodkristen om bevisene er fraværende... Kristendom stiller helt likt i troverdighet som all annen religion, det er bare påstander uten beviser.. Sorry, men på tide kristne også innser deres tros begrensning og ikke tror den bedre enn annet fordi de tror på den selv... 

Lenke til kommentar

Alle er vel agnostikere angående guder i bunn og grunn? Man kan ikke vite verken det ene eller det andre.

9151699[/snapback]

Alle burde være det ja. Men de aller fleste hevder å ha kunnskap om det ene eller det andre.

Dypt uenig!

Spør et stort antall ateister: "Dersom bevist, vil du tro på Gud"? De alleralleraller fleste vil svare "Ja".

Spør et stort antall kristne: "Dersom motbevist, vil du fortsatt tro på Gud"? De alleralleraller fleste vil svare "Ja".

Den ene siden har kun tro!

Lenke til kommentar

Vitenskapen river i stykker den kristne guden bit for bit,

9152275[/snapback]

Den kristne guden, den muslimske guden og den jødiske guden. Bare for å pirke, så må man jo si at det går under det samme.

Jødiske guden og kristne har samme Jehova Gud.

Men Jødiske begynte med å dyrket annen gud og dermed forfall......

Lenke til kommentar

9152275[/snapback]

Den kristne guden, den muslimske guden og den jødiske guden. Bare for å pirke, så må man jo si at det går under det samme.

Hvilken annen Gud?

Jeg trodde Jødene holdt på den ekte Gud, mens noen av de andre valgte Jesus som var lettere å ha med å gjøre.

Resten byttet bare navn på ham.

Lenke til kommentar

9152275[/snapback]

Hvilken annen Gud?

Jeg trodde Jødene holdt på den ekte Gud, mens noen av de andre valgte Jesus som var lettere å ha med å gjøre.

Resten byttet bare navn på ham.

Da israelittene falt fra den rene tilbedelse av Jehova og begynte å følge nabofolkenes overtroiske skikker sa Guds profet til dem :

I som forlater Jehova, som glemmer mitt hellige berg, som dekker bord for Gad ( lykkeguden ) og fyller begeret med krydret vin for Meni ( skjebneguden )  eder vil jeg overgi til sverdet. ( es 65:11-12 )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...